1
Vraag
2
Reacties
Ammott666

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox aansluiten op versterker

Ik heb mijn mediabox aangesloten met minijack naar tullip op mijn versterker.
Alle output instellingen van mediabox aan gezet.
Kabel gecontroleerd...via uitgang van tv werkte deze.
Instellingen versterker gecontroleerd ...maar geen geluid van mediabox.
Dit heeft vroeger altijd gewerkt maar na een keer de mediabox in fabrieksinstellingen te hebben gezet, werkt dit niet meer....iemand suggesties ????
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ammott666 Goede middag. Je moet bij aansluiting via een minijack aansluiting de dolby digital output uitzetten in het menu van de mediabox. (xl) In tegen stelling van de humax zal de mediabox xl (oa via tv)bij de HD zenders die standaard dolby digital 5.1 uitzenden geen geluid weergeven bij een stereo /analoog verbinding) optie> uitgebreide instellingen> Audio> dolby digital output. zet deze daar uit.

Tip: ondersteund jou versterker een optische (spdif) ingang? zo ja is het aan te raden om de mediabox rechtstreeks aan te sluiten via een optische kabel (spdif) ( dan dient deze natuurlijk wel weer geselecteerd te worden.)

Laat anders even weten welk type mediabox je hebt en evt welk soort versterker. (stereo , home cinema set met dolby etc) Gr Rob

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Ammott666,
binnen de mediabox kun je bij de geluidsinstellingen kijken of jouw type geluidsuitgang wel op AAN of ON staan en niet op UIT of OFF.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ammott666 Goede middag. Je moet bij aansluiting via een minijack aansluiting de dolby digital output uitzetten in het menu van de mediabox. (xl) In tegen stelling van de humax zal de mediabox xl (oa via tv)bij de HD zenders die standaard dolby digital 5.1 uitzenden geen geluid weergeven bij een stereo /analoog verbinding) optie> uitgebreide instellingen> Audio> dolby digital output. zet deze daar uit.

Tip: ondersteund jou versterker een optische (spdif) ingang? zo ja is het aan te raden om de mediabox rechtstreeks aan te sluiten via een optische kabel (spdif) ( dan dient deze natuurlijk wel weer geselecteerd te worden.)

Laat anders even weten welk type mediabox je hebt en evt welk soort versterker. (stereo , home cinema set met dolby etc) Gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Ammott666 Goede middag. Je moet bij aansluiting via een minijack aansluiting de dolby digital output uitzetten in het menu van de mediabox. (xl) In tegen stelling van de humax zal de mediabox xl (oa via tv)bij de HD zenders die standaard dolby digital 5.1 uitzenden geen geluid weergeven bij een stereo /analoog verbinding) optie> uitgebreide instellingen> Audio> dolby digital output. zet deze daar uit.

Tip: ondersteund jou versterker een optische (spdif) ingang? zo ja is het aan te raden om de mediabox rechtstreeks aan te sluiten via een optische kabel (spdif) ( dan dient deze natuurlijk wel weer geselecteerd te worden.)

Laat anders even weten welk type mediabox je hebt en evt welk soort versterker. (stereo , home cinema set met dolby etc) Gr Rob


Blijft toch vreemd dat de XL geen analoog (stereo) geluid weergeeft als deze is ingesteld op Dolby Digital. Moet toch gewoon naar elkaar kunnen...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoi Willem-AJa bij de humax kan dit. Bij de mediabox heb je een veel uitgebreider instelling mogelijkheid. Daar kan je dus analoog, digitaal en daarbij apart spdif output en zelfs hdmi appart in of uitschakelen inzake audio. Mijn idee is dat dit dus de reden is, omdat dat elk audio en aansluitingen > signaal apart in en uit te stellen / en zo uit te schakelen is. In het begin was ik ook enigz. hier verbaasd over dat het bij de humax wel kan. Maar daar in tegen heb je dus bij de humax maar 2 instel mogelijkheden. Dolby aan of uit. Maar of dit werkelijk de oorzaak is weet ik natuurlijk niet zeker. Maar ik denk vaker dat dit best wel eens zo zou kunnen zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic