Leeuwendeel

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mediabox XL met Philips tv en Philips dvd speler

Wij hebben een Philips TV type 40 PFL 9705H/12 en daarbij een Philips Blue ray/DVD speler samen met de mediabox XL van Ziggo.

De DVD-speler stond altijd in standby en we konden dan via de startknop op de afstandbediening van de speler de speler activeren of deactiveren.

Sinds enkele weken zien we meerdere keren per dag de tv een zwart beeld geven en dan verschijnt de mededeling Blue Ray/DVD-speler, gevolgd door de term HD RECORDER en dan gaat de televisie-uitzending weer gewoon verder.De mediabox zoekt dus steeds naar die speler.

Zetten wen de speler aan, dus op standby, dan gaat de mediabox automatisch de film in de speler afspelen, wat helemaal niet de bedoeling is.

Zit er geen film in dan krijgen we dus iedere keer die zoekinformatie van de mediabox.

Er is al een monteur geweest, maar die kon het ook niet verhelpen. Wat kunnen we er zelf aan doen of moeten we het maar gewoon accepteren dat het is zoals het is of alsnog weer bij Ziggo ons beklag doen?

Het is geen onoverkomelijk probleem, maar het is wel raar dat het het de laatste weken steeds gebeurt terwijl er aan onze apparatuur niets veranderd is.

 

 

  

 

 

6 Reacties 6
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hoe is alles aangesloten?? 

 

Teun

Leeuwendeel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij zijn niet zo piep meer, beide in de tachtig, maar ik weet nog dat een monteur van Ziggo de mediaboxXL indertijd heeft geïnstalleerd en er is door ons nooit iets aan de instellingen veranderd.

Hoe het allemaal aan elkaar vast zit? Ik zou het niet weten, maar die gekke storing is iets van de laatste weken. Het is geen probleem van formaat, maar desondanks wel raar dat dit nu zo maar ineens gebeurt en tot nu toe nog niemand een oorzaak en oplossing heeft aangedragen.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Toch maar even noteren hoe het aangesloten is. Dan wordt het wat duidelijker.

 

gr Teun

Leeuwendeel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Daar heb ik geen idee van. Ik neem aan dat de monteur indertijd dat goed gedaan heeft.

Ik las ook dat de software van de televisie (uit 2011) moet worden geüpdatet.

Dan zou ik dus naar de leverancier terug moeten.

Morgen eerst nog eens naar Ziggo bellen.

Kijken hoe zij reageren.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Laat het maar even weten.

 

Teun

Leeuwendeel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Doe ik.

Groet

Henny

Uitgelicht topic