1
Vraag
2
Reageer en help mee
domdomgo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Medion TV instellen voor digitale kabel (DVB-C)

Beste mede Ziggo gebruikers,

 

Graag wil ik jullie op de hoogte brengen dat de Medion TV’s met DVB-C tuner gebruikt kunnen worden voor het ontvangen van de digitale kanalen. Wanneer je een smartcard en CI+ module hebt kun je deze ook plaatsen voor de ontvangst van de gecodeerde (abonnement, netwerk ID 5555) kanalen, zonder module kan alleen gekeken worden naar de basiskanalen in SD kwaliteit (netwerk ID 4444, geen HD).

 

Het instellen heeft de nodige voeten in de aarde gehad omdat in eerste instantie nergens de Netwerk ID ingegeven kan worden.

 

Wanneer je het netwerk ID niet meegeeft gebruikt de scan standaard de Netwerk ID code 1536. Als je vervolgens de scan stapgrootte op 8000 (standaard) laat staan worden er slechts +/- 20 zenders gevonden. Voer je de installatie nogmaals opnieuw uit maar nu met een scan stapgrootte van 1000 dan worden bijna alle kanalen gevonden maar bijvoorbeeld niet SBS5 en NET5 of Ziggo. Ook staan alle zenders door elkaar vooral de niet HD-zenders staan vooraan.

 

Na wat trail en error ben ik tot de ontdekking gekomen dat tijdens de eerste installatie gekozen moet worden voor een ander land dan Nederland. Dus de taal kan wel op Nederlands staan, echter het installatieland dien je te zetten op Zweden. Wanneer je dit land kiest krijg je de optie om ook het Netwerk ID mee te geven waardoor netjes alle kanalen in de juiste volgorde worden gevonden. De stapgrootte van 8000 werk dan ook correct.

 

Mvg,

 

Domdomgo

 

Aangezien Medion wordt geproduceerd door een grote OEM partij genaamd Vestel werken naar waarschijnlijkheid deze instellingen ook voor de volgende merken (budget series van deze merken):

MERK

MERK

MERK

Akai

Dual

Sanyo

Blaupunkt

Finlux

Schneider

Dual

Grundig

Salora

Finlux

Hisense

Sharp

Grundig

Hitachi

SilverCrest

Hisense

Jvc

Telefunken

Hitachi

Medion

Thomson

Jvc

Mitsubishi

Toshiba

LOEWE

OK

 

Matsushita/Panasonic

PEAQ

 

Akai

Polaroid

 

Blaupunkt

Proview

 

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Een hele nette Tip voor de kerst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ook Panasonic: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dvb-c-op-panasonic-instellen-door-zweden-te-selecte...

Edit: Oeps, die stond er toch, had die over het hoofd gezien.

robDC

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Domdomgo,  ik ga het gelijk uitproberen, als het lukt petje af

robDC

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt,  petje af 

Nathaly

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Wij hebben hetzelfde probleem maar krijgen het helaas niet voor elkaar om op te lossen met bovenstaand verhaal. Kan iemand een stappenplan geven hoe we een en ander moeten doorlopen? Alvast bedankt.

domdomgo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nadat ik wat vragen heb ontvangen over het instellen van de televisie. Hierbij ter verduidelijking nog wat screenshots van de stappen die ik doorloop.

 

Herstellen

Eerste stap is het resetten van de TV naar fabrieksinstellingen

Menu knop => Menu “Instellingen” => Submenu “Installatie”

In het Submenu “Installatie” kiezen we voor de sectie “Eerste Installatie” 

Na het kiezen van de sectie “Eerste Installatie” zal worden gevraagd of alle instellingen gewist mogen worden en hersteld naar de fabrieksinstellingen. Ga hiermee akkoord, na akkoord te zijn gegaan zal de televisie opnieuw opstarten (dit duurt enkele minuten)

 

 

Instellen

Nadat de televisie opnieuw is opgestart kan worden overgegaan tot het instellen van de gewenste gegevens zodat de TV naar behoren werkt met het Ziggo DVB-C signaal.

De eerste stap die genomen wordt is het instellen van de taal. Voor dit voorbeeld heb ik gekozen voor Nederlands, ik kan bevestigen dat de keuze voor de Engelse taal ook correct werkt.

 

De tweede stap betreft de keuze voor het land. Hier vindt de belangrijkste stap plaats, kies voor “Zweden” aangezien wij dan toegang krijgen tot de juiste parameters voor het instellen van de Ziggo gegevens.

 

In de derde stap dien je aan te geven of je wel of niet akkoord gaat met allerlei gebruikersvoorwaarden voor gegevensverzameling. In dit voorbeeld heb ik alles geselecteerd en geaccepteerd. Hier dien je zelf een keuze in te maken die je prettig vindt.

 

De vierde stap behelst het instellen van de netwerkverbinding. Dit heb ik gelaten zoals het is, ik heb geen kabels aangesloten of een WiFi verbinding ingesteld.

 

Bij de vijfde stap komen de instellingen die van belang zijn voor het ontvangen van de Ziggo zenders.

De eerste substap is de keuze voor “Digitale kabel”

 

De tweede substap is het accepteren van de zoekopdracht

 

De 3de en laatste stap is het invullen van de netwerkparameters. Afhankelijk in welk gebied de televisie zich bevindt kunnen deze gegevens afwijken. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-i...

Voor de meeste mensen met abonnement en smartcard is dit echter:

  • Frequentie: 474.00 MHz
  • Netwerk-id: 5555

Voor de meeste mensen met abonnement en zonder smartcard is dit echter:

  • Frequentie: 474.00 MHz
  • Netwerk-id: 4444

 

Hierna zie je redelijk snel een lijstje van zenders voorbij komen waarna de televisie zichzelf opnieuw opstart. Na het opstarten duurt het ongeveer nog 5 minuten voordat de televisie helemaal gebruiksklaar is. Er kunnen wat meldingen voorbij komen over de smartcard of gecodeerde signalen, wacht totdat deze meldingen vanzelf verdwijnen.

De televisie is nu klaar voor gebruik met Ziggo

Jolanda Y.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het bovenstaande is allemaal gelukt en alle zenders zijn ingeladen. Het blijkt nu dat NPO 1, 2 en 3 kunnen worden gekeken en de meeste andere zenders zijn versleuteld.

In de EPG zie ik alle programma’s maar bij de zenders krijg ik de melding dat deze zender is gecodeerd

Hoe los ik dat op?

Jolanda Y.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oeps, zag net na versturen dat het netwerk op 4444 moet worden gezet. Probleem opgelost??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic