HARRYVM

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mini scart van Ziggo naar een Dazzle en dan aan een PC

Ik wil net als wat ik in het verleden deed op mijn PC iets van de TV opnemen. Een al eerder een opgenomen film. In de scartuitgang had ik dan een scart adapter naar tulp of als je het composiet wil noemen is dat ook ok. Die drie tulp aansluiting deed ik aan mijn Dazzle en die zit in een usb van mijn PC. Met pinnacle importeerde ik dan de film naar mijn PC en maakte daar een MP4 van om later af te spelen in het vliegtuig bijvoorbeeld.
Met de Next heb ik een mini scart en een bijgeleverde kabel. Echter nu zegt mijn pinnacle importeerder dat er geen signaal is. Hoe kruig ik signaal op de Dazzle.
8 Reacties 8
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Ik neem aan dat je de Next ook al op je TV hebt aangesloten? Dit is enkel een theorie van me maar ik vraag me dus af of het uberhaupt mogelijk is om 2 apparaten op een Next mediabox aangesloten te hebben. Heb je het ook geprobeerd zonder de TV aan te sluiten?
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
ShelLuser wrote:
Ik neem aan dat je de Next ook al op je TV hebt aangesloten? Dit is enkel een theorie van me maar ik vraag me dus af of het uberhaupt mogelijk is om 2 apparaten op een Next mediabox aangesloten te hebben. Heb je het ook geprobeerd zonder de TV aan te sluiten?

Voor zover ik heb gelezen mag de hdmi uitgang niet verbonden zijn met een TV of iets dergelijks. Dan zou de scart uitgang moeten werken. Misschien voor verwijderen ook scart als uitgang kiezen op de Next.

Dan hopen dat er geen copier beveiliging op de video uitgang zit.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik betwijfel of dat gaat werken. In het verleden stond een opgenomen programma op een harde schijf van uw apparaat. Nu hangt die ergens in de cloud. Of kopiëren dan werkt??
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Als het al werkt, moet je volgens mij in ieder geval de Scart uitgang kiezen (en beide kan dus niet)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Opname's zijn beschermd en blijven in de cloud, anders had je via USB wel een harde schijf erachter kunnen hangen. Zoals Jan F. al aangeeft, dit zal niet werken, je gegevens blijven op de Media Box Next als hij beveiligd is hiervoor, dat denk ik wel.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Zou toch moeten werken denk ik. Er wordt niets gedownload. Gewoon afgespeeld maar dan op een andere uitgang. Dat weet de Next niet. Als de Next er geen kopiëer beveiliging op zet, en dat is geen al te moeilijke omdat de tv er ook tegen moet kunnen, dan kun je het gewoon opnemen.
Ik heb gebruikers op het forum gelezen dat ze hun DVD recorder voor opname wilden gebruiken. Heb niet meer gelezen of het gelukt is.

Proberen kan altijd. Als de helderheid van de opname fluctueert dan kan de capture kaart niet tegen de beveiliging. De opname kan ook gewoon zwart blijven.

Ik heb het snoertje niet anders zou ik het ook kunnen proberen met een pinnacle capture boxje.
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
bloemen64 wrote:

Ik heb gebruikers op het forum gelezen dat ze hun DVD recorder voor opname wilden gebruiken. Heb niet meer gelezen of het gelukt is.

Bij mij gaat het kopiëren via de scart-uitgang op de Next naar mijn DVD-recorder zonder problemen. Wel even bij de beeld/geluid instellingen op de Next de scart-uitgang kiezen (zie foto van (joepke-m) en de HDMI-kabel lostrekken. Als beide kabels (scart en HDMI) aangesloten zijn, gaat het uitgangssignaal van de Next altijd naar de HDMI, ongeacht de instelling bij beeld/geluid. Succes!
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
cameraatje wrote:

bloemen64 wrote:
Ik heb gebruikers op het forum gelezen dat ze hun DVD recorder voor opname wilden gebruiken. Heb niet meer gelezen of het gelukt is.
Bij mij gaat het kopiëren via de scart-uitgang op de Next naar mijn DVD-recorder zonder problemen. Wel even bij de beeld/geluid instellingen op de Next de scart-uitgang kiezen (zie foto van (joepke-m) en de HDMI-kabel lostrekken. Als beide kabels (scart en HDMI) aangesloten zijn, gaat het uitgangssignaal van de Next altijd naar de HDMI, ongeacht de instelling bij beeld/geluid. Succes!

Bedankt voor de terug koppeling. De oude manier van "bewaren" werkt nog steeds.
Om programma's te "bewaren" gebruik ik nog steeds de Humax. Maar dan moet je wel van te voren weten dat je iets wilt bewaren. De Next kan nog terug in de tijd. Letterlijk en figuurlijk.

Uitgelicht topic