Beantwoord

Nieuwe tv kopen, refresh rate

• 8 september 2016
  • 92 reacties
  • 8289 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

92 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
"Met een uitzondering! Als de verkoper toevallig Teun heet en toevallig ......bla bla wil ik wel luisteren🆒 ha ha".

Kun je nagaan hoe verschillend mensen zijn, want ik heb echt de pest aan verkopers:) Ik ga ook altijd naar winkels waar geen verkopers lopen...:D

Ach Teun is good ! 😳
Reputatie 7
Badge +19
"Met een uitzondering! Als de verkoper toevallig Teun heet en toevallig ......bla bla wil ik wel luisteren🆒 ha ha".

Kun je nagaan hoe verschillend mensen zijn, want ik heb echt de pest aan verkopers:) Ik ga ook altijd naar winkels waar geen verkopers lopen...:D

Verkopers...:@ Die moet u nemen. Heb ik zelf ook:@
Reputatie 7
Badge +25
Dat is uberhaupt altijd zo geweest:( zelfs bij de normale dagelijkse boodschappen. Waar de keurmerken je om de oren vliegen! Ik kan mij herinneren bij een tv programma dat zij dit onderzochten. En idd all die merken betalen dik, en ook de consumentenbond werd idd een beetje verkapt welliswaar zelfs corrupt genoemd. Dus ik ga altijd uit van mijn eigen ervaring. Ik zeg altijd tegen de verkoper nee ik kijk zelf wel even. Met een uitzondering! Als de verkoper toevallig Teun heet en toevallig ......bla bla wil ik wel luisteren🆒 ha ha:P
Reputatie 7
Badge +19
Maar Brax, je kan ook hier: https://www.youtube.com/watch?v=_KX-gEkqSME even kijken...

"beeldje he? 6000Hertz!"

:D:D

Dat is tenminste betrouwbaar:) wel een vreemd merk, maar ach, het komt toch bijna allemaal uit dezelfde fabriek:$
Reputatie 7
Badge +19
"Ja, het is inderdaad wat harde taal naar de bond, maar ik moet helemaal niets van die jongens hebben. We hebben er bij ons geen hoge pet van op".

Nee, maar dat was wel duidelijk hoor hahaha:D
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Willem.

Ja, het is inderdaad wat harde taal naar de bond, maar ik moet helemaal niets van die jongens hebben. We hebben er bij ons geen hoge pet van op.

En de philips, daar zou ik ook om heen lopen. Doe mij ook maar de plasma.

vr gr Teun
Reputatie 7
Badge +19
HiFi.nl kun je ook overslaan, want daar is alles goed. Is het dat niet, en men ziet de lage prijs, dan is het gezien die prijs alsnog geweldig:)

Zo kan het ook nog:D
Reputatie 7
Badge +19
Nou nou nou nou Teun:) Moet dat nou gelijk weer zo?:$

Maar goed, de consumentenbond kun je dus overslaan. haha

😃
Reputatie 7
Badge +19
Tja,

elke winkelier zal zo zijn voorkeur hebben, ervan uitgaande dat hij dan niet kijkt naar wat hij verdient, maar wat hij echt ziet als een zeer fraai toestel.

Ik vind persoonlijk de kleuren van Samsung wat te hard, en dat hebben ze eigenlijk een beetje overgenomen van Sony. Die hebben dat eigenlijk altijd gehad. Maar veel mensen vinden ook dat mooi. Panasonic heeft hele goede Tv's, tenminste als je uitgaat wat haalbaar is bij een LCD met Led backlight, maar ik blijf het zonde vinden dat de Plasma Tv eruit is geraakt. Nu gaf men aan dat deze niet verder door te ontwikkelen was, maar veel mensen vonden het prima zoals het was.

Ik ben zelf nooit een LCD fan geweest en toen de Led kwam deed men (destijds Samsung) dat voorkomen als een nieuwe techniek, maar zoals gezegd is men daarvoor op de vingers getikt en moest het bij mensen bekend zijn dat het hier ging om een LCD met Led backlight. Maar ik gaf al aan dat men dat nu vergeten lijkt te zijn, want nu heeft men het steeds over Led en zie ik vaak dat men aangeeft geen LCD te hebben maar een Led Tv. Men denkt dus echt regelmatig dat Led iets heel anders is, en ook al is het resultaat beter doordat het contrast is verhoogd, je meer met Led backlight kan doen als met een CCFL buisje, en je veel plaatselijker kan dimmen of doven, blijft het nog wel een deel van de nadelen behouden die gerelateerd zijn aan de LCD.

Zo kan de snelheid nooit gelijk worden aan een Plasma, is de kijkhoek vaak toch nog kleiner, en treed nog steeds verkleuring op als je vanuit een hoek op het scherm kijkt. Dat is bij duurdere schermen zeker beter, maar dat wil nu ook niet weer niet zeggen dat duurder altijd beter is.

Anders dan Holthuizen aangeeft zou ik zeker geen Tv's gaan beoordelen en vergelijken bij een zaak als de mediamarkt. Leuk om een keer te zien, en je kan dan ook absoluut verschillen waarnemen, maar er hangen en staan er veel teveel en ze staan tevens veel te dicht op elkaar. Het is dan ook heel moeilijk er een als referentiekader te nemen. En hoe meer je er ziet, hoe moeilijker het ook wordt. Je blijft dan vergelijken en eenmaal thuis komt het er echt uit wat je ervan vind. Dan is er geen sprake van vergelijking en als het beeld gewoon goed is en naar je zin, went het ook weer. Het kan tenslotte altijd beter.

Je bent nu wellicht nog niet veel verder:) maar smaken lopen zo enorm uiteen, dat het niet eenvoudig is voor een ander te beslissen en dat wil ik ook niet eens. Maar ik zou wel met een boog om de Philips heenlopen...

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +11
Hallo.

Consumentenbond onpartijdig???? Grotere oplichters moeten nog geboren worden. Waarom denk je dat sommige merken altijd als beste uit de bus komen? Smeergeld. De bond doet een test, fabrikant zegt: als de test voorbij is mogen jullie het product wel houden, verdeel hem maar onder het personeel. Vroeger was het altijd whirpool die als beste uit de test kwam, nu niet meer. waarom niet?? vroeger zei whirlpool houdt het product maar, nu wil whirlpool het product terug. en zie, ze komen niet meer als beste uit de bus. Nu is het elke keer een product van Ikea en Samsung. En wat dacht je van het energie verhaal. ze hebben daar ruim 1.5 miljoen euro mee verdiend!!!!!. dus mensen allemaal overstappen via de consumentenbond: Nou nee dus.

Teun
Reputatie 4
Badge +4
In de winkel krijg je meestal het advies waar ze het meest aan verdienen !
Let op: kwaliteit en mogelijkheden heeft ook een prijs.
Voor een redelijk onpartijdig advies kun je kijken in de consumenten gids en daarna zelf gaan kijken in een grote tv zaak als de Mediamarkt waar je zelf veel tv's op beeld kwaliteit kan beoordelen .
Daarna nog even googlen op het door jou voorkeur gekozen merk en type op evt. reviews.
Mijn persoonlijke voorkeur is nog steeds Philips i.v.m. beeld kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +25
Een beetje off topic: één zaak stelde dat Sony, Samsung en Panasonic op dit moment het beste zijn.

Heeft iemand nog een mening over de merken van tegenwoordig ?

Ach eigenlijk vind ik persoonlijk alle merken iets goeds hebben, maar zeker ook iets zwaks.
Echter inzake philips vind ik gewoon dat zij niet hebben door ontwikkelt sinds zij eigenlijk de productie hebben afgestoten cq hebben uitbesteed. Ik heb bv vorig jaar een nieuwe tv aangeschaft, en heb door ervaring en hulp aan andere dus geen Philips gekozen hoewel ik in het verleden daar best wel tevrede over was. Zie mijn vorige reactie's. Op het moment dat ik dus vorig jaar mijn tv aanschafte heb ik dus voor een samsung gekozen. Mijn besluit was de vele instel mogelijkheden en de prachtige beeld ervaring die voor mij PERSOONLIJK ( want dat is het eigenlijk) geweldig was. Ik heb er tot nu toe nog geen enkele spijt van. En ik kom echt heel veel merken tegen hoor ivm hulp die ik hier en daar geef. De een is makkelijk in gebruik en de andere etc etc etc. Ook qua mogelijkheden voor de keuze van samsung was de keuze van de apps. Op dat moment had samsung de meeste recente apps van de smart tv's en ondersteuning van 5 ghz wi fi ondersteuning. Hoewel ik best wel div. Merken zie vond ik ook toen bij dit type toestel de menustructuur zeer eenvoudig zelfs voor de onhandige onder ons . Het spreekt voor zich. Vooral de app (e- manuel ) is zeer uitvoerig en duidelijk en er zijn directe links in verwerkt. Maar nogmaals het is persoonlijk. De een houdt van donker en de ander van lichte beelden etc etc. Verder maak je keus bewust! En ga niet uit van die mooie verkoop praatjes in sommige zaken. Neem iemand mee die er verstand van heeft mocht je dit zelf niet hebben. ik zelf ga geregeld mee als er bij fam. Kennisen iets nieuws wordt aangeschaft. Ik weet wel wat zij aan kunnen qua bediening en het begrijpen er van en belangrijk vinden, en dat weet die verkoper niet! Met meestal mooie praatjes van nou deze tv heeft wel zoveel mghz etc en die en die functie ( wat meestal nooit gebruikt wordt etc) Nogmaal ik kan en vind het moeilijk om aan te geven dit merk is het beste! Maar op dat moment was mijn keuze de samsung. En kijk elke dag met groot plezier naar (in mijn ogen) prachtig beeld🆒
Reputatie 3
Badge +2
Een beetje off topic: één zaak stelde dat Sony, Samsung en Panasonic op dit moment het beste zijn.

Heeft iemand nog een mening over de merken van tegenwoordig ?
Reputatie 4
Badge +4
Bij de oude kleuren tv’s had iedere kleur (RGB)zijn eigen afbuig systeem, deze werd in de fabriek afgesteld. Deze toestellen waren zeer gevoelig voor magneet velden op het scherm rooster van de beeldbuis en kon je vertekening krijgen van het beeld, ook konden de kleuren niet meer over elkaar liggen (dekkings fouten ). Om deze fouten op te lossen moest je eerst de beeldbuis naar het noorden laten kijken, en met een grote ronde elektrische magneetspoel van +/- 35 cm het scherm demagnetiseren, eerst kleine rondjes draaien vlak voor het beeldscherm en vervolgens langzaam achteruit lopen en steeds grotere cirkels draaien. Daarna het convergentiepaneel openen en met de talrijke potmeters de dekking /convergentie opnieuw instellen. Hierbij moest wel een bepaalde volgorde worden aangehouden.
Reputatie 7
Badge +25
Dag Robbo,

maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het niet over de beeldverhoudingen, maar over de latere CRT's welke werden voorzien van een digitaal chassis en daardoor vertekening in beeld lieten zien. Je zag dan soms zelfs verkleuringen in de hoek (niet door luidsprekers!) en de ondertitels werden aan de zijkanten van het beeld, vooral als het verder doorliep, in elkaar gedrukt en vervormd.

Beeldlijnen, vooral links in beeld, waren niet meer strak, maar zoals gezegd, net als bij meer toestellen, gekarteld of krom. Dat zag je duidelijk in het testbeeld en als je het daarin ziet, zie je dat natuurlijk ook terug in de weergave. Ook zag je bovenin het beeld vaak een hoek iets aflopen, of liep het beeld iets rond. Dat is echt geen onzin, maar iets dat in die tijd vaak werd genoemd, en zoals gezegd, niet allen bij Philips. Maar er waren ook genoeg mensen die dat niet eens opmerkten, net als dat er nu mensen naar een LCD kijken die mooier is als ie uit staat, dan ingeschakelt...

Maar dit is dus echt heel wat anders als het goed zoeken naar de beeldverhoudingen, wat ik trouwens ook altijd als een crime heb ervaren. Dacht je het goed te hebben, was de helft van de ondertiteling weer weg... Absoluut niet gebruiksvriendelijk, en zo werd het door velen ervaren.

Gr. Willem.

Ok! Net wat je zegt. Duidelijk! Maar nog wat anders : We spreken natuurlijk ook nog over het tijdperk dat ook niet alle programma's en zeker zenders nog niet eens in de 16:9 uitzonden maar nog in het oude 4:3. Ik denk dat dit ook grote invloed had qua beeldvorm. Ik weet nog wel goed bij die eerste modellen phoe .... Echt mensen die keken naar die zwarte balkjes of brede gezichten die uitgerekt waren bij de instelling automatisch vullen of voledig beeld etc ... etc etc en dan zeggen o had ik niet in de gaten. Maar het is een prachtige tv ha ha:$
Reputatie 7
Badge +19
Dag Robbo,

maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het niet over de beeldverhoudingen, maar over de latere CRT's welke werden voorzien van een digitaal chassis en daardoor vertekening in beeld lieten zien. Je zag dan soms zelfs verkleuringen in de hoek (niet door luidsprekers!) en de ondertitels werden aan de zijkanten van het beeld, vooral als het verder doorliep, in elkaar gedrukt en vervormd.

Beeldlijnen, vooral links in beeld, waren niet meer strak, maar zoals gezegd, net als bij meer toestellen, gekarteld of krom. Dat zag je duidelijk in het testbeeld en als je het daarin ziet, zie je dat natuurlijk ook terug in de weergave. Ook zag je bovenin het beeld vaak een hoek iets aflopen, of liep het beeld iets rond. Dat is echt geen onzin, maar iets dat in die tijd vaak werd genoemd, en zoals gezegd, niet allen bij Philips. Maar er waren ook genoeg mensen die dat niet eens opmerkten, net als dat er nu mensen naar een LCD kijken die mooier is als ie uit staat, dan ingeschakelt...

Maar dit is dus echt heel wat anders als het goed zoeken naar de beeldverhoudingen, wat ik trouwens ook altijd als een crime heb ervaren. Dacht je het goed te hebben, was de helft van de ondertiteling weer weg... Absoluut niet gebruiksvriendelijk, en zo werd het door velen ervaren.

Gr. Willem.
Reputatie 5
Badge +5
Maar nu weer serieus en on topic oké? Anders begint Brax straks nog aan ons te twijfelen (als deze dat al niet doet;) ja willem dat denk ik ook en daarom gaan we hier een grote punt achter zetten! ik ga naar buiten onder de parasol liggen en van het mooie weer genieten:8 vrg honda
Reputatie 7
Badge +19
Dag Honda,

ik heb die toestellen toch echt veelvuldig gezien. De hele oude waren op zich prima, maar toen het digitale chassis werd geïntroduceerd werd het er absoluut niet beter op. Het is geen onzin, want dit is algemeen bekend. Destijds heeft Philips ook een tijd erg te kampen gehad met beeldbuizen die veel te snel defect raakten, of bijgeluiden vertoonden. Door een fout in de constructie hoorde je een 50 Hz zoem vanaf de beeldbuis, welke erger werd bij hogere contrasten. En die kromme lijnen die je noemt bij de Sony, waren ook wel zeker zichtbaar in de 'normale' weergave. Dat was bij Philips en wat andere merken net zo. Kan ook niet anders. Als er een vertekening in het beeld aanwezig is, zie je dat altijd terug en niet alleen bij b.v. het testbeeld.

En prima als je nu bij de hedendaagse toestellen met de software fouten kan omgaan, maar dat moet helemaal niet nodig zijn, want die mogen niet eens voorkomen. Het is toch van de zotte dat je veel geld moet neertellen voor een apparaat met fouten? Of het nou alleen om software gaat of niet. Vaak kan men het als fabrikant niet eens oplossen, en dat is niet alleen bij Philips zo, maar ook bij andere merken. En daar geef je dan je zuur verdiende geld aan uit...

Philips/Matchline gebruikte ook vaak materialen die oplosten of uit elkaar vielen. Tandwieltjes, asjes, klemmen van de frontjes, wormwieltjes, aandrukrollen etc. bestonden uit kunststof of rubber dat totaal verpulverde of oploste. Soms was het al na een jaar raak, en dat zag je inderdaad veelvuldig in Videorecorders, DVD spelers en recorders en audio setjes. Ze hebben niet voor niets hun goede naam verloren hoor.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +25
Dag Robbo,

toch waren voorheen veel CRT's van Philips ook al een drama. Vertekende ondertiteling, welke ook nog eens verkleurde, verkleuringen en vertekeningen in het beeld, vaak ik een bovenhoek, en zweem bij de 100Hz modellen. Maar van dat vertekende beeld en de verkleurde ondertiteling hadden meer merken last, toen deze overstapten op het digitale chassis. Was goedkoper en zou beter moeten zijn, maar alleen dat eerste klopte.

Moest je destijds eens een testbeeld op zo'n Tv bekijken... Drama. Ook verticale lijnen vertekenden vaak, en vertoonden een bocht of slinger. In die periode heb ik al afstand genomen van Philips, maar er waren meer merken die hiermee op hun gezicht gingen. Ik heb hier destijds ook een Panasonic gehad welke er werkelijk niet uitzag, terwijl het oudje daarvoor superstrak was. Destijds was ik ook een fan van Marantz, een onderdeel van Philips, maar helaas werd ook dat steeds minder, en ook nu ze samenwerken met Denon, is de kwaliteit er niet echt beter op geworden. Maar we willen ook steeds meer voor minder geld, en dat heeft natuurlijk ook zijn gevolgen.

Mvg. Willem.

Ja en Nee. Philips had de mogelijkheid om in zijn menu het beeld te kunnen laten: o.a kantelen , uitrekken, boven en beneden etc. Als je dit goed instelde had je een perfect beeld met de juiste verhoudingen. Maar kennis was enigz. Noodzakelijk, want deed je dat niet goed of je was vergeten de basis inst. Had je een probleem en last van de door jouw geschetste situatie. Idd had philips beter dit in een verborgen menu kunnen plaatsen. En bij de fabrieksinstelling beter af kunnen stemmen. Ik heb best toe veel mensen meegeholpen toen. Maar bij de juiste instelling was het voor de rest perfect qua de oude breedbeeld tv. Dus heb het nu niet even over de platte schermen.
Reputatie 7
Badge +19
Maar nu weer serieus en on topic oké? Anders begint Brax straks nog aan ons te twijfelen (als deze dat al niet doet;)
Reputatie 5
Badge +5
Dag Robbo,

toch waren voorheen veel CRT's van Philips ook al een drama. Vertekende ondertiteling, welke ook nog eens verkleurde, verkleuringen en vertekeningen in het beeld, vaak ik een bovenhoek, en zweem bij de 100Hz modellen. Maar van dat vertekende beeld en de verkleurde ondertiteling hadden meer merken last, toen deze overstapten op het digitale chassis. Was goedkoper en zou beter moeten zijn, maar alleen dat eerste klopte.

Moest je destijds eens een testbeeld op zo'n Tv bekijken... Drama. Ook verticale lijnen vertekenden vaak, en vertoonden een bocht of slinger. In die periode heb ik al afstand genomen van Philips, maar er waren meer merken die hiermee op hun gezicht gingen. Ik heb hier destijds ook een Panasonic gehad welke er werkelijk niet uitzag, terwijl het oudje daarvoor superstrak was. Destijds was ik ook een fan van Marantz, een onderdeel van Philips, maar helaas werd ook dat steeds minder, en ook nu ze samenwerken met Denon, is de kwaliteit er niet echt beter op geworden. Maar we willen ook steeds meer voor minder geld, en dat heeft natuurlijk ook zijn gevolgen.

Mvg. Willem.
dit verhaal klopt ook al niet dat CRT van PHILIPS een drama waren.
hoe kom je toch aan die onzin.dat het test beeld niet goed was bij philips klopt ook al niet.
toen die tijd dat ik daar werkte zij een collaga tegen mij die kromme sonys wat ik niet wist .daar liepen de lijnen van het test beeld inderdaat krom wat in de uit zending niet te zien was.
maar dat zal nu ook wel goed wezen ik heb er 16 jaar gewerkt en een hoop kennis op gedaan.
en van de nieuwe philips weet ik ook met software fouten om te gaan en niet alle producten van philips vond ik goed zoals viedeos dat was inder daad een drama zogenaamt turbodrive wat maaer een klein pastic asje was wat zo af brak en als je het moest vervangen moest je bijna het hele apparaat slopen om er bij te komen wat toen meer dan 100 gulden koste voor een asje van 1 gulden ik heb voor diverse kennissen het goed koop kunnen laten maken 30gulden en ook veel voedingen van viedeos dus willem geen onzin ver kopen.:@:@:@ vrg honda
Reputatie 7
Badge +25
Hier nog een paar:https://community.ziggo.nl/gaan-ff-offtopic-112/afkortingen-7426
Reputatie 7
Badge +19
PHILIPS: Productie Hopeloos Iedere LCD Is Praktisch Stuk:$ nouw Willem dit klopt ook weer niet.waar haal je die onzin van daan.ik ga er dan ook maar niet verder op in want als je zo praat heeft het geen zin:@:@:@ vrg honda

Dat is humor Honda. Kende je die uitspraak niet? Zeiden we vroeger al, maar dan met lampen. Zelfs in de fabriek was dit een veelgehoorde spreuk:D

Philips heeft destijds ook het contrast van hun Tv's verhoogt, omdat ze het zelf niet meer zo helder zagen...;)
Reputatie 7
Badge +19
Dag Brax,

er zijn best nog wel Full-HD toestellen, maar men wil nou eenmaal het nieuwste van het nieuwste verkopen. Maar zelfs de OLED is er in Full-HD. En gezien je kijkafstand, mag je, als je Full-HD koopt, zeker wel een 50"Tv aanschaffen. Men zal je zelfs vak groter aanraden. De kijkafstanden zijn enorm verkleind. Voor 4K is die afstand al erg fors en mag je al wel naar de 65" toe. Klinkt misschien vreemd, maar dat zijn toch de adviezen wil je alle details zien. En dan moeten je ogen het ook nog prima doen.

Maar neem gewoon je prijs in gedachten, en ga dan eens googelen reviews lezen. Trek je niet teveel aan van het aantal Hz waar we het eerder over hadden, en het mooist is dan natuurlijk dat je de toestellen die je op het oog hebt, dan ook in het echt kan bekijken. En thuis is dan nog het best, want daar is toch sprake van de omstandigheden, verlichting etc. en valt het vergelijkingsmateriaal weg. Dat laatste kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel, want je blijft dan toch steeds iets zien dat nog mooier is...

Mvg. Willem
Reputatie 5
Badge +5
PHILIPS: Productie Hopeloos Iedere LCD Is Praktisch Stuk:$ nouw Willem dit klopt ook weer niet.waar haal je die onzin van daan.ik ga er dan ook maar niet verder op in want als je zo praat heeft het geen zin:@:@:@ vrg honda