1
Vraag
2
Reacties
pbosbaan1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

opnemen met 1 recorder van verschillende zenders met 1 digitale ontvanger als men niet thuis is?

Is het mogelijk om op te nemen met 1 recorder van verschillende zenders met 1 digitale ontvanger als men niet thuis is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik begrijp wat je wilt, maar je weet zelf al dat het niet kan.

Je bent m.i. beter uit met:
- afstappen van Video en HD recorders voor opnames
- Humax(en) met HD en 2 Tuners gaan gebruiken voor opnames; die kun je ook bewaren;
daar gaat je toch om- zo schatte ik in?

Kost wel een paar centen & wat studie om goed met zo'n Humax om te kunnen gaan.

Gr Han

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Met de MediaBox XL kun je max 4 zenders tegelijk opnemen.
De opnames kun je alleen bekijken, maar niet naar elders verplaatsen.

Met diverse Humax modellen kun je 2 opnames tegelijk maken.
Zie:
https://myhumax.info/
Let op: in voormalig UPC gebied kun je alleen de Digitale Free to Cable zenders ontvangen;
in voormalig Ziggo gebied ook de geencodeerde zenders van je TV-abonnement
mbv een SmartCard.
Je kunt de opnames van de Humax afhalen om ze elders te bewaren en evt na te bewerken-
minder omvangrijk maken bv (1 uur HD = +/- 8 GB).

Welke 'digitale ontvanger' bedoel je?
De Humax 5500C? (is vooral bedoeld voor na het opheffen van het Analoge TV-Signaal)
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c/

Wat bedoel je met 'recorder'?
Video of HD recorder?

Met een combinatie Humax 5500C & een Video of HD Recorder kun je 1 zender opnemen.

Gr Han
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Alles wat je wil weten over de Mediabox XL: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/specificaties/
pbosbaan1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 2 videorecorders en 1 dvd-recorder.
Ik heb sinds kort 3 digitale ontvangers van Humax.
Ik kan nu maar van 3 zenders wat opnemen. Dus 1 zender per recorder. Als er meer op te nemen programma's zijn op dezelfde zender kan het natuurlijk wel.

Is het mogelijk om de digitale ontvangers tijdens mijn afwezigheid van zender te laten veranderen, zodat ik van meer zenders kan opnemen?

Ik heb het al geprobeerd met Herinnering, maar dan is het beeld maar 1/20 van een normaal beeld en de rest is dan een overzicht van de ingestelde herinneringen. Dus daar heb ik niets aan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik begrijp wat je wilt, maar je weet zelf al dat het niet kan.

Je bent m.i. beter uit met:
- afstappen van Video en HD recorders voor opnames
- Humax(en) met HD en 2 Tuners gaan gebruiken voor opnames; die kun je ook bewaren;
daar gaat je toch om- zo schatte ik in?

Kost wel een paar centen & wat studie om goed met zo'n Humax om te kunnen gaan.

Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Let op: in voormalig UPC gebied kun je alleen de Digitale Free to Cable zenders ontvangen;
in voormalig Ziggo gebied ook de geencodeerde zenders van je TV-abonnement
mbv een SmartCard".

Daarover hier meer:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Ik begrijp wat je wilt, maar je weet zelf al dat het niet kan.

Je bent m.i. beter uit met:
- afstappen van Video en HD recorders voor opnames
- Humax(en) met HD en 2 Tuners gaan gebruiken voor opnames; die kun je ook bewaren;
daar gaat je toch om- zo schatte ik in?

Kost wel een paar centen & wat studie om goed met zo'n Humax om te kunnen gaan.

Gr Han


Hoeft niet heel veel te kosten, daar de Humax 5200 vaak al voor rond de 50 euro te vinden is. Maar inderdaad is er wel even wat leesvoer en inzet voor nodig. Kijk daarvoor anders eens op mijn topics pbosbaan1. Die vind je als je op mijn naam klikt. De eerder genoemde link gaat meer over het gebruik in fUPC gebied, of het gebruik zonder smartcard in fZiggo gebied. Nu heb je wellicht al smartcards, maar hou er rekening mee dat je deze niet zomaar meer kan kopen daar Ziggo deze niet meer zal activeren. Je kan deze alleen nog huren bij Ziggo i.c.m. een decoder (Humax 5300c) of CI module.
nadenkertje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dit is mogelijk: Splitter in het coax aansluitpunt, een aparte coax kabel naar de tv, de vrije zenders zoeken op de tv zonder smart card (erin) 4444.
Een coaxkabel van af de splitter naar de DO (digitale ontvanger) het liefst Humax IHDR5200c, met 2 tuners, de smart card in de decoder en alle zenders zoeken 5555 een HDMI kabel van de DO naar de tv.
Een scartkabel vanaf de DO vanuit de VCR scart of tv scart naar de HDD/DVD recorder zelf even kijken welke scart ingang hiervoor beschikbaar is en een scartkabel van een van bovengenoemde apparaten naar de tv.
Het werkt als volgt, neem je op dat moment niets op dan kijk je via de DO middels de HDMI aansluiting naar de tv naar HD kwaliteit en geniet je van de vele gemakken van de Humax.
Het opnemen gaat als volgt: voorprogrammeer als de DO UIT staat en er tv is te zien via de vrije kanalen, zoals u gewend bent 1 of 2 progamma s en stel u recorder in zoals altijd maar schrijf deze tijden even op.
Vervolgens zet u de Humax aan en breng dezelfde tijden in bij herinnering en zet de DO uit.
Als het goed is zal het ene apparaat het andere inschakelen op de geprogameerde tijd en de recorder neemt op van het betreffende kanaal van de DO. Leg de afstandsbediening van de DO weg en kom er gedurende die tijd niet aan want elke handeling is terug te zien in de opnames.
U kunt gewoon tv kijken via de vrije zenders in de tv en de tv afstandsbediening gebruiken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
nadenkertje

het laatste bericht in het topic is reeds van 10 maanden geleden, en het topic is beantwoord.

Voor wat het opnemen met een DVD recorder betreft is er inmiddels dit topic:

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-si...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic