Beantwoord

Nieuwe tv kopen, refresh rate

• 8 september 2016
  • 92 reacties
  • 8287 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

92 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Nog even over die kijkafstand: ongeveer 3,5 meter. Ik ga de inrichting van mijn woning niet veranderen voor mijn tv. Ik ben even te lui om die theorie t.o.v. de kijkafstand weer opnieuw te lezen ...

Het gaat mij niet eens per se om optimaal beeld. De kijkafstand is een gegeven. De kwaliteit van het beeld, gewone tv en dvd beelden, de kwaliteit van bewegende beelden ... 4K of full HD ? Ik weet dat men bij 4K een kortere kijkafstand aanraadt. En bij een grotere kijkafstand wordt een groter formaat beeldscherm aangeraden. Bij een grotere kijkafstand zie het effect van "flikkerende" bewegende beelden misschien sneller ?

Nu ben ik wat ouderwets en zou ik die CTR beeldbuis nog best vinden, ware het niet dat de kwaliteit van het beeld echt achteruit is gegaan. Gewoon puur qua formaat (dan heb ik het niet over de beste kwaliteit van het beeld) vind ik 50 inch al heel wat ... ?

Eigenlijk wil ik er vooral niet op achteruit gaan t.o.v. de huidige tv, die vroeger een heel goed beeld gaf.
Reputatie 3
Badge +2
@solar005,

Mijn oude tv is met een SCART kabel gekoppeld aan de Horizon media box. Natuurlijk zou het kunnen zijn dat er nieuwe boxen zijn die dat niet meer aan kunnen ...

Bij mij werkt het nog wel, ik herinner me alleen dat het een beetje een gedoe was. Met name omdat de dvd speler ook met SCART was aangesloten. De monteur moest de SCART kabel van de dvd speler gebruiken om de TV aan te kunnen sluiten.

@Varel,

Helaas is het signaal dat men bij de Mediamarkt naar de gewone toestellen stuurt erg slecht. Mediamarkt reclame. Naar de toptoestellen gaat het heel anders.
Reputatie 7
Badge +19
ze konden bij ziggo wel eens vermelden dat die horizon alleen met hdmi werkt.

Ja misschien wel. Maar is tegenwoordig ook wel weer ligisch gezien men steeds meer met HDMI werkt en de Tv's met scart steeds minder vertegenwoordigd zijn.

Maar er zijn natuurlijk altijd nog mensen die niet met HDMI werken.

Mvg. Willem
ze konden bij ziggo wel eens vermelden dat die horizon alleen met hdmi werkt.
Willem-A,

Het hangt een beetje van de winkel af wat het aanbod is ... Ik keek net nog even naar mediamarkt, full HD, schermen rond de 50 inch ... daar is inderdaad wel wat aanbod, maar ik heb zo mijn twijfels over de verversingsfrequentie ... Dat wordt ook steeds weer anders aangegeven. Eerst zag je toestellen met 800 hz, 1000 Hz, nou doen ze het weer anders ... Ik heb de indruk dat de meeste van de toestellen een wat lagere frequentie hebben, en dus wat minder zijn. En bij gebrek aan beter, zal iets dergelijks toch een richtlijn moeten zijn. Helaas, er zijn niet veel "brick and mortar" (fysieke) electronica winkels in dit deel van het land.

Men promoot vooral 4k tvs.

In elk geval, Panasonic full HD tvs schijnen schaars te zijn. Coolblue heeft er nog eentje .... (50 vs 100 Hz ...)

Scalers, chipsets ... ik ben niet in de positie om alles in winkels te vergelijken, en echte technische kennis heb ik niet. Ja, jammer dat de CRT beeldbuizen er uit zijn.

En mijn mening is, dat een tv gewoon goed moet zijn. Maar niet zo idioot duur ...

Laat alles vallen, tegenwoordig is alles zo commercieel, speciaalzaken, doehetzelf zaken de tv zaak om de hoek, alles is op gegaan in grote commerciele zaken waar je met vragen niet aan hoeft te komen.
Pak nu even simpelweg doehetzelf zaken, praxis. gamma, karwei, een keten waarvan personeel totaal niet op de hoogte is van bepaalde zaken.Waar je vroeger een vraag kon stellen wat nu beter is hebben ze geen antwoord meer op, alleen een lulkoekverhaal.
Allemaal gericht op alleen maar geld verdienen.
Zo ook mediamarkt, bcc, het personeel weet ECHT helemaal niets, zijn er alleen op gericht om jou als consument iets te verkopen, het liefst een merk waar ze het meest aan verdienen, ze denken wel iets te weten maar dat is niet meer als wat jij al weet.
Tegenwoordig moet je echt op internet gaan zoeken naar informatie, kom je er niet uit dan heb je pech.
En vergeet niet dat veel spullen gemaakt worden om na 5 jaar weer vervangen te worden.
Mijn advies, kijk bv naar de mediamarkt naar de tv die JIJ mooi vindt, bevalt deze ga dan op ondrzoek uit op internet.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Brax,

ik zie dat jij je toch ook een beetje vastbijt in de refresh rates. Mijn advies: niet doen. Het hele gebeuren rond deze technieken lijkt wel steeds oneerlijker te worden. Voorheen werd verteld dat de Tv 50, 100 of 200 Hz was. Die laatste 2 zag je het meest. Maar een LCD met 50Hz was al trillingvrij. Een Plasma niet, maar dat heeft te maken met de techniek. Later kwam de 400Hz techniek, de 600, de 1000 etc. Maar dan werd wel verteld dat het niet om de refresh rate ging, maar om een techniek die ervoor zorgde, dat in bepaalde gevallen! beelden/bewegingen, vloeiender verliepen. De echte refresh rate was dus gewoon 100 of 200 Hz. Ruim voldoende dar 100Hz al zorgt voor een trillingvrij beeld. Echter kun je bij bepaalde opnames schokkende bewegingen waarnemen en daarom is er een techniek in het leven geroepen dat te verbeteren. maar in bepaalde gevallen zorgt dat juist ook voor problemen.

Een leuke anekdote is dat toen ik nog ondersteunde verleende voor Panasonics Plasma's, mensen vaak duidelijk konden zien dat de Tv 600Hz was. Wat een beeldje! Maar... Panasonic koppelde die 600Hz aan IFC (Intelligent frame creation). Staat die optie uit, is dus ook de 600Hz niet meer actief. En je wilt niet weten hoe vaak we zagen dat mensen lyrisch waren over het beeld en de 600Hz, terwijl het niet eens in werking was. Veel mensen, ik denk de meeste, zien echt niet of een Tv nu 400Hz is, 600, 1000 of nog meer. Waar ze het wel op zien is de handleiding, het product label bij de Tv, of door de mooie praatjes van een verkoper. Ik schreef al dat er zoveel meer bij komt kijken ene goed beeld neer te zetten. Mijn jongste dochter heeft een oudere Plasma van 100Hz en geniet er intens van. Ze krijgt ook regelmatig vragen hoe het kan dat het beeld bij haar zo mooi is. Eerst hadden ze iets van een Tv is een Tv, maar later begonnen ze daar toch wel anders over te denken. Mij oudste dochter heeft mijn vorige Plasma gekregen daar ze ook niet te spreken was over het beelden het geluid van haar Led, hetgeen overigens gewoon een LCD is met Led backlight.

Maar ook hier gaat het mis. Destijds is Samsung op de vingers getikt omdat zij hun nieuwe lichting Tv's Led Tv's noemden. Dat mocht niet, daar het dan de indruk wekte dat dat het om een geheel nieuwe techniek ging. het moest dus een LCD worden genoemd, met als mede aanduiding: Led backlight. Zie je dat nog? Nee... Destijds mocht men ook de hoge frequentie van een Tv niet de refresh rate noemen, en dus had elke merk daar wel een naampje voor. Wat zie je nu: overal wordt de hoge frequentie de refresh rate genoemd. Pure belazerij. Maar kennelijk mag dat nu wel allemaal ineens. En kijk eens als men een verkoopt op verkoopsites, hoe vaak men de frequentie noemt met een rijtje uitroeptekens. 600Hz!!!!!. Alsof dat het belangrijkst is, en er verder niets meer van belang is. Staar je daar dus niet blind op want dat is geen garantie voor een fraai plaatje.

Mvg. Willem
Reputatie 3
Badge +2
Willem-A,

Het hangt een beetje van de winkel af wat het aanbod is ... Ik keek net nog even naar mediamarkt, full HD, schermen rond de 50 inch ... daar is inderdaad wel wat aanbod, maar ik heb zo mijn twijfels over de verversingsfrequentie ... Dat wordt ook steeds weer anders aangegeven. Eerst zag je toestellen met 800 hz, 1000 Hz, nou doen ze het weer anders ... Ik heb de indruk dat de meeste van de toestellen een wat lagere frequentie hebben, en dus wat minder zijn. En bij gebrek aan beter, zal iets dergelijks toch een richtlijn moeten zijn. Helaas, er zijn niet veel "brick and mortar" (fysieke) electronica winkels in dit deel van het land.

Men promoot vooral 4k tvs.

In elk geval, Panasonic full HD tvs schijnen schaars te zijn. Coolblue heeft er nog eentje .... (50 vs 100 Hz ...)

Scalers, chipsets ... ik ben niet in de positie om alles in winkels te vergelijken, en echte technische kennis heb ik niet. Ja, jammer dat de CRT beeldbuizen er uit zijn.

En mijn mening is, dat een tv gewoon goed moet zijn. Maar niet zo idioot duur ...
Reputatie 7
Badge +19
Ik volg het even niet waarom de Full-HD schermen klein zouden moeten zijn. Die waren altijd tot wel 65 inch te vinden. Maar voor een heel goede Tv leg je wel wat geld neer. En mijn mening is inmiddels wel bekend t.a.v. veel nieuwe toestellen...

Maar ook nu lees ik weer de hogere beeldververversingsfrequentie en dat terwijl men het eerst niet eens een hoge refresh rate mocht noemen. Vaak is het n.l. naast een verkooppraatje een fraai rekensommetje waarmee men het opgegeven aantal Hz bereikt. En dat wordt steeds merr overdreven, daar het kennelijk goed verkoopt. Er hangt echter zoveel meer af van een goede weergave waar men niet of nauwelijks op let.

Is de scaler in een Tv n.l. van zeer hoge kwaliteit ziet dvd er ook nog goed uit. Dat wordt bij een 4K Tv natuurlijk wel iets anders, maar mij valt op dat wanneer een bron beschikt over upscalingupscaling, deze ook eigenlijk altijd wordt gebruikt 'omdat dat mooier is' . Veel mensen kijken dan niet eens of de chipset in de bron wel beter is als die van de Tv zelf. Hetzelfde geld voor het aantal Hz. 'Hoe meer, hoe beter...'. Voorheen gaf men b.v. ook het native cotrast op, maar de opgave van het uiterst haalbare verkoopt beter... Kijk niet alleen naar de cijfertjes, maar hoe een Tv in jou ogen presteert. Dan kom je al een heel eind. En een goede Blu-ray speler die dan wel wat meer kost, heeft vaak ook een goede chipset aan boord en kan dus dvd's ook zeer netjes weergeven.

Mvg. Willem
4K is nog geen standaard, is een verkooppraatje, nog niet eens alle uitzendingen worden in HD uitgezonden.
Persoonlijk zou ik mijn geld besteden aan een goede full-HD-tv i.p.v. aan een goedkope 4K-tv die alles gaat opschalen naar een nep-4K-beeld.
Reputatie 3
Badge +2
Wel, een wat oud draadje maar het wat verslechterende beeld van de CRT uit 2004 ergert me soms.

De enige twee winkels in deze stad waar ze deze produkten aanbieden zijn Mediamarkt en BCC. Zeker bij Mediamarkt laat de kwaliteit van het signaal vaak te wensen over ... Ik heb vooral wat webwinkels bezocht.

Eigenlijk wou ik niet meer dan ongeveer 1000 euro uitgeven. Panasonic is wel een goed merk, mijn huidige tv is een Panasonic, iemand raadde mij Panasonic aan. Maar 4k is de nieuwe standaard ... het is moelijk om gewone full HD tvs met een "normaal" beeldbuisformaat te vinden, de full HDs zijn vaak kleinere tvs. Misschien voor in de slaapkamer of zo ...
Als ik dan op internet kijk, zit je bij Panasonic 4K al gauw op pakweg 1400 euro ...
4K hoeft van mij niet per se, wel een goede kwaliteit met vloeiend beeld (hogere beeldverversingsfrequentie). Daar komt bij, dat je voor dvds (niet eens Blue Ray) dan ook weer een speler nodig hebt die "native" het juiste signaal kan doorgeven aan de tv. Voor full HD zou een goedkope Blue Ray speler wel volstaan.

En bovendien, omdat ik een goede kwaliteit geluid gewend ben, een soundbar of set speakers voor het geluid ... En totaalbedragen van 1500 euro of hoger worden toch echt te gek ...

Heeft iemand nog suggesties ?
Reputatie 7
Badge +19
Dag Brax

Dat gaf ik eerder al enkele malen aan. Nogmaals, ik loop voor veel tv,s niet warm. Mijn achterburen konden een paar jaar geleden ook niet echt slagen en ik heb toen op marktplaats een Pansonic 50G30 Plasma voor ze geregeld en die vinden ze prachtig. Was toen 4 jaar oud, 50 inch en 300 Euro. Natuurlijk zijn niet de modernste smartfuncties aanwezig en een Plasma heeft een hoger verbruik, overigens niet wat erop staat, maar het zet een prachtig plaatje neer en daar ging het ze om.

Maar ik ben het wel met je eens. Nieuwer is echt niet altjjd beter. Men heeft het maar steeds over een nog hogere resolutie, een hogere 'verversingsfrequentie' en nog meer scherpte etc. maar ziet het er nou echt zo mooi uit? Ik vind vaak van niet. Maar daarme wil ik uiteraard anderen niet tegen de schenen schoppen. Velen zullen het dan ook niet met me eens zijn en ik heb ook best wel wat commentaar gehad op mijn stellingen en opvattingen maar dit is zoals ik het zie. En er zijn ook genoeg mensen die daar net zo over denken en het wel met me eens zijn. Maar belangrijk vind ik dat allerminst. Iedereen mag toch zijn of haar mening hebben?

Mvg. Willem
Reputatie 3
Badge +2
Zo maar even een vervolgreactie.

Ik ben vanmiddag even langs geweest bij de Mediamarkt. Ook gekeken naar de tvs.
Het aanbod blijft veranderen, tvs met meer "Hz" lijken relatief schaars. Maar of het nou aan mij ligt ... die bewegende beelden, zelfs bij de duurdere modellen stoort het me. Als je het niet gewend bent ... Nieuwer is niet altijd beter ...
Reputatie 7
Badge +19
Dag,

graag gedaan. De beeldkwaliteit van elk toestel loopt terug. Dat gaat meestal echter zo langzaam dat het eerst nog nauwelijks opvalt, want het gaat vloeiend, dus wen je eraan. Het wordt anders als dit proces sneller gaat, want dan zie je natuurlijk wel dat het niet meer zo is als voorheen. Met het aanpassen van de instellingen kun je het wel weer wat 'ophalen' maar alles verouderd nou eenmaal.

Maar bijgeluiden zeggen niet altijd alles. De elektronica kan het natuurlijk laten afweten, maar het kan soms ook nog jaren draaien. Misschien gewoon nog even wachten en je dan richten op de OLED, als die wat betaalbaarder wordt? Overigens stond er laatst een bij EP, waarvan de prijs me niet eens tegen viel. dat was een Full-HD scherm. Ziet er wel mooi uit qua design, want ze zijn flinterdun. Qua snelheid en kijkhoek zijn ze in ieder geval al een stuk beter, en je hebt geen last van backlight bleeding, daar er geen sprake meer is van backlight. Elke pixel, is net als bij Plasma, een eigen lichtbron.

Misschien toch dat eens gaan bekijken?

Maar zo redelijk eenvoudig als het vroeger ging, iemand iets aan te raden is het echt niet meer.

Mvg. Willem
Reputatie 3
Badge +2
Willem,

In elk geval bedankt voor het advies.

In sommige opzichten "loopt" de oude beeldbuis wat minder en de kwaliteit van het beeld lijkt ook iets minder te worden, de tv zelf begint er wat oud uit te zien ... (uit 2004) Maar als ik alleen al kijk naar het issue met de bewegende beelden, die dvds en het feit dat toekomstige modellen het misschien beter doen (??) heb ik toch wat de neiging om aan mijn oude beeldbuisje vast te houden.
De vraag is alleen hoe lang hij het nog volhoudt. Als ik hem aan-en uitschakel maakt hij ook een geluid dat hij (meen ik) jaren geleden niet maakte. Het is overigens een Panasonic TX-28PS10F. Ik ben vast één van de laatste personen in Nederland die dit model nog heeft ...
Reputatie 7
Badge +19
Dag Brax,

Inderdaad, wat een kreten. En dit is nog lang niet alles. Duik het menu maar eens in. En het zegt lang niet alles, want veelal schakel je al die beeld verbeter opties uit. Maar er is altijd een doelgroep die valt voor al die termen. Elk merk heeft zo wel de eigen benamingen. Voor een 'gewone' burger niet meer te begrijpen, of je moet alles al gaan op- en uitzoeken. En dan nog hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je alles wat men aangeeft ook echt ziet, of zelfs helemaal niet ziet als verbeteringen. vaak is het pure marketing. Het ene merk komt ermee, en dus kan de ander niet achterblijven. want wees eerlijk, wat hebben termen als 'Brilliant Contrast' en 'Wide Colour Spectrum' nou om het lijf...

Niet iedereen is even kapot van de scherpte en de weergave van 4K en we zijn er nog niet, want men heeft het al over 8k, maar scherper is echt niet altijd mooier. Als ik zie hoe gekunsteld veel Tv's eruit zien, los je dat echt niet op met een nog hogere resolutie. Maar ze laten het vaak zo voorkomen alsof 4x scherper ook 4x beter is en mooier is.

SD of zelfs HD beelden zijn natuurlijk altijd minder van kwaliteit als echte 4K content. Bij HD is dat natuurlijk wat minder, maar eerder gaf ik al aan dat er altijd moet worden ge-upscaled en dat zie je natuurlijk wel terug. Hoe erg dat is, ligt ook aan de eisen van de gebruiker, de afstand en natuurlijk je ogen. we zien allemaal niet meer zo scherp als een havik, maar voor een dergelijke Tv staat dan ook een korte kijk afstand. Vroeger mochten we niet te dicht op de Tv zitten, want dan kregen we vierkante ogen en nu 'moeten' we...:)

Tja, en met 9snel) bewegende beelden zal de Led nooit echt goed kunnen omgaan. Een LCD panel is nou eenmaal niet snel en bij ene Led is dat dus niet veel anders. daarin is naar mijn idee dan ook nog steeds te weinig vooruitgang geboekt.

De latere CRT's werden er ook al niet echt beter op, maar inderdaad, de goede CRT deed het helemaal niet zo verkeerd. Mijn jongste dochter heeft laatst een Plasma van me gehad, en dat vind ze prachtig, maar ze had een kleine Sony CRT en het beeld daarvan is echt retestrak. Voor mijn idee wel iets te fel, maar dat is gerelateerd aan Sony, maar ik zie veel moderne Tv's die het minder doen. maar design telt nu ook enorm mee. Men wil gewoon niet meer zo'n bakbeest in huis, ook al levert men daarmee kwaliteit in. Soms vraag ik me echt af hoe mensen daarna kunnen kijken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles matig is.

Toch vind ik lang niet alles een vooruitgang.

Moeilijk he, zo'n keuze maken... :(

Mvg. Willem
Och, zo maar even er tussendoor.

Ik heb gewoon even bij de Mediamarkt (online) een paar Panasonic modellen naast elkaar gezet.
4K, "beeldfrequentie" varierend van 800 tot 1400 Hz ...

1) 4k UHD, HDR, Local Dimming, Bright Panel, Advanced Colour Processing, Brilliant Contrast, Wide Colour Spectrum, Studio Master HCX

2) 4k UHD, Adaptive Backlight Dimming, Bright Panel, Brilliant Contrast, Wide Colour Spectrum, Quad Core Pro processor

3) 4k UHD, Adaptive Backlight Dimming, Bright Panel, Brilliant Contrast, Wide Colour Spectrum, Quad Core Pro processor

Wat een marketing kreten ! En of die HDR het nou zo waard is ... die modellen (in combinatie met 4K) zijn vaak wel duurder.

Bij een merk als Sony tref je dan zoiets aan als : 4K X-Reality PRO, Motionflow XR 900 Hz

Zucht ...

Wat me toch vooral afschrikt is het beeld dat veel van mijn dvds (niet Blue Ray!) zouden geven ... zoiets weet je natuurlijk pas ècht als je de tv in huis hebt ... Wat gewoon beeld op 4K betreft, daarover schijnen de meningen te verschillen ...

En ik was laatsts bij iemand die nog een relatief nieuwe tv had (ca. 2 jaar oud, destijds een wat duurder model), op zich goede kwaliteit, maar die bewegende beelden ... een "afterimage" of hoe je dat dan ook wilt noemen ... echt niet zoals ik gewend ben op mijn CRT beeldbuisje ... Misschien wel jammer dat die CRT beeldbuizen er uit zijn gegaan.

maar die bewegende beelden ... een "afterimage"

Een heleboel hangt natuurlijk af van een juiste instelling van de TV, er valt een heleboel zelf bij te regelen.
Reputatie 3
Badge +2
Och, zo maar even er tussendoor.

Ik heb gewoon even bij de Mediamarkt (online) een paar Panasonic modellen naast elkaar gezet.
4K, "beeldfrequentie" varierend van 800 tot 1400 Hz ...

1) 4k UHD, HDR, Local Dimming, Bright Panel, Advanced Colour Processing, Brilliant Contrast, Wide Colour Spectrum, Studio Master HCX

2) 4k UHD, Adaptive Backlight Dimming, Bright Panel, Brilliant Contrast, Wide Colour Spectrum, Quad Core Pro processor

3) 4k UHD, Adaptive Backlight Dimming, Bright Panel, Brilliant Contrast, Wide Colour Spectrum, Quad Core Pro processor

Wat een marketing kreten ! En of die HDR het nou zo waard is ... die modellen (in combinatie met 4K) zijn vaak wel duurder.

Bij een merk als Sony tref je dan zoiets aan als : 4K X-Reality PRO, Motionflow XR 900 Hz

Zucht ...

Wat me toch vooral afschrikt is het beeld dat veel van mijn dvds (niet Blue Ray!) zouden geven ... zoiets weet je natuurlijk pas ècht als je de tv in huis hebt ... Wat gewoon beeld op 4K betreft, daarover schijnen de meningen te verschillen ...

En ik was laatsts bij iemand die nog een relatief nieuwe tv had (ca. 2 jaar oud, destijds een wat duurder model), op zich goede kwaliteit, maar die bewegende beelden ... een "afterimage" of hoe je dat dan ook wilt noemen ... echt niet zoals ik gewend ben op mijn CRT beeldbuisje ... Misschien wel jammer dat die CRT beeldbuizen er uit zijn gegaan.
Reputatie 7
Badge +19
Goede naam Teun. Ik ga even op zoek naar een fabriek:)
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Willem.

Goed plan.Ik heb al een naam: WiTe.

Teun
Reputatie 7
Badge +19
En dat bedenk je snachts om half 4 ? 🆒

Ja, maar het heeft een goede reden dat ik nog wakker ben... (furosemide):( En tja, als je dan niet slaapt ga je plannen maken voor een eigen bedrijf/merk:)
Reputatie 7
Badge +25
En dat bedenk je snachts om half 4 ? 🆒
Reputatie 7
Badge +19
@Teun,

ik heb er even over nagedacht. Zullen we de Plasma weer nieuw leven in blazen? Moeten we alleen even een merknaam bedenken...:D

Gr. Willem
Reputatie 4
Badge +4
Ik wil best geloven dat Teun de uitzondering is op de regel, maar uit eigen ervaring is dat vaak anders. (helaas)

Wat ik nog even toe wil voegen, is dat als je een nieuwe tv aansluit deze door de fabriek algemeen is afgesteld. Maar bij iedereen is o.a. het omgevings licht anders en dat beïnvloed ook de beeld kwaliteit. Mijn ervaring is dat je de tv net zo mooi kan instellen als je zelf wil, maar dat vergt enig inzicht in de techniek. Contrast en kleur staan vaak te hoog , en allerlei onnodige filters ingeschakeld en met een kleine correctie van de gamma instelling is vaak ook nog de persoonlijke voorkeur te verbeteren .
Het is het beste om een paar dagen naar verschillende stations te kijken om een algemeen beeld te krijgen van de wijzigingen die je zou willen toepassen.
Maar de meeste mensen kijken gewoon met de fabriek instelling, zelfs als het gras blauw is.
Reputatie 7
Badge +19
Wij laten de mensen bij ons altijd rustig kijken en gaan absoluut niet opdringen. Daarbij verkopen we veel apparaten waar wij goed bevindingen mee hebben. En nee, niet meer aan verdienen!! Dat laatste is niet de hoofdmoot bij ons. Punt is dat de klant met een tevreden gevoel iets koopt en niet iets wat hem door de strot word gedouwd. Hij moet er zelf een goed gevoel bij hebben. Ook houden wij wel van een leuke grap tussen door en werken dus ook niet op provisie, zoals bij sommige grote jongens wel het geval is.

Teun.

Ja, dit zeggen ze allemaal...:D
Reputatie 7
Badge +11
Wij laten de mensen bij ons altijd rustig kijken en gaan absoluut niet opdringen. Daarbij verkopen we veel apparaten waar wij goed bevindingen mee hebben. En nee, niet meer aan verdienen!! Dat laatste is niet de hoofdmoot bij ons. Punt is dat de klant met een tevreden gevoel iets koopt en niet iets wat hem door de strot word gedouwd. Hij moet er zelf een goed gevoel bij hebben. Ook houden wij wel van een leuke grap tussen door en werken dus ook niet op provisie, zoals bij sommige grote jongens wel het geval is.

Teun.