PriscillaS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nintendo Switch Lite - Unable to connect to the internet

Net mijn Nintendo Switch Lite binnengekregen, maar ik kan geen verbinding maken met het internet. Ik heb 2 verbindingen (1 is 5GHZ) en beiden doen het niet. Hij geeft de melding:

“Unable to connect to the netwerk. Details of the error will now be displayed”

“Could not connect to the internet. Could not perform DNS name resolution.”

Dus Ziggo gebeld en klantenservice medewerker heeft modem van IPv6 naar IPv6 en IPv4 gezet. Blijkbaar was dat het probleem. Maar een uur gewacht en mijn Lite volledig uit en aan gezet, maar nog steeds niets. Wel zie ik mijn 5GHZ verbinding nu tussen de ‘Registered Networks’ staan. Dus ik dacht, ik pas dan even de DNS handmatig aan: https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Nintendo-Switch/Zo-voer-je-DNS-instellingen-handmatig-in-149... 

Maar nee, ook dat helpt niet. Heeft iemand nog een oplossing? Of heb ik nu over de 200 euro weggegooid? 😞

2 Reacties 2
PriscillaS
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Echt niemand die mij kan helpen? Ik zie dat het MAC-adres van de Lite dus wel tussen de verbonden apparaten staat. Hij wil alleen geen verbinding maken met het internet. Net even een hotspot gemaakt met mijn telefoon en daar maakt hij zonder problemen bloedsnel verbinding mee. Dus het ligt denk ik echt aan de router. Maar wat?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen @PriscillaS

Wat tof dat je een Nintendo Switch Lite hebt gekocht! 🙂 Nu alleen ‘nog even’ verbinding maken met het intertnet! Gek dat het na alle moeite die je hebt gedaan nog steeds niet lukt. Werkt je wifi verbinding wel op andere apparaten? En maakt het verschil als je het modem terug zet naar de fabrieksinstellingen door het kleine knopje achterop het modem ingedrukt te houden voor 30 seconden tot 1 minuut? Houdt er wel rekening mee dat de netwerknaam en het wachtwoord terug gaat naar de standaard instellingen die je vind op de sticker op het modem. 

Verder ben ik nog met je mee gaan zoeken op Nintendo Switch Lite in combinatie met de foutmelding  en ik kwam op deze pagina  uit. Had je de tips die daar staan ook al uitgetest? 

Uitgelicht topic