Beantwoord

nieuw bij Ziggo: hoe sluit ik printer aan op netwerk

We zijn nieuw bij Ziggo en hadden Telfort, daar moest je op een of andere knop drukken om de printer op het netwerk aan te melden. Geen idee hoe dat nu moet. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik de printer Canon MG6650 opneem in het printer zodat ik weer draadloos vanaf de laptop kan printen.
Ben een echte digibeet dus aub stap voor stap uitleggen. Alvast bedankt.
icon

Best beantwoord door KBX458 7 juni 2019, 15:40

Die knop vind je op je router (connectbox) aan de voorkant met kleine letters aangegeven.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

14 Reacties

Reputatie 6
Badge +15
Als je stand by bent, dan ga ik proberen je te helpen.
Reputatie 6
Badge +15
Ga naar instellingen rechtsonder > apparaten > printers en scanners > +

Je laptop zoekt nu zelf de printer. Dus de printer aanzetten.
Printer wordt niet gevonden omdat die nog niet aangemeld is. Werkt alleen via wifi. Denk ik tenminste
Ga nu kinderen verzorgen dus even niet online.
Reputatie 6
Badge +15
Als je de bij de printer horende installatie CD hebt, kun je ook die in de laptop doen en de aanwijzingen op het scherm volgen. Een andere methode, de snelle:
Zorg dat de laptop aan staat.
Als je de printer is gestart, zie je op het scherm van de printer linksonder een wifi teken. Hier op tikken > LAN instellingen > draadloos LAN > draadloos LAN actief/inactief aan tikken > actief aantikken
De printer stelt zich dan automatisch in.

Daarna:
Ga op de laptop naar instellingen rechtsonder > apparaten > printers en scanners > +

Ik hoor het wel.
Helaas geen CD meer van de printer, nooit nodig gehad, was toen plug en play (over mobiel netwerk), bij Telfort moest ik een knopje op de router indrukken. Kan bij Ziggo aansluiten niet zo snel terugvinden (maar misschien zoek ik ook wel niet goed).
Bij de fabrikant van je Printer kun je meestal alles downloaden wat je nodig hebt & andere support vinden.
Een beetje zelfredzaamheid is nooit weg.
Reputatie 6
Badge +15
Als je mijn 2e genoemde snelle methode gebruikt is het zo gepiept.
Dus op de scanner zelf.
Printer is al geïnstalleerd, dat is het probleem niet. Op de printer volgorde instellingen draadloos lan, gaat de printer toegangspunt zoeken, dan instelling starten en vervolgens houd de WPS knop ingedrukt en die weet ik dus niet!
Reputatie 6
Badge +15
Die knop vind je op je router (connectbox) aan de voorkant met kleine letters aangegeven.
Reputatie 6
Badge +15
En , met in gedachten een heel oud televisie spelletje:
Doet ie ut of doet ie ut niet?
Was de oplossing en het hielp dat je zei met kleine letters, want echt een knop is het niet, maar er was maar 1 plekje met kleine letters, dus daarop gedrukt en het functioneert. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +15
Graag gedaan. Je ziet, de oplossing ligt vaak in het kleine. Veel plezier en fijne dagen.
Bedankt en nu nog uit zien te vogelen hoe je de vraag sluit. Prettig weekend.
Reputatie 6
Badge +15
Niet nodig om iets uit te vogelen. Gebeurt t.z.t. automatisch.