Vraag

Next koppelen met Teufel soundbar

• 13 augustus 2019
  • 15 Reacties
  • 280x Bekeken

kan de teufel soundbar alleen aan en uit zetten met de afstandbediening van de media next...iemand suggesties?

15 Reacties

Hoe is de boel aangesloten?
alles is precies zo aangesloten zoals Ziggo zegt..heb de hele middag met ze aan de tel gehangen .toen kreeg ik te horen dat ik het maar eens op de Ziggo community moest proberen.De next is met een ethetnetkabel verbonden,de next is met een HDMI met mijn teufel soundbar verbonden en die weer met de tv alle HDMI kabels zijn arc...
Probeer de Next aan de TV en een ARC Audio koppeling via HDMI tussen Teufel en TV.
Beter?
heb ik ook al gedaan helaas ook geen succes
Pff. Ander Type Nr proberen bij de koppeling op de Next?
Anders weer ik het verder ook niet.
toch bedankt voor de moeite
Ik heb ook een probleem met de koppeling van mijn Raumfeld (Teufel) soundbar. De soundbar is aangesloten via hdmi-arc op de tv (Samsung). De Next via hdmi ook aan de tv gekoppeld. Zo was de situatie ook toen ik een horizon-box had. Bij het inschakelen van de tv ging de soundbar automatisch aan. Als ik dan de horizon-box inschakelde bleef de soundbar actief.
Sinds ik de Next box heb werkt dit niet meer. De soundbar gaat tegelijk met mijn tv aan, maar wanneer ik de Next inschakel, gaat de soundbar uit en worden de speakers van de tv actief. Als ik het geluid via de soundbar wil, moet ik via de instellingen van mijn tv de sounbar handmatig instellen.
Als ik de Next als eerste inschakel en daarna pas de tv, blijft de soundbar uit.
Reputatie 2
@wiloetbeeg Heb je de eerdere genoemde tips al geprobeerd? Dat is wel belangrijk om te weten.

@boudje68 Heb jij intussen er al iets op weten te vinden? Misschien dat je @wiloetbeeg nu verder kan helpen.
@Rikst Ziggo ja, alles wat er al bij dit probleem is getipt, heb ik geprobeerd. Ik heb wel nog een aanvulling: ik heb sinds gisteren ontdekt dat, wanneer ik eerst de Next inschakel even wacht totdat die helemaal is opgestart en dan pas de tv, blijft de soundbar aan, maar ben ik te vroeg met het inschakelen van de tv, lijkt het alsof de soundbar wordt uitgeschakeld door de Next.
@Rikst Ziggo ja, alles wat er al bij dit probleem is getipt, heb ik geprobeerd. Ik heb wel nog een aanvulling: ik heb sinds gisteren ontdekt dat, wanneer ik eerst de Next inschakel even wacht totdat die helemaal is opgestart en dan pas de tv, blijft de soundbar aan, maar ben ik te vroeg met het inschakelen van de tv, lijkt het alsof de soundbar wordt uitgeschakeld door de Next.

Update: net Next en na enige tijd tv weer aangezet. HELAAS soundbar blijft uit 🙃
Update: net Next en na enige tijd tv weer aangezet. HELAAS soundbar blijft uit 🙃

ik heb even wat meegelezen omdat ik onlangs voor een bekende ook met CEC heb gespeelt.
echter is je doel/verwachting me nu niet meer helemaal duidelijk.

cec functies kunnen per apparaat enorm verschillen is mijn ervaring, en ook verschillende soms onverwachte effecten.
ik zou aanraden eens CEC per apparaat aan en/of uit te zetten.
@Savagegek sorry als het niet meer duidelijk is.
Eigenlijk is het eenvoudig. Toen ik de Horizon box had werkte het zoals het moet: als ik de tv en de box inschakelde ging het geluid automatisch via de soundbar. Sinds ik de horizon box heb verruild voor de Next, gebeurt dit niet meer. Dan moet ik via de instellingen van de tv de soundbar handmatig inschakelen. Als ik de tv daarna uitzet gaat ook de soundbar uit. Zet ik de tv weer aan, gaat ook de soundbar weer aan. De Next is tijdens deze acties niet uitgezet. Zet ik de Next uit, terwijl de tv aan staat en het geluid via de soundbar komt dan wordt de soundbar ook uitgeschakeld. Zet ik de Next weer aan dan blijft de soundbar uit en moet ik deze weer handmatig inschakelen.
kortom: de Next beïnvloedt mijn soundbar terwijl eigenlijk alleen de tv dat moet doen.

bij het uitschakelen van de CEC is de soundbar helemaal niet meer zichtbaar in de instellingen en dus niet meer aan te zetten.
@wiloetbeeg
Fijn dat je het zo nog even onder elkaar zet, het was voor mij schijnbaar verre van duidelijk.
Gezien ik dacht dat we alleen met een aan/uit-schakel probleem te maken hadden.

Als ik het zo zie gebruik je CEC maar hoe geeft je soundbar het geluid?
Is de aansluiting met HDMI: Next > Soundbar > tv?
Mijn ervaring met deze technologieën als CEC zijn per apparaat/merk wisselend.

Wil je dan _altijd_ geluid via de soundbar of moet dat wisselen?
@Savagegek
Ik wil graag het geluid altijd via de soundbar.
de aansluiting is als volgt:
De tv is een Samsung met een samsung one connect. Op deze one connect is één aansluiting een HDMI ARC. Op deze aansluiting heb ik de soundbar aangesloten. Op één van de overige HDMI aansluitingen heb ik de Next aangesloten. Zo werkte het perfect met de Horizon box. Maar met de Next niet meer. Opvallend vind dat de soundbar gelijk met de tv aan gaat, zolang de Next uitstaat.
@wiloetbeeg
Ik zou adviseren eens met de aansluitingen te spelen,
wissel eens de HDMI aansluitingen etc.
dit kan weleens key voor de oplossing zijn.

Erg moeilijk om bij te helpen via een forum.

Mijn ervaring met ARC is alles behalve vlekkeloos en daarom zou ik het proberen adviseren.
Ik kan me voorstellen dat je denkt dat wil ik niet, maar zou het gebruik van een optische kabel kunnen?
Wat betreft kwaliteit en ondersteunde geluidsindelingen zal je hier alleen verschil in merken bij blu-ray materiaal etc.

Reageer