1
Vraag
2
Reacties
Tjarri

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opnemen en tegelijk een andere zender kijken zonder beperkingen?

Hallo,
Ik orienteer mij op een (samsung) smart tv met twin tuner waarmee ik dus zelf kan opnemen en tegelijk naar een andere zender kan kijken. Nu lees ik enige beperkingen ivm gecodeerde tv signalen (vaak kan de tv maar 1 zender tegelijk decoderen). zie ook: https://www.samsung.com/nl/i/televisie/twin-tuner/
Is het mogelijk om met ziggo en een smart tv met twin tuner (liefst samsung) dit WEL te doen? Dus opnemen en tegelijk een andere zender kijken zonder beperkingen?
mvg Tjarri Kok (klant bij Ziggo)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Tjarri

Deze Tv's zijn er wel, maar vragen om een CI 1.4 module welke nog niet echt word uitgegeven, of je kan de gecodeerde zenders bekijken en de ongecodeerde opnemen. Dat laatst is dus ook de beperking waar men vaak tegenaan loopt. Maar je kan uiteraard ook een ongecodeerde zender bekijken en een andere ongecodeerde zenders opnemen. Echter zul je in de praktijk altijd zien dat je nou nét 2 zenders wilt opnemen welke wel achter de decoder zitten.

Volgens mij is hier ook nog ergens een topic over aanwezig. Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

Maar is het niet wat over te gaan op een mediabox zoals de Next? Dan kun je veel meer zenders opnemen, en zijn er ook veel meer opties mogelijk.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Tjarri, welkom hier op de Community.

Goede vraag! Hier kan Willem-A je vast bij helpen 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Tjarri

Deze Tv's zijn er wel, maar vragen om een CI 1.4 module welke nog niet echt word uitgegeven, of je kan de gecodeerde zenders bekijken en de ongecodeerde opnemen. Dat laatst is dus ook de beperking waar men vaak tegenaan loopt. Maar je kan uiteraard ook een ongecodeerde zender bekijken en een andere ongecodeerde zenders opnemen. Echter zul je in de praktijk altijd zien dat je nou nét 2 zenders wilt opnemen welke wel achter de decoder zitten.

Volgens mij is hier ook nog ergens een topic over aanwezig. Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

Maar is het niet wat over te gaan op een mediabox zoals de Next? Dan kun je veel meer zenders opnemen, en zijn er ook veel meer opties mogelijk.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ondertussen ook gezocht; ja, ik kan wel 2 dingen tegelijk... :wink::

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/met-ci-opnemen-en-naar-ander-kanaal-kijken-36633
Tjarri
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A wrote:
Dag Tjarri

Deze Tv's zijn er wel, maar vragen om een CI 1.4 module welke nog niet echt word uitgegeven, of je kan de gecodeerde zenders bekijken en de ongecodeerde opnemen. Dat laatst is dus ook de beperking waar men vaak tegenaan loopt. Maar je kan uiteraard ook een ongecodeerde zender bekijken en een andere ongecodeerde zenders opnemen. Echter zul je in de praktijk altijd zien dat je nou nét 2 zenders wilt opnemen welke wel achter de decoder zitten.

Volgens mij is hier ook nog ergens een topic over aanwezig. Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

Maar is het niet wat over te gaan op een mediabox zoals de Next? Dan kun je veel meer zenders opnemen, en zijn er ook veel meer opties mogelijk.

Hey hoi,

Allereerst hartelijk bedankt voor je antwoord. Wanneer komt die cl 1.4 module wel op de markt dan? Bij de mediabox (next) zit je toch vast aan een duurder abonnement? Dat wil ik nu juist voorkomen.

mvg Tjarri
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Mijn Loewe TV met twee CI+ kaartjes en een interne HD kan wel tegelijk opnemen en afspelen.
Ik gebruik geen 1.4 CI+ maar een oud UPC kaartje en een wat recenter Ziggo kaartje.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RobertKoopman wrote:
Mijn Loewe TV met twee CI+ kaartjes en een interne HD kan wel tegelijk opnemen en afspelen.
Ik gebruik geen 1.4 CI+ maar een oud UPC kaartje en een wat recenter Ziggo kaartje.


Dan heb je dus 2 modules. Dat is lang niet altijd het geval, en dan kun je dus beperkt werken qua zenderkeuze.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Wanneer komt die cl 1.4 module wel op de markt dan? Bij de mediabox (next) zit je toch vast aan een duurder abonnement? Dat wil ik nu juist voorkomen".

Dat weet ik niet precies, maar daar kan een moderator vast wat wat over melden. Dus Michael Ziggo ?

Bij gebruik van de Next zit je inderdaad aan een hoger abonnement vast. Dat is inderdaad een nadeel. Maar je hebt een smartcard. Is dat een IR-Deto smartcard? Ofwel, woon je oud Ziggo gebied? Zo ja, dan is het misschien een idee (tja, Humax ondersteuning he...:wink: om een Humax 5200c op marktplaats te kopen en daar de smartcard in te gebruiken. Dan kun je alles opnemen wat je ziet, maar ook altijd een andere zender bekijken. Verdiep je daar anders eens is, mocht je dat natuurlijk zien zitten. Je bent dan eenmalig iets van 50 euro kwijt en hebt verder geen kosten, op natuurlijk wel de huur van de module en smartcard na. Die smartcard heb je nou eenmaal nodig, wil je alles zien uit je pakket.

Hier meer info:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Lijkt dit je niets, dan natuurlijk niet doen... Maar velen zien er een goede en betaalbare oplossing in.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Televisies waar er twee in kunnen zijn er inderdaad niet erg veel maar ze bestaan wel.
Panasonic maakt ze bijvoorbeeld nog wel.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Geen box oid nodig.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je bent ook nog laat op, en snel RobertKoopman

en ik begrijp hoe het zit in jou geval, maar heb het idee dat deze Tv's eruit raken. En ja, als je er een vindt waarvan je de weergave ook nog uitstekend vindt is dat alleen maar mooi.

Dank voor je reacties!
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Een 65” Panasonic OLED van 3000 euro is net uit zie ik.
Zal gerust een knap beeld geven.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als ie niet inbrandt lijkt het me inderdaad wel een mooie Tv, al moet ik dat wel live beoordelen. Oled gaat in ieder geval weer eens de goede richting op. En als je het snel zegt is 3000 euro geen geld.... :grin:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic