Beantwoord

Netflix app op Samsung tv

  • 11 februari 2019
  • 10 Reacties
  • 428x Bekeken

mijn Netflix verbinding doet het niet. Vandaag een monteur langsgeweest maar helaas. Hij heeft de box vernieuwd en met een vaste draad geprobeerd. Het ging heel lang goed maar de laatste twee weken wil de verbinding tot 5 procent en niet hoger😔😔
icon

Best beantwoord door robbo 14 februari 2019, 18:23

@Ozlem Wat je even kan proberen: de internet verbinding/instelling verbreken op de Samsung TV. Nu de tv stroomloos zetten. ( stekker dr uit) voor 5 a 10 minuten. Op een Samsung tv kan het standby lampje nog na gloeien. Zet deze alsnog uit met de afstandbediening. Modem ondertussen ook even uit en aanzetten 1 a 2 minuten. Nadat alles weer stroom heeft en is opgestart: Opnieuw de internet instellingen instellen.

Vaak is dit de oplossing. Onlangs nog iemand geholpen met bijna zelfde probleem. Wie weet helpt dit ook bij jou!.

En wees zeker dat de app up to date is. Succes gr Rob.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Top! Veel Netflix plezier! gr Rob
Jullie b
Reputatie 7
Badge +26
Top! Veel Netflix plezier! gr Rob
Reputatie 7
Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling!
Bedankt Robbo jouw tip heeft geholpen. De stekker van de tv eruit en ja hoor 😊😊👍🍾
Reputatie 7
Wel heeft een vriendin mij een tip gegeven namelijk dat mijn Download 40,1 en mijn upload 4,2 Mbps is. En dat van mijn vriendin Download snelheid 52,8 Mbps is en Upload snelheid 54,8 Mbps is. Kan het zo zijn dat het net onvoldoende is voor Netflix?
Nee hoor, 40 Mbps download is ruim voldoende voor elke Netflix stream. Kijk hier bijvoorbeeld eens naar de door Netflix geadviseerde downloadsnelheid. De upload is niet zo belangrijk hiervoor, 4Mbps is daarvoor ook ruim voldoende.
Reputatie 7
Badge +26
Bedankt voor jullie welgemeende reacties. Maar ik heb nog niet geïnformeerd bij Samsung. Wel heeft een vriendin mij een tip gegeven namelijk dat mijn Download 40,1 en mijn upload 4,2 Mbps is. En dat van mijn vriendin Download snelheid 52,8 Mbps is en Upload snelheid 54,8 Mbps is. Kan het zo zijn dat het net onvoldoende is voor Netflix?

Een internetvideo in hd-kwaliteit (zoals YouTube of Netflix) verstookt ongeveer 5 tot 10 Mbit/s.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/hoe-snel-internet-heb-je-echt-nodig/
Reputatie 7
Badge +26
Gebruik je de 2.4 GHz of 5 GHz? ( en geef evt deze een andere naam.)

edit: Mijn tip al uitgeprobeerd?
Bedankt voor jullie welgemeende reacties. Maar ik heb nog niet geïnformeerd bij Samsung. Wel heeft een vriendin mij een tip gegeven namelijk dat mijn Download 40,1 en mijn upload 4,2 Mbps is. En dat van mijn vriendin Download snelheid 52,8 Mbps is en Upload snelheid 54,8 Mbps is. Kan het zo zijn dat het net onvoldoende is voor Netflix?
Reputatie 7
Badge +26
@Ozlem Wat je even kan proberen: de internet verbinding/instelling verbreken op de Samsung TV. Nu de tv stroomloos zetten. ( stekker dr uit) voor 5 a 10 minuten. Op een Samsung tv kan het standby lampje nog na gloeien. Zet deze alsnog uit met de afstandbediening. Modem ondertussen ook even uit en aanzetten 1 a 2 minuten. Nadat alles weer stroom heeft en is opgestart: Opnieuw de internet instellingen instellen.

Vaak is dit de oplossing. Onlangs nog iemand geholpen met bijna zelfde probleem. Wie weet helpt dit ook bij jou!.

En wees zeker dat de app up to date is. Succes gr Rob.
Reputatie 7
Hi Ozlem, welkom op onze Community! Ik lees in de notitie van onze monteur dat je de Netflix app gebruikt op je Samsung Smart TV die via Wifi verbinding maakt met internet. Hij adviseerde inderdaad om de tv via een utp kabel aan te sluiten, maar constateerde ook dat de Youtube app op je tv wel zonder problemen werkte terwijl Netflix steeds vast bleef lopen.

Heb je al contact gehad met Samsung om de problemen in de TV te melden?