1
Vraag
2
Reacties
Stein 1987

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe klant, Sonos Beam + PS4 werken niet, rest wel

Hallo,

Sinds 2 weken zijn we klant bij Ziggo geworden. Alles werkt prima, internet is ook gelijk 5x zo snel als onze vorige leverancier.

Nu wilde ik mijn PS4 aansluiten maar krijgt deze zowel met WiFi als met de kabel geen verbinding. Hij vraagt opeens of ik wel/geen gebruik wil maken van een proxy server. Als ik daar geen gebruik van wil maken (aangezien dat nooit nodig was en ik ook niet zou weten wat dit überhaupt is) en ik de verbinding test vindt hij wel mijn IP adres maar kan hij geen verbinding maken.

Tegelijk werkt mijn Sonos Beam ook niet meer. Ik kan bladeren door Spotify en de radio en dan werkt alles. Tot ik iets selecteer om te beluisteren. Dan werkt het niet meer.

Door beide problemen heb ik het idee dat er iets niet klopt met de (standaard) instellingen van de router. Ik zoek me suf, maar ben ook niet thuis in alle termen die hierbij komen kijken.

Kortom: Helluuuup, alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Zo ja, vraag dan de chat om je modem in IPv4 te zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Zo ja, vraag dan de chat om je modem in IPv4 te zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Stein 1987
Als je bij ttp://ipv6-test.com inderdaad een IPv6 adres ziet, dan zegt dat nog niet genoeg.

Kijk dan ook even bij Geavanceerde instellingen>Beveiliging
Staat onder Beveiliging: Port Forwarding?
Ja, dan hoef je vooralsnog niks te veranderen aan de ConnectBox. Je hebt dan met een IPv6 adres Dual Stack Firmware en daar hoor je geen last van te ondervinden. Je problemen komen dan ergens anders vandaan.
Nee, volg dan het advies van Bert. Je het dan DS-Lite Firmware met een IPv6 address en daar krijg je met een PS4 op zeker moment gegarandeerd last van.

Let er tenslotte voor de PS4 op dat UPnP aan staat.

Gr Han
Stein 1987
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De oplossing was inderdaad om hem op IPv4 om te laten zetten. Daarna werkte zowel de Sonos als de PS4 weer achter elkaar zoals ik gewend was.

Bedankt beiden voor de oplossing!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Veel spel- en muziekplezier gewenst.:relaxed:Stein 1987
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic