Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Netflix binnenkort niet meer direct op veel televisies.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/netflix-binnenkort-niet-meer-direct-op-veel-televisies

Voor een groot aantal Nederlanders is het vanaf volgende maand niet meer mogelijk om direct met een Smart TV-internettelevisie naar Netflix te kijken. De streamingdienst brengt een update van de app uit.

Netflix komt begin december met een nieuwe update van de eigen app waardoor gebruik op oudere Smart TV-internettelevisies van fabrikant Samsung niet meer mogelijk is. Op dit moment is de Netflix-app bruikbaar op alle Samsung Smart TV-modellen vanaf 2012. Vanwege een beveiligingsupdate die Netflix in december doorvoert, zijn alle televisies van de modellijnen voor 2016 niet meer geschikt om direct via de televisie naar films en series van Netflix te kijken. Het blijft wel mogelijk om content vanaf tablet of smartphone met de streamingtechnieken Chromecast en Airplay naar de televisie te streamen.

6 Reacties 6
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Be rt

Super dat je deze informatie met ons deelt! Het is altijd handig om voorbereid te zijn op dit soort situaties, zodat je niet plotseling op een koude december avond zonder Netflix komt te zitten! 

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ik zie het probleem niet. Merkwaardig dat TotaalTV als enig alternatief een (dure investering) mediaplayer noemt wanneer vanaf december de Netflix app niet meer werkt op sommige oudere tv's. Je kan toch terugvallen op kanaal 150 (Ziggo) en 200 (KPN)? 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Zeeburgia wrote:

Ik zie het probleem niet. Merkwaardig dat TotaalTV als enig alternatief een (dure investering) mediaplayer noemt wanneer vanaf december de Netflix app niet meer werkt op sommige oudere tv's. Je kan toch terugvallen op kanaal 150 (Ziggo) en 200 (KPN)? 

Wel als je een mediabox hebt die de Netflix-app kan draaien.

 

Daarnaast valt de ‘dure investering’ (Chromecast; euro’tje of 30-40) wel mee

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

De goedkoopste Chromecast kost bij Coolblue 41 euro, maar dit type genereert geen UHD/4k beelden. Daarvoor zal je toch zeker het dubbele aantal euro's moeten ophoesten. Persoonlijk vind ik zo'n relatief goedkope oplossing niet zo aantrekkelijk vanwege het flinke aanbod aan 4k content op Netflix. Reden waarom ik 5 maanden geleden een Samsung UHD 4K heb gekocht.

Het merendeel van de Ziggo-klanten die tevens een abonnement hebben op Netflix zullen momenteel reeds een TV-abonnement hebben waarmee ook kanaal 150 is te ontvangen. Daartoe hoef je als klant m.i. niet te beschikken over een mediabox waarop een Netflix app kan draaien, althans dat concludeer ik uit de info die Ziggo hierover zelf geeft: https://www.ziggo.nl/entertainment/movies-series/netflix.html

Zoals het daar wordt omschreven is kanaal 150 een alternatief voor de app.

 

Waar het in mijn reactie echter met name om ging is dat in het artikel op TotaalTV niet werd gewezen op de mogelijkheid Netflix te gebruiken via het tv-kanaal van de provider.

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Zeeburgia wrote:

 https://www.ziggo.nl/entertainment/movies-series/netflix.html

Zoals het daar wordt omschreven is kanaal 150 een alternatief voor de app.

Waar het in mijn reactie echter met name om ging is dat in het artikel op TotaalTV niet werd gewezen op de mogelijkheid Netflix te gebruiken via het tv-kanaal van de provider.

 

 

150 is een soort snelkoppeling naar de app op de box, geen alternatief 🙂 net als 151 dat is voor Videoland. Daarom werken 150/151 alleen op Mediabox XL en Mediabox Next.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Duidelijk Alex, maar daarmee wordt voor het merendeel van de klanten wel de tv app omzeilt die na een komende update blijkbaar niet meer compatibel is met Samsung modellen van voor 2016. Dus dat blijft voor mij overeind in mijn eerste bericht als kritiekpunt op het artikel in TotaalTV waarin gesuggereerd wordt dat aanschaf van een mediabox het enige alternatief zou vormen.  

Uitgelicht topic