Vraag

Philips Smart tv krijgt geen verbinding met netwerk

• 10 juni 2019
  • 4 Reacties
  • 101x Bekeken

Ik heb smarttv van Philips (3 jaar oud) en sinds kort krijg ik geen verbinding met mijn netwerk. Vraagt steeds om WPA sleutel of WEP (waar vind ik die?) maar ondanks ik WPA sleutel in toets kan die niks vinden? Mijn netwerk staat wel tussen rijtje namen (ik heb meerdere WiFi namen).

4 Reacties

Kijk op de router welke ssid er op staat , kies deze als netwerk , daar onder staat ook een code van een x aantal letters en of cijfers , dat is je wachtwoord of sleutel .
ook kan je op de tv bij netwerkinstellingen voor Wps kiezen , wordt dan een knop .
Dan op je router de wps knop indrukken en binnen een minuut deze op de tv
Indrukken , router en tv communiceren dan met elkaar en WiFi moet dan werken
Reputatie 7
Hoi @Nicolette Alewijn, welkom hier!

Vreemd, maar vooral irritant dat je dit probleem sinds kort ineens hebt. @Pleunis1612 geeft enkele goede tips om je weer op weg te helpen. Heb je daar iets aan gehad?
SSId werkt helaas niet en voor de 2e mogelijkheid moet ik er achter komen waar dat knopje zit aangezien nergens wps op de router staat
Eerst welke router annex modem
Hier een Cisco van ziggo .
wps knop hier aan de voorkant en genaamd setup.
Deze communiceert met je tv als je bij netwerk instellingen hebt aangegeven .
De gegevens op de router zouden er op moeten staan , SSID : Ziggo 12345 , wachtwoord wps2 :abcde32K .
noteer deze .
Ga dan naar menu in tv en zoek netwerk instellingen , dan naar WiFi , handmatig instellen , en voer de gegevens
in , eerst SSID en dan wachtwoord .
Dit is ook hier want ik heb ook een smart tv van Philips .
Er zijn twee mogelijk heden zoals beschreven eerder .
Bij handmatig invoeren bij wachtwoord klik dan even op dat oogje rechts in dat vlak dat blijf je de letters zien
en controleer je of je alles correct invoert , hoofdletters en cijfers ect

Reageer