Vraag

Na het installeren van de Next box is het geluid veel zachter

• 3 september 2020
  • 3 reacties
  • 144 keer bekeken

Na het vervangen van de XL Horizon box voor een Next box is het zo dat het geluidsniveau sterk is verminderd.

Er is niets veranderd aan de aansluitingen, deze zijn afgekoppeld van de XL box en weer aangekoppeld aan de Next box met als resultaat een sterke afname van het geluidsniveau.

De receiver moet op een behoorlijk volume worden gezet wil het TV geluid acceptabel zijn.

Geluid is met optische kabel verbonden van de Next box naar een Denon receiver AVR 2105 net als dit voorheen was bij de XL box. 

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Johnny Bravo.

Misschien is dit de oplossing voor je geluidsprobleem:

De HDMI - kabel van de Next naar de HDMI - arc ( audio return channel ) ingang van je tv. Dit wel veranderen in het HDMI - menu van je tv.

De optische kabel van de next naar je receiver dat had je al, de receiver op de optie TV zetten. Dan moet het goed gaan.

Dag Vibram,

Dank je wel voor je reactie.

Iets in het menu van de TV veranderen gaat niet, is nog een Pioneer plasma uit 2005 waar ik overigens nog ontzettend blij mee ben. Daarop kan je alleen kiezen voor HDMI ja of nee en verder niets.

Op de receiver is het audio ingangskanaal ingesteld op DVD ipv op TV. Maakt dit daadwerkelijk iets uit? Dit zou ik graag weten voordat ik dit ga veranderen ivm de nogal onhandige plaatsing van de apparatuur. Moet me in allerlei bochten wringen en spullen verplaatsen voordat ik erbij kan namelijk. Het werkte allemaal prima op deze manier totdat de XL box vervangen werd voor de Next box

Alvast dank voor het meedenken!

Reputatie 6

Hi @Johnny Bravo 

Welkom hier op de Community! Jammer dat je er met de Next wat op achteruit gaat qua geluid. Je laatste vraag kan ik niet beantwoorden, ik hoop dat er snel iemand langskomt die je hier duidelijkheid over kan geven. 

Reageer