rmjs78

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL afstandsbediening wil niet koppelen met nieuwe TV

horizon mediabox afstandsbediening wil niet koppelen met mijn nieuwe tv met de code 2550. miijn tv is een sharp LC-55ui7352e
heeft iemand ditzelfde probleem en mss een oplosssing gevonden of gewoon iemand anders met een oplossing
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Het zou kunnen zijn dat je net iets te traag bent met alle acties achter elkaar,
ze moeten in een behoorlijk tempo uitgevoerd worden.

Hier nog even de stappen kort achter elkaar:
Stap 1
Zet je tv aan met de afstandbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:
2550

Stap 3
Druk op de TV-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los. Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.
rmjs78
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je geeft gewoon dezelfde beschrijving als op de site van Ziggo.
Dit werkt dus niet , snel langzaam supersnel super sloooom.
Niet dus.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dat klopt, dezelfde stappen, omdat dit de enige weg is, vaak is sneller uitvoeren de oplossing, en dan is in één beeld alle stappen handig, in dit geval zou ik nu via de chat contact opnemen met Ziggo.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
rmjs78
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb al via de chat gedaan en die hebben ook geen oplossing helaas.
ik vraag me af of t te maken heeft dat mijn tv eerst een fase heeft waarop ie zeg initializing en dat ie dan zowieso geen contact met afstandsbediening kan maken
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik weet helaas te weinig van Sharp.

Ik hoop dat er snel iemand langskomt die hier meer van weet.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo rmjs78, welkom op onze Community.

Meer dan een paar keer proberen met de juiste code(s) voor een Sharp tv kun je niet doen! Soms komt het voor dat een andere klant toevallig een andere code heeft gevonden waardoor er (deels) wel een koppeling mogelijk is. Daar is het wachten nu op.

Het gaat om een nieuwe tv lees ik, dan heb je nog volop support en kan je Sharp ook eens vragen of zij de codes hebben voor het koppelen van universele afstandsbedieningen.

Uitgelicht topic