1
Vraag
2
Reacties
gerda141260

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moet er een kabel tussen de Horizon box en de home cinemaset om te luisteren zonder de tv aan?

muziek op tv luister ik via een home cinemaset van Philips HTS7202, maar wil ook de radio beluisteren zonder tv aan te zetten. Moet er dan nog een kabel tussen de set en de box?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.

Bekijk in context

28 Reacties 28
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Hoe komt het geluid nu van je horizonbox bij je homecinemaset?
gerda141260
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
joss wrote:
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.

Dank je wel, het is gelukt met een optische kabel.
gerda141260
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gerda141260 wrote:
joss wrote:
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.

Dank je wel, het is gelukt met een optische kabel.


Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
gerda141260 wrote:
gerda141260 wrote:
joss wrote:
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.

Dank je wel, het is gelukt met een optische kabel.


Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.


Een HDMI ingang op je set zou hier uitkomst hebben geboden, dan was je met 2 HDMI kabels (box-> set en set-> tv) klaar geweest en had je geen probleem met het herstarten van je box gehad.
gerda141260
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
joss wrote:
gerda141260 wrote:
gerda141260 wrote:
joss wrote:
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.

Dank je wel, het is gelukt met een optische kabel.


Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.


Een HDMI ingang op je set zou hier uitkomst hebben geboden, dan was je met 2 HDMI kabels (box-> set en set-> tv) klaar geweest en had je geen probleem met het herstarten van je box gehad.


Ja, zo kan je wel aan de gang blijven natuurlijk, dan is dit weer niet compatible met dat, daar word ik zo moe van.
Onze Philips tv is ook geen vriendje van de horizonbox, een storing waar ik mee zal moeten leven, want de box gaat niet goed samen met Philips tv's, is me verteld door 3 monteurs. Als je dat allemaal van te voren weet....
Maar in ieder geval bedankt Joss, dan hoef ik niet meer verder te zoeken.
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes
gerda141260 wrote:
Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.


Qua aansluiting kun je dit niet beter niet oplossen, lijkt me toch zeer zeker (ook?) een gebrek aan de Horizonbox en ik hoop voor je dat dat uiteindelijk opgelost gaat worden. Uit/aan zetten is immers nooit een oplossing maar altijd een workaround om een probleem te omzeilen.
Uitdaging is: hoe vertel je dit de helpdesk van Ziggo, opdat er uiteindelijk ook een oplossing komt.
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
AoxoMoxoA wrote:
gerda141260 wrote:
Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.


Qua aansluiting kun je dit niet beter niet oplossen, lijkt me toch zeer zeker (ook?) een gebrek aan de Horizonbox en ik hoop voor je dat dat uiteindelijk opgelost gaat worden. Uit/aan zetten is immers nooit een oplossing maar altijd een workaround om een probleem te omzeilen.
Uitdaging is: hoe vertel je dit de helpdesk van Ziggo, opdat er uiteindelijk ook een oplossing komt.


Wat is het gebrek dat opgelost moet worden?

Verwacht je dat de Horizonbox het signaal naar 2 apparaten tegelijkertijd kan sturen? Of verwacht je dat de Horizonbox snapt naar welk apparaat het signaal moet worden gestuurd?
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes
@Joss,

We begrijpen hier elkaar niet goed denk ik.

Zoals ik het begrepen had, heeft Gerda de box middels HDMI op tv en middels optische kabel (SPDIF) op de audioset aangesloten. Dit werkt bij mij als een tierelier. Op de Horizonbox kun je elk van de audio-uitgangssignalen ook nog eens onafhankelijk van elkaar bedienen. (menu | opties | uitgebreide instellingen | audio)
De HDMI-verbinding, die tweerichtingscommunicatie is, werkt hier echter als stoorzender, waardoor de box kennelijk opnieuw opgestart moet worden.
De aansluiting van de Philips tv op HDMI zou de Horizonbox niet dusdanig moeten verstoren dat deze uit- en weer ingeschakeld moet worden. Dit is het gebrek dat opgelost moet worden, zodat de Horizobox weer wat robuuster wordt.

Vraag: Verwacht je dat de Horizonbox het signaal naar 2 apparaten tegelijkertijd kan sturen?
Antwoord: Ja dat verwacht ik.
Vraag: verwacht je dat de Horizonbox snapt naar welk apparaat het signaal moet worden gestuurd?
Antwoord: Ja, ik verwacht dit naar elke uitgang, zoals geconfigureerd bij opties.
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
AoxoMoxoA wrote:
@Joss,

We begrijpen hier elkaar niet goed denk ik.

Zoals ik het begrepen had, heeft Gerda de box middels HDMI op tv en middels optische kabel (SPDIF) op de audioset aangesloten. Dit werkt bij mij als een tierelier. Op de Horizonbox kun je elk van de audio-uitgangssignalen ook nog eens onafhankelijk van elkaar bedienen. (menu | opties | uitgebreide instellingen | audio)
De HDMI-verbinding, die tweerichtingscommunicatie is, werkt hier echter als stoorzender, waardoor de box kennelijk opnieuw opgestart moet worden.
De aansluiting van de Philips tv op HDMI zou de Horizonbox niet dusdanig moeten verstoren dat deze uit- en weer ingeschakeld moet worden. Dit is het gebrek dat opgelost moet worden, zodat de Horizobox weer wat robuuster wordt.

Vraag: Verwacht je dat de Horizonbox het signaal naar 2 apparaten tegelijkertijd kan sturen?
Antwoord: Ja dat verwacht ik.
Vraag: verwacht je dat de Horizonbox snapt naar welk apparaat het signaal moet worden gestuurd?
Antwoord: Ja, ik verwacht dit naar elke uitgang, zoals geconfigureerd bij opties.


Kijk, dan begrijpen we elkaar weer helemaal. Ik gebruik die audio instelling op de Horizonbox niet, dus weet ik nu dat het kan.
lesly

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vinden jullie dat technische helpdeskmedewerkers bij Ziggo dit zouden moeten kunnen uitleggen aan de telefoon?
pj.hoeksema

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is en blijft een probleem ik kan mijn radio geluid ook niet digitaal ontvangen via de horizon dit hoort ziggo toch op te lossen?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoe heb je alles aan gesloten dan? Hoe heb je de instellingen in het menu uitgebreide instellingen> audio ingesteld?

Bij optische aansluiting wel de spdif aan gezet? Etc etc kan je dit even aangeven?
pj.hoeksema

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag een uitgebreid uitleg indien mogelijk ik ben van 1950 dus het is voor mij te ingewikkeld morgen haal ik alle audio kabels los en begin vanaf het begin ik heb wel anoloog via mijn horizon maar ik wil graag digital heb op mijn home set wel optiche aansluiting maar geen hdmi ik kom er niet uit een medewerker van ziggo kon mij ook niet helpen verder alle lof over de service sorry dat ik geen punten of komma gebruik maar dat is te wijten aan een hersen operatie
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
pj.hoeksema wrote:
Ik wil graag een uitgebreid uitleg indien mogelijk ik ben van 1950 dus het is voor mij te ingewikkeld morgen haal ik alle audio kabels los en begin vanaf het begin ik heb wel anoloog via mijn horizon maar ik wil graag digital heb op mijn home set wel optiche aansluiting maar geen hdmi ik kom er niet uit een medewerker van ziggo kon mij ook niet helpen verder alle lof over de service sorry dat ik geen punten of komma gebruik maar dat is te wijten aan een hersen operatie


Ok ik zal het proberen.

Sluit dus de optische kabel aan op uw home cinema set.
Ga nu naar het menu van de horizon naar het menu optie:
Optie>uitgebreide instellingen > audio instellingen

In het menu audio instellingen kunt u nu diverse instellingen doen.
Selecteer in s/pdif output "AAN"
Voor dolby digital : selecteer in dolby digital output "AAN"

LET OP : omdat u nu dolby digital heeft geselecteerd is het mogelijk dat als u alleen kijkt op de tv zonder de home cinema set dat bij zenders die 5.1 dolby zijn GEEN geluid hoort. In dat geval kan u even op de desbtreffende zender op de ok toets drukken. Er wordt een menu geopend. Scrol 1 plaats met de pijltjes toets naar boven naar audio en beeld selecteer deze ga nu naar audio en selecteer daar stereo.

Ik hoop dat dit duidelijk is zo. Mocht u nog vragen hebben hoor ik dat wel. Succes gr Rob
pj.hoeksema

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank rob ik ga het morgen proberen!
pj.hoeksema

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat kost het als er een monteur van ziggo langs komt om dit voor mij klaar te maken? Ik ben al jaren bij ziggo vanaf het begin
RiZu6291

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Op de volgende locatie kun jij lezen wat een monteur van ziggo kan doen en wat de prijs ervan is:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/extra-monteursbezoek/

"En de kosten? Die vallen reuze mee: € 40 voor het eerste uur, inclusief voorrijkosten, en € 10 voor elk kwartier dat hij langer bezig is."
pj.hoeksema

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vindt het belachelijk dat ik daar voor moet betalen! Het probleem is ontstaan door de horizon box. Dus de fout ligt bij ziggo ik overweeg om na jaren over te stappen naar kpn
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic