hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Media Next koppelen aan receiver ONKYO TX-NR747

Als ik mijn versterker/receiver koppel werkt alles een tijdje goed maar na een tijd - als Media box Next op eco staat - dan kan het aantal dagen goed gaan maar op gegeven moment staat de instelling weer op TV. Als je dan volume aanpast hoor je piepjes . Het geluid TV loopt via de versterker. Afstandsbediening dusdanig ingesteld dat zowel TV als versterker tegelijk aan en uit gaan. Waarom systeem de gekozen instelling dus niet vast houdt weet ik niet. Wie heeft de oplossing of zelfde ervaring ?
6 Reacties 6
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes
Goedemiddag hb1295,

Top dat je je vraag hier neerlegt! Ik kan mij voorstellen dat je hier graag een oplossing voor zou willen zien.

Voor de volledigheid, bedoel je dat de instelling bij Instellingen - Beeld en geluid - Bepaal je volume terug springt naar tv in plaats van jouw Onkyo versterker?
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Ja, feitelijk herkent men dit "probleem" niet ? Of het met specifieke versterker/receiver te maken heeft lijkt mij niet logisch. Het zit hem meer in het "vast houden" opgeslagen instelling Mediabox Next. En of het te maken heeft dat Mediabox Next in de eco-stand gaat bij uit zetten systeem ( EEN knopsbediening op EEN afstandsbediening ( van de mediabox Next ) lijkt mij ook niet geval. Dit omdat het soms dagen goed gaat en dan plots weer overgeschakeld wordt naar TV-geluid. Ik weet de oplossing dus niet en mogelijk meer mensen dit tegen gekomen of kwam het in de testen Media Box ook al voor? Een update helpt tot dusverre ook niet want dan moet je eerst oorzaak weten. Vergelijkbaar is dat je een bestand gaat opslaan op je computer en tijd erna weer een ouder bestand komt te staan. Niet geheel vergelijkbaar omdat het bij opslaan in mediabox Next geen document betreft maar een instelling.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo hb1295,

Er zijn inderdaad al meerdere topics over geluidsystemen en de Next, zover lijkt elke tv plus versterker combo weer andere instellingen te hebben waaronder het goed werkt.
Het is dus heel lastig te zeggen. Mijn advies is hem wel van de eco stand te halen.

Eventueel kan je in de andere topics proberen of de instellingen daar je kunnen helpen, maar helaas is het bij elke combinatie de instellingen nalopen.
Zie bijvoorbeeld dit topic.

Gr,
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Dank voor info.
Aanvullende de vraag is of standby dan niet "duurder" is op jaarbasis als je Mediabox Next van de eco-stand af haalt? Die stand zit er toch niet overbodig op ? 🙂
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Ik heb de standby nu gezet op normaal en afwachten of dat de oorzaak is. Ik heb andere topic bekeken ( dank voor tip ) . Feit blijft dat koppeling afstandsbediening goed werkt ( ook op eco-stand ) maar onverklaarbaar tijdje erna weer naar instelling TV gaat.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Natuurlijk ben je meer geld kwijt als hij op hoog staat dan eco, maar helaas is het dan een keuze tussen alle functies of die paar euro. Daarin is iedereen nogal verdeeld. Logisch ook, voor iedereen is dat een andere overweging.

Wat betreft die switch, ik wil graag de standby uitsluiten, maar ik zie in andere topics ook dat bij meerdere apparaten hij soms naar andere apparaten overspringt omdat er ergens een verzoek komt voor contact. Maar als dat een apparaat is wat later weer verdwijnt (bv ook bij de buren of een mobiel) dan staat de box daarna weer op leeg. Dit is iets wat erg moeilijk te onderzoeken is, maar er wordt wel naar gekeken.
Bij een aantal voorbeelden hier op de Community is te zien dat bij het veranderen van instellingen in de tv, de versterker of in de manier van aansluiten het vaak wel opgelost is. Maar ik heb hier ook nog zeker geen vinger achter en blijf het product team ook uitdagen.

Ik zou eigenlijk graag een kamer hebben met alle mogelijke fabrikanten aan versterkers en tv's om eens goed te kunnen testen 🙂

Gr,

Uitgelicht topic