JoBo

Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

netflix kijken op tv in slaapkamer

hoi, ik wil graag netflix kijken op mijn 2de tv die op de slaapkamer staat, dit is een Grundig color tv - 32 GLX 4000; deze is aangesloten op een Humax, die verbonden is via een splitter met TV uitgang (muur) van Ziggo; In de woonkamer staat een samsung smart tv met een mediabox, hier is dus wel netflix te zien; Wat kan ik doen om ook Netflix te kunnen zien op de tv in de slaapkamer ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
52 Reacties 52
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk je op je Samsung met een app op de TV naar Netflix of via de mediabox?

Zo ja via een mediabox, welke mediabox?

Om boven Netflix te kijken kan dat met een Mediabox XL of een mediabox Next of een smart TV of een ander apparaat: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/vanaf-nu-beschikbaar-ziggo-go-beta-app-voor-apple-tv-android-...

De Mediabox XL heeft een coax kabel nodig en de Next en coax kabel en een netwerkverbinding via wifi of een netwerkkabel.

JoBo
Topicstarter
Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

op de samsung smart tv kijk ik netflix via kanaal 150 of via de mediabox xl, dat is ook geen probleem,

maar mijn vraag ging over netflix kijken op de slaapkamer waar dus die grundig 32GLX 4000 staat, daar kijk ik tv via de humax, maar ik kan geen Netflix kijken; die grundig tv heeft geen wifi of netwerk aansluting, alleen hdmi, AV (smartaanskuiiting, en antenne aansluiting. dus……...is daar een oplossing voor ?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@JoBo HDMI is dan het antwoord, je kan er voor kiezen Netflix te streamen via een Chromecast dan moet er wel een vrije HDMI aansluiting zijn en een goede wifi verbinding, verder als je UHD/4k content wil zien moet je de chromecast ultra bedraad aansluiten.

Een andere mediabox waar je Netflix op kan installeren is ook goed.

JoBo
Topicstarter
Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
RoWi. wrote:

@JoBo HDMI is dan het antwoord, je kan er voor kiezen Netflix te streamen via een Chromecast dan moet er wel een vrije HDMI aansluiting zijn en een goede wifi verbinding, verder als je UHD/4k content wil zien moet je de chromecast ultra bedraad aansluiten.

Een andere mediabox waar je Netflix op kan installeren is ook goed.


RoWI, er is maar een HDMI aansluiting op die grundig tv, die gebruikt word door de HUMAX van ziggo, dus geen vrije HDMI , alleen een vrije AV scart aansluitng, als ik nog een mediabox kan krijgen via ziggo en die aansluit ipv die humax zou ik dan wel netflix kunnen zien op die grundig tv ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om boven Netflix te kijken via HDMI met een andere mediabox, kan dat met een Mediabox XL of een mediabox Next:

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen

 

 

JoBo
Topicstarter
Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dat zou de oplossing zijn, ik probeer het eens met de mdiabox xl die nu in de kamer staat, ik koppel die eens los van de samsung tv en sluit hem daarna aan de grundig tv met hdmi op de slaapkamer, hopelijk werk dit dan; ik kan dan een extra mediabox xl aanvragen via ziggo, alvast dank voor de info 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JoBo Een extra Mediabox XL wordt niet meer geleverd en zal geheel verdwijnen.

In de toekomst zullen er wel 2 Next mediaboxen te bestellen zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Om nu speciaal een nieuwe tv te kopen gaat ook ver. Het is jammer dat deze TV zover ik kan achterhalen geen CI module mogelijkheid heeft dan was een mediabox niet noodzakelijk.

Als ik de goede heb zou dit model 3 HDMI aansluitingen hebben. Enkel vind ik dat in de handleidingen niet terug.

 

https://tweakers.net/pricewatch/292031/grundig-32glx4000-zwart/specificaties/

 

JoBo
Topicstarter
Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

er is idd geen CI module te plaatsen, mijn grundig 32 glx 4000 heeft m.i. maar 1 hdmi aansluiting, hier is de handleiding te lezen https://www.gebruikershandleiding.com/Grundig-32-GLX-4000/preview-handleiding-360439.html

er is ook een afbeelding te zien van de achterkant met aansluitingen.

jammer dat geen mediabox xl meer te krijgen is…………….

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JoBo schreef: “jammer dat geen mediabox xl meer te krijgen is…………….”

Wel één Mediabox XL, maar geen extra meer.

JoBo
Topicstarter
Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bert, ik bedoelde met extra een tweede mediabox xl, maarik zal eerst de box die nu in de kamer staat aansluiten en zien of ik netflix dan wel doorkrijg in de slaapkamer……………….

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
JoBo wrote:

Bert, ik bedoelde met extra een tweede mediabox xl, maarik zal eerst de box die nu in de kamer staat aansluiten en zien of ik netflix dan wel doorkrijg in de slaapkamer……………….

Dat is geen probleem althans dat zou het niet moeten zijn, ik zou toch een Android of Apple mediabox adviseren ter vervanging van de Humax, met de opmerking of bedraad internet mogelijk is.

JoBo
Topicstarter
Level 3
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helaas een negatief bericht van ziggo ontvangen,
nl:

Momenteel kun je jammer genoeg nog geen extra mediabox met de betreffende apps bestellen. Wellicht is een Google Chromecast dan bijvoorbeeld een handig alternatief.

Na e.e.a. gelezen te hebben over die chromecast denk ik dat ik die ook niet kan aansluiten op die grundig tv, want hij heeft geen usb aansluiting, alleen een hdmi en av aansluiting. ik begreep ook dat ik dan mijn samsung mobieltje zou moeten gebruiken als afstandbediening, al zou ik niet weten hoe dat zou moeten..

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@JoBo  een Chromecast werkt op HDMI niet op USB dus dat is wel een optie en kan je mobiel of tablet casten.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Volgens https://tweakers.net/pricewatch/292031/grundig-32glx4000-zwart/specificaties/ heeft je tv 3 HDMI-poorten.

Je zou kunnen overwegen om een extra box van Humax te kopen: https://myhumax.info/humax-tv-h3/

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@iMark  is de Ziggo Go app compatible daarmee op de Humax H3 gewoon uit nieuwsgierigheid

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Volgens mij niet. 

Maar de vraag ging over het kunnen kijken naar Netflix in de slaapkamer en dat gaat prima met de Humax H3.

Overigens gaat dat ook prima met een blurayspeler. Wij hebben al jaren een Sony BDP-S490 in slaapkamer die we ook gebruiken om Netflix te kijken.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave-  De Chromecast heeft usb nodig voor de stroomvoorziening!! Het makkelijkste is direct uit de TV.

@iMark de werkelijkheid is anders ik vond dezelfde specificaties, toch blijkt uit alles dat er echt maar 1 HDMI aansluiting is.

De H3 lijkt op KitKat te draaien Android 4.4.2 dan is zelfs de gewone ziggo go app niet mogelijk. Of er een update is geweest kan ik niet terug vinden. Let wel dit is dus geen Android TV boxje het is gewoon Android zover ik weet.

Uitgelicht topic