Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Netwerk ID 4444 oud UPC gebied - geen kanaal 613 Stingray Classica met oudere DVB-C ontvanger

Ik kan prima de FTA DVB-C zenders zoeken van netwerk ID 4444 in oud UPC gebied voor het ongecodeerde kabel-TV aanbod met een wat oudere DVB-C ontvanger.

Nu valt me alleen 1 ding op: kanaal 613 Stingray Classica wordt niet getoond bij het scannen van netwerk ID 4444, maar wel bij netwerk ID 43140, ook van oud UPC gebied.

Nu ben ik benieuwd waar dit verschil vandaan komt. Zit er een wellicht een klein foutje in netwerk ID 4444 van voormalig UPC gebied? Kunnen jullie de instellingen van kanaal 613 van netwerk ID 43140 vergelijken met die van netwerk ID 4444 in het UPC gebied? Hier moet een verschil in zitten. Graag dan de instelling van netwerk ID 43140 overnemen naar netwerk ID 4444. Ik scan frequentie 164.00 MHz. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn lijkt mij.

Mijn veronderstelling is dat dit misschien komt doordat het taalveld niet is gevuld? (language) Bij alle zenders staat dut of NLD, maar bij Stingray Classica staat niets volgens mij. Het is maar een suggestie hoor. Wellicht is het wat anders.

@Paul Ziggo : Ik hoop dat jullie dit kunnen verhelpen. Alvast bedankt.

 

47 Reacties 47
Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Extra check: kan het ook nog door de LCN komen? (Logical Channel Numbers)

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

@Simon1979

Even ter informatie. 

Ik kijk eveneens naar de FTA zenders met een DVB-C tuner met een TV uit 2016.

Ik zit in eveneens het voormalig UPC gebied

Instelling NetwerkID is 4444.

Ik ontvang Stingray Classic in SD op kanaal 613 met een frequentie van 489,995 Mhz. 

Echter de signaal sterkte is minder dan bv. Ned1. Op mijn Sony TV ontvang ik Stingray op 49% en Ned1 op 55%. Tussen 40 en 80% is als zijnde redelijk. Vanaf 80% is goed. 

Ik heb mijn TV aangesloten via een versterker met 2 Db versterking. 

Kan het niet mogelijk zijn dat de signaalwaarde van deze Stingray zender voor jou TV net te laag is waardoor jouw tuner deze zender niet kan detecteren. 

Het is maar een idee. Gr, Arie

 

 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@broekhua bedankt voor het nakijken, dat is zeker geen rare gedachte, maar dan vind ik het nog wel vreemd dat ik Stingray Classica wel vind met netwerk ID 43140 en niet met netwerk ID 4444. Bij mij zit Stingray Classica op 834.75 MHz, bijna aan het einde van het DVB-C spectrum.

Ik hoop dat @Lycke Ziggo of @Paul Ziggo dit intern uit kan laten zoeken. De instelling van netwerk ID 43140 zorgt er in elk geval voor dat mijn oudere DVB-C tuner het ook kan vinden. Dat zie ik ook graag bij netwerk ID 4444 op frequentie 164.00 MHz.

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Heb je het al geprobeerd met netwerk-ID 4444 en gescand met de frequentie 474.00 MHz?

Piet.

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

@Simon1979

Naarmate de frequentie hoger is neemt de signaalsterkte af door meer veliezen. 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Frequentie 474.00 MHz is niet van toepassing in oud UPC gebied, maar voor oud Ziggo gebied.

Dat de signaalsterkte afneemt naarmate de frequentie hoger wordt klopt helemaal, maar speelt m.i. hier niet aangezien netwerk ID 43140 wel goed gaat.

Laten we maar even de reactie van Ziggo afwachten waar  precies het verschil in zit. In elk geval bedankt voor het meedenken tot dusver.

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Veel succes met Ziggo. Ik heb deze week  aan Ziggo Webcare gemeld dat ik constateer dat de signaalsterkten van de meeste zenders lager zijn dan enige tijd geleden. Zo zitten er een paar erg zwakke broeders bij zoals Ziggo sport HD en Stingray classical. Dit is ontstaan na een storing van ruim een uur van enige weken geleden. Het antwoord van Ziggo Webcare stelde teleur. Diegene met problemen moes zelf maar bellen. Zo scheep je mensen af met goed bedoelde informatie.

Ikzelf woon in de regio Rotterdam. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Simon1979 . Goed dat je aan de bel trekt en ook direct een soort omweg/oplossing deelt. Dit is zeker een vreemde zaak en ik ga dit direct intern uitzetten om uit te laten zoeken 🙂 Ik hou je op de hoogte!

 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Dank je wel 😉

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm. Op kantoor (ook Leeuwarden) ontvangen we de zender wel gewoon goed met 4444. Je geeft aan dat je een “wat oudere” DVB-C ontvanger gebruikt. Welke/wat precies? 🙂 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Een Formuler F1.

Hebben jullie de technische inhoud van netwerk ID 43140 ook al vergeleken met netwerk ID 4444 bij kanaal 613? Die van 43140 gaat goed, die van 4444 niet. Ik denk dat de LCN (Logical Channel Number) wellicht niet is gevuld bij 4444 en deze daarom niet getoond wordt bij mijn tuner die blijkbaar op een iets andere manier scant.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Voor de Humax raad ik vaak andere ID codes aan. Zie HIER

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Wat is dan het verschil tussen 43140 en 43140?

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
youriy wrote:

Wat is dan het verschil tussen 43140 en 43140?

??? Je bedoelt waarschijnlijk 43140 en 4444. De laatste geeft alleen de vrij te ontvangen kanalen aan en de andere geeft alles, dus ook de gecodeerde kanalen.

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Willem-A wrote:

Voor de Humax raad ik vaak andere ID codes aan. Zie HIER

 

Bedankt, maar dat speelt hier niet. Die info is mij bekend. Mijn vraag is alleen waarom ik bij netwerk ID 4444 kanaal 613 niet te zien krijg met mijn DVB-C tuner en met netwerk ID 43140 wel. Hier ontvang ik graag een reactie over van Ziggo. Die moet technisch even de verschillen zoeken. Bij een nieuwere TV krijg ik kanaal 613 ook wel te zien bij netwerk ID 4444. Voor compatibiliteit is het echter mooier dat het met alle tuners werkt, ook de wat oudere.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Nee, ik vergis me niet en ik begrijp precies wat je bedoelt.Maar ik denk niet dat ziggo hier iets aan gaat doen. Apparaat niet ziggo gecertifceerd, dan dus geen probleem.

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Heb nog iets gevonden: bij netwerk 43140 zie ik kanaal 979 Spike niet, de SD variant.

Misschien staat hier ook onderwater een verkeerde instelling?

Ik heb even een scan op de PC gedaan en dan zie ik dat de LCN niet gevuld is, terwijl m.i. dit 979 moet zijn. Kunnen jullie dit bevestigen Ziggo?

 

 

Bij Stingray Classica is de LCN blijkbaar wel gevuld, maar het taalveld niet. Deze hoort m.i. 'dut' te zijn. Misschien dat mijn ontvanger hierover valt. Dit is de enige afwijking t.o.v. de overige kanalen die hij wel vindt.

 

Nu is het wachten op het technisch antwoord van Ziggo @Lycke Ziggo 😉

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik zou je graag van een technisch antwoord voorzien. Maar inderdaad, als ik dit doorzet (wat ik gedaan heb) krijg ik terug dat je ontvanger niet wordt ondersteund en dat dit dus niet verder uitgezocht gaat worden :-(. 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Lycke Ziggo Hmmm, dit vind ik toch wat te kort door de bocht van je collega's door dit niet verder uit te zoeken en af te doen dat mijn ontvanger niet wordt ondersteund.

Want ook met mijn gecertificeerde Philips TV type 37PFL9606 uit 2011 (!) krijg ik Spike niet te zien als ik scan met netwerk ID 43140, zonet eventjes getest. Spike (SD) hoort op kanaal 979 te staan volgens jullie eigen zenderlijst. De LCN is hier volgens mij niet gevuld waardoor deze niet zichtbaar wordt. Zou je dit s.v.p. nogmaals door willen geven?

Als je collega's dan toch al in de technische data moeten kijken van netwerk ID 43140, laat ze dan ook s.v.p. direct even kijken naar de instellingen van kanaal 613 om die vervolgens exact over te nemen naar netwerk ID 4444. Lijkt me een kleine moeite. Bij netwerk ID 43140 kreeg ik namelijk kanaal 613 wel al netjes te zien, ook met mijn andere DVB-C tuner.

Uitgelicht topic