Airbus380

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na wijzigen Netwerknaam en WW van de Wifi Booster C7 is verbinding tussen de booster en smart TV niet meer mogelijk

Goedemiddag. Op verzoek van ziggo heb ik mijn netwerknaam en wachtwoord gewijzigd van de Wifi-Booster Ziggo C7.

Na deze handeling kan mijn Philips TV :32 PFL5008H/12 geen verbinding meer maken met de Booster Ziggo C7. 

Wanneer ik bij het installeren kies voor de juiste netwerknaam en na het ingeven van het WW op de PhilipsTV, gaat de TV  zoeken en uiteindelijk krijg ik de melding: verbinding maken is mislukt.

Hoop dat u de oplossing hebt, ben reeds dagen bezig. Volgens Philips ligt aan de router/booster C7

48 Reacties 48
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Airbus380 Wat je even kan proberen. ( Wat vaak helpt bij div. merken.)

Verwijder als nog je instellingen qua netwerk op de tv. Na dit de tv echt stroomloos zetten. evt ook nog eens het modem en de wifi booster even stroomloos zetten. Dit voor 3 a 5 minuten. Na dit ( oa ook als modem/en wifibooster weer opgestart zijn) de instellingen weer opnieuw invoeren. 

 

Mocht dit niet helpen: procedure nog eens uitvoeren, en of tv resetten.

 

Zet als je de 5ghz inz wifi gebruikt voor de tv eens de kanalen op 44 of 48. bandbreedte op 40/80 gemengd en ook evt wifi modes op G/N/AC gemengd tav modem en booster. Zorg er voor dat ook ip adressen niet elkaar overlappen. ( bij evt extra apparatuur)Succes! gr Rob

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@robbo Hartelijk dank voor je reactie.

Alles wat in de eerste alinea wordt beschreven, is reeds diverse keren uitgevoerd. ik zou niet weten hoe je 5ghz e hoe je kanalen 44 en 48 bandbreedte op 40/80 gemengd. Op de booster kan ik niets wijzigen. Volgens Philips moet ik op de booster van kanaal wijzigen, echter is dat (volgens mij) niet mogelijk. 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen#/ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen... hier even een link. @Airbus380 . Ben druk bezig dus probeer het even op deze manier.

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@robbo Goedemorgen.  Ik heb mediabox / Booster C7/ Philips TV, 5 minuten stroomloos, geen resultaat.

onderwerp:  5ghz e hoe je kanalen 44 en 48 bandbreedte op 40/80 gemengd, begrijp ik niet.

Wel heb ik een kopie van alle gegevens van de booster C7 op 1 A4 gekopieerd .

Heb je er wat aan sla ik je deze gegevens stuur, zoja, gaat dat ook via de community??

Nog een vraag: is de ziggo frequentie 16400 en netwerk code 05555

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Airbus380, welkom op de Community! 

Vervelend om te vernemen dat het niet lukt de TV te verbinden met de wifi nadat je hiervan de instellingen hebt gewijzigd. Gezien het eerder wel heeft gewerkt zou je toch denken dat alleen met de gewijzigde netwerknaam en het wachtwoord ook gewoon zou moeten lukken om een verbinding tot stand te krijgen. 

Ik zie dat @robbo al een aantal tips heeft gegeven. Is het nog gelukt met de stappen uit te voeren uit deze link? En heb je bij de TV de instellingen van het netwerk ook verwijderd? Of heb je alleen de TV 5 minuten stroomloos gezet?

Wat je andere vraag betreft over de frequentie. Deze kun je vinden op deze pagina

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  • @Gianna Ziggo 
    Bedankt voor je reactie, zeer attent. Probleem is nog steeds hetzelfde, ben nog niet in het stadium om de TV + Booster Ziggo C7 door het raam te smijten.

  • Heb wel weer iets nieuws ontdekt, als ik inlog via de Home button-toets op de PhilipsTV Netwerkinstellingen netwerkinstellingen weergeven status/  Daar kun je zien of de TV met het internet is verbonden.

  • Dan zie ik bij “aangesloten” dat er geen verbinding is, netwerknaam is niet zichtbaar en signaalsterkte is nul, dat beeld duurt 3 seconden,

  • dan wijzigt automatisch het beeld met gegevens,  en zie ik dat de TV ineens wel is verbonden en de signaalsterkte is dan 100% en het netwerknaam is ook  zichtbaar, dat duurt ongeveer 6 seconden, dan krijg ik weer de vorige situatie “niet verbonden” en dat blijft zich herhalen. Ik hoop dat ik het goed heb verwoord

  • Echter wat is het probleem??? dat ik nog steeds geen internet op de TV heb. Graag je reactie, gr. Cees

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Begrijpelijk dat het voor flink wat frustratie zorgt, maar het moet zeker op te lossen zijn gezien het eerder ook gewerkt heeft en het enige wat je hebt verandert de naam van het wifi netwerk is geweest en het bijbehorende wachtwoord. Qua technische specificaties is er niks gewijzigd, dus daar verwacht ik het probleem ook niet. 

Nogmaals de vraag of je het volledige netwerk al eens hebt verwijderd ik kan ik je reacties hierop niet een duidelijk antwoord vinden. 
Ook ben ik benieuwd of je wellicht tekens in de netwerknaam of wachtwoord hebt gebruik waarmee de TV niet goed overweg zou kunnen. Gezien het probleem na het wijzigen is ontstaan is het verstandig om daar te beginnen. Zou je bijvoorbeeld eens een simpeler wachtwoord kunnen gebruiken bij de Wifi Booster en dan opnieuw de TV hiermee willen verbinden?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Airbus380 Zet de c7 ook wat langer zonder stroom. Dit kan ook wel eens helpen.. Dit uit ervaring bij hulp familie. 30 minuten... Dus uit zetten via stroomkabel. En evt fabriek herstel... ww worden wel weer terug gezet dus hierna weer veilige ww gebruiken..

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@robbo De Boostyer C7 staat nu stroomloos. Heb je dit al gelezen, is ook bijzonder:

  • Heb wel weer iets nieuws ontdekt, als ik inlog via de Home button-toets op de PhilipsTV Netwerkinstellingen netwerkinstellingen weergeven status/  Daar kun je zien of de TV met het internet is verbonden.

  • Dan zie ik bij “aangesloten” dat er geen verbinding is, netwerknaam is niet zichtbaar en signaalsterkte is nul, dat beeld duurt 3 seconden,

  • dan wijzigt automatisch het beeld met gegevens,  en zie ik dat de TV ineens wel is verbonden en de signaalsterkte is dan 100% en het netwerknaam is ook  zichtbaar, dat duurt ongeveer 6 seconden, dan krijg ik weer de vorige situatie “niet verbonden” en dat blijft zich herhalen. Ik hoop dat ik het goed heb verwoord

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Airbus380 Het is mij nog niet duidelijk of je de 2.4 GHz of 5 GHz gebruikt.. geef deze evt verschillende namen (  bv bij de 2.4  : netwerk naam . En bij de 5 ghz  netwerknaam idem maar dan 5G achter typen zonder spatie. En geef eens door hoe / welk kanaal bij beide netwerken kanalen zijn gekozen.. getaway? WiFi modes etc ..hoe is de verbinding bedraad? Test dit dan ook even uit. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Airbus380 Vervolg van mijn vorige reactie.  Plaats eens Een screenshot van tv instellingen qua internet.. En evt instellingen modem. Wellicht dan wat duidelijker wat er fout is ingesteld. ( denk wel even aan de privé.inst. . Deze evt onherkaanbaar plaatsen)

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@robbo Ga ik verzamelen, 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Airbus380 Welke Ziggo modem heb je? En welke mediabox. Toevallig de xl en deze verbonden met de ziggo modem via utp?

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@robbo Biigaand 4 bijlagen , filmpje wil niet lukken, ik hoop dat dit compleet is

bijlage 2 GEGEVENS ZIGGO ROUTER C7

 
Bijlage 3 Philips TV: Set up/netwerkinstellingen/netwerkinstellingen weergeven/ Status
foto 1
foto 2a beeld vertoond niet aangesloten, na 3 seconden verschijnt foto 2b
Foto 2b scherm geeft nu “ verbonden” dit duurt 5 seconden (Zie ook filmpje)
Dus er is wisselend wel/niet contact, is ook bijzonder, wellicht zou dit het probleem kunnen zijn.
Bijlage 5 Gegevens Mediabox Horizon 06-08-2020
 



















































 



























































 
























































 






















































































 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Airbus380 
Zowel de 2.4 Ghz als 5.0 Ghz verbinding hebben dezelfde netwerknamen. Wat gebeurt er als je deze afzonderlijk van elkaar instelt met een aparte netwerknaam. Dus bijvoorbeeld Airbus2.4 en Airbus5.0? Kun je dan jouw tv wel met één van de netwerken verbinden? 

Bij het 2.4 Ghz netwerk van de Wifibooster heb je staan 802.11 g/n. Wil je deze eens aanpassen naar b/g/n? Maakt dat verschil? Bij dit netwerk heb je hem ingesteld op 20 Mhz. Dit zou ik zo laten. 

In het scherm van de Wifibooster is ook zichtbaar dat je de wifi-kanalen op automatisch hebt staan. Wat gebeurt er als je deze wijzigt naar de suggesties van @robbo ?

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo  Hallo Cecillia, heb jij van mij zojuist al die bijlagen (foto’s) ontvangen?????? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ja @Airbus380. Ze zijn ontvangen. Daardoor kon ik ook zien dat je dezelfde netwerknamen hebt voor zowel het 2.4 Ghz netwerk als voor het 5.0 Ghz netwerk en dat de wifi-kanalen op automatisch staan. Ik ben in mijn bericht inhoudelijk ingegaan op je bijlagen 

Airbus380
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo  ook goed , echter waren deze voor Robbo  bestemd, zou jij z.v.z. dezez documenten door te sturen naar Robbo, heb enorm veel werk gehad om die documenten te kunnen doorsturen in de community

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Zodra @robbo online is, ziet hij de documenten hier in dit topic voorbij komen @Airbus380. De tips die ik je gaf zijn op basis van je bijlagen en is hetgeen wat ook al eerder benoemd is door @robbo. Dus zeker de moeite waard om te proberen 😉

Uitgelicht topic