Beantwoord

Melding "Geen signaal" bij enkele zenders

  • 15 juli 2019
  • 8 Reacties
  • 336x Bekeken

Al enige tijd heb ik bij enkele zenders (SBS6, RTL8, Fox HD, Eurosport1 HD, TLC en Nickelodeon) de melding "Geen signaal". De overige zenders zijn over het algemeen wel goed of soms wat blokkerig.
Heb al enkele keren de kabels gewisseld van de TV naar muuraansluiting in woonkamer maar dat lost niets op.
Als ik de TV aansluit op de hoofdaansluiting in de meterkast zijn wel alle zenders goed.
Je zou denken dat het aan de kabel licht die in de muur loopt van de hoofdaansluiting in de meterkast naar het aansluitpunt in de woonkamer. Maar als die kabel niet goed zou zijn hoe kan het dan dat niet alle zenders de melding "Geen signaal" geven?
Wat kan ik hier aan doen?
icon

Best beantwoord door Be rt 15 juli 2019, 22:08

Nee, eigenlijk niet, alles in een coax systeem moet afgeschermd zijn, ieder open deel kan storing op de kabels zetten. @HertbertS
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Je zal waarschijnlijk een nieuwe goedgekeurde kabel moeten gebruiken.
Als de afstand te groot wordt is misschien een versterker nodig.


Signalen worden op verschillende frequenties doorgegeven, de ene frequentie is gevoeliger voor verstoringen dan andere.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten

Stoorbronnen Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:
  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen
Beste steefb,
Bedoel je de kabel die in de muur zit of de kabel van de TV naar de muuraansluiting? De afstand is namelijk niet veranderd.
Reputatie 7
Badge +26
Waarschijnlijk de kabel die in de muur loopt van de hoofdaansluiting in de meterkast naar het aansluitpunt in de woonkamer.

Maar alle kabels moeten bij digitale tv van goede kwaliteit zijn.

Je gaf aan dat op hoofdaansluiting (het aop) je goed beeld hebt, je probleem zit er dus na.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je een foto plaatsen van het AOP met splitters en of versterkers naar de wandcontactdoos en de plaats van de wandcontactdoos?

Reputatie 7
Badge +35
Ik zie een oud eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt en een paar oude niet afgeschermde coax stekkers die de volle bak storing naar binnen kunnen halen van 4G en andere zenders, deze werken nu zelfs als een antenne en zetten allerlei signalen in verschillende frequenties op je coax kabel.

Neem contact op met Ziggo voor een monteur om gratis een nieuw Abonnee Overname Punt aan te sluiten en je kunt zelf andere afgeschermde stekkers erop zetten of dit door de monteur laten doen tegen kostprijs.
Mogelijk is je wandcontactdoos in de kamer ook een niet afgeschermde en die kun je ook beter laten vervangen, anders ga je van de regen in de drup.
Contact met Ziggo
Be rt,
Op het eerste punt zitten via een splitser inderdaad 2 coax stekkers. 1 gaat naar de wcd in de woonkamer en 1 naar een slaapkamer boven. Ik heb de TV aangesloten op de wcd van de slaapkamer boven. En daar een prima beeld op alle zenders.
Veranderd dit iets aan je voorgestelde oplossing?
Reputatie 7
Badge +35
Nee, eigenlijk niet, alles in een coax systeem moet afgeschermd zijn, ieder open deel kan storing op de kabels zetten. @HertbertS