1
Vraag
2
Reacties
Becca71

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next i.c.m. Sharp televisie met Aquos

Mijn Mediabox Next staat aangesloten op een Sharp Televisie model lc-46le814e. Hoewel alles naar behoren werkt is er één zeer irritant probleem. Zo'n beetje iedere 10 seconden verschijnt de volumeregeling van de tv in beeld. Het volume veranderd daarbij niet. Het komt gewoon steeds in beeld. Ik kom er alleen vanaf door de Aquos-optie van de TV uit te schakelen maar dan wordt de CEC-hdmi een gewone HDMI verbinding en valt het geluid van mij soundbar uit. Dat heb ik nu opgelost met een optische verbinding met de TV maar ideaal is het niet omdat niet alles soepel meer omschakeld en aan en uit gaat.

De probleem opstelling: Mediabox Next aangesloten op Bose Soundtouch 300. Bose Soundtouch 300 aangesloten op de HDMI-ARC van de televisie. Werkt prima maar de volume regeling komt elke keer in beeld. Om gek van te worden.

Ik heb ook geprobeerd de Mediabox Next in een HDMI poort van de televisie aan te sluiten ipv in de soundbar. Ook dat werkt prima maar het probleem met de volume regeling die in beeld komt blijft hetzelfde.

Iemand hetzelfde probleem?

Ideeën?

Ik hoor het graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemiddag Becca71

Ik zie dat je het probleem zelf hebt weten op te lossen en het antwoord in dit topic hebt gedeeld. Super, fijn dat het probleem inmiddels is verholpen. :blush:

robbo & Teun, bedankt voor het meedenken, heren! :thumbsup:

Bekijk in context

12 Reacties 12
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Becca71 Het staat mij bij het toetsje " i+ " op de ab van de tv, je de beeld informatie aan en uit kan zetten. Ik meen door een paar keer in te toetsen of enkele sec ingedrukt te houden.. Dit was een sharp tv.. vlgns mij... weet het niet zeker meer, al weer een tijdje geleden dit tegen gekomen bij hulp... Ik weet ook niet meer aan wie etc. Zit er een "i+"toets op de ab van de tv? probeer hier wat mee. ( In mijn idee ging het ook om een sharp. Kan ook een ander merk zijn maar vaak zelfde functie ongeacht merk. ( Mocht dit een melding van de tv zelf zijn.)
Becca71
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad zo´n toetsje op de afstandsbediening. Het geeft de informatie weer van het signaal. Helaas heeft het geen invloed op de melding van het volume. De volumebalk verdwijnt ook altijd vanzelf maar er is iets dat er voor zorgt dat die telkens opnieuw tevoorschijn komt. Dat gebeurt overigens niet als ik Chromecast of DVD kijk via de andere HDMI poorten in de TV. Alleen de Next-box veroorzaakt dit gedrag. Zodra ik die ontkoppel is het rare gedrag verdwenen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok en als je in het menu van de next beeld en geluid > bepaal je volume : daar de sound bar selecteer als dit nog niet het geval is??
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En kan evt de next aangesloten worden op de sound bar? Welke merk is deze...
Becca71
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:
Ok en als je in het menu van de next beeld en geluid > bepaal je volume : daar de sound bar selecteer als dit nog niet het geval is??

Bose Soundtouch 300. Kan ook koppelen en selecteren. Gaat prima. De functies van de Soundtouch doen het allemaal. Toch ook dan de volumebalk elke 10 seconden in beeld.
Becca71
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:
En kan evt de next aangesloten worden op de sound bar? Welke merk is deze...

Next staat op de Soundbar ( Bose) aangesloten. Maar ook op de TV geprobeerd. Zelfde probleem.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik ga even verder brainstormen☺
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hoi Rob. Het toetsje i+ komt veelal voor bij de sony toestellen.:wink:

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok... Teun. Dus ook op deze ha ha. Maar niet de functie waar ik op hoopte...?.
Verder Becca71 om even alles uit te sluiten. Wat gebeurt er als je even( beetje standaard) de Next uitzet via knopje achterzijde van de box?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ook een keer zoiets bij een samsung meegemaakt, heb toen even een hoofdtelefoon voor nood aangesloten en probleem was over. Klant heeft later bij ons even een los plugje gehaald. werkte dus perfect. Misschien hier ook??

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
robbo wrote:
Ok... Teun. Dus ook op deze ha ha. Maar niet de functie waar ik op hoopte...?.
Verder Becca71 om even alles uit te sluiten. Wat gebeurt er als je even( beetje standaard) de Next uitzet via knopje achterzijde van de box?

En ook evt tv even stroomloos. Nu we toch even met een beetje standaard dingetjes bezig zijn ?
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemiddag Becca71

Ik zie dat je het probleem zelf hebt weten op te lossen en het antwoord in dit topic hebt gedeeld. Super, fijn dat het probleem inmiddels is verholpen. :blush:

robbo & Teun, bedankt voor het meedenken, heren! :thumbsup:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic