erikj

Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

LG tv melding 'Geen signaal' enkele zenders na Ziggo werkzaamheden.

Sinds Ziggo op 7 september jl. bij mij in de buurt werkzaamheden heeft verricht, geven enkele zenders op mijn LG 55LE8500 de melding 'Geen signaal'. Gaat o.a. om SBS6 HD (6), Ziggo tv HD (13) en BBC First HD (22). Monteur is langs geweest en heeft eea vervangen en gecontroleerd. Signaal is goed. Zou aan TV liggen. Horizon XL box en andere tv geven wel beeld op betreffende zenders.

Herkent iemand dit en wellicht een oplossing gevonden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dank voor de info. Ben even benieuwd als je de tv op poort 1 of 2 zet wat er dan gebeurt. ze zitten nu op de hoogste versterking namelijk. gewoon even voor de test.

 

Teun

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens tweakers betreft dit een analoge tv.

https://tweakers.net/pricewatch/251056/lg-infinia-55le8500/specificaties/

Deze zenders zitten niet in het analoge aanbod.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/analoog

 

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steefb wrote:

Volgens tweakers betreft dit een analoge tv.

https://tweakers.net/pricewatch/251056/lg-infinia-55le8500/specificaties/

Deze zenders zitten niet in het analoge aanbod.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/analoog

 

Bedankt voor je reactie.

Wel bijzonder dat tweakers dat aangeeft. Zit nml. gewoon een ci+ module in met ziggo smartcard. Dus wel degelijk digitaal. Heb anders ook geen HD zenders. En die heb ik toch echt. Heb bv. ook Spike HD.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja, tweakers zit fout (en ik dus ook), de lg site geeft wel de juiste specs.

 

Probeer dan de zenders eens op te halen in “mijn Ziggo”

Of installeer eens opnieuw.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/opnieuw-installeren/hoe-kijk-je#/ik-wil-ki...

 

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steefb wrote:

Ja, tweakers zit fout (en ik dus ook), de lg site geeft wel de juiste specs.

 

Probeer dan de zenders eens op te halen in “mijn Ziggo”

Of installeer eens opnieuw.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/opnieuw-installeren/hoe-kijk-je#/ik-wil-ki...

 

Wat bedoel je met zenders ophalen in “mijn Ziggo”. Waarschijnlijk bedoel je de app. Maar wat dan waar ophalen? Het zenderoverzicht? En dan?

Zojuist de TV opnieuw geïnstalleerd, maar geen succes.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volg deze stappen om de zenders  op te halen in “mijn Ziggo”

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-bijwerken#/movies-&-series...

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steefb wrote:

Volg deze stappen om de zenders  op te halen in “mijn Ziggo”

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-bijwerken#/movies-&-series...

Ah, uitgevoerd, 15 minuten gewacht en helaas ook geen succes.

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steefb wrote:

Volg deze stappen om de zenders  op te halen in “mijn Ziggo”

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-bijwerken#/movies-&-series...

Nog ideeën?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @erikj

Rot om te lezen dat je nog steeds niet alle zenders kunt ontvangen, ik lees hier in de notitie van de monteur de volgende notitie: ‘Na diverse testen met de klant bijkt dat de LG tv HF kanalen niet meer goed opvangt, want op alle andere tv's en ci+ module doet de bijv SBS6 wel’. Ik zie niet staan wat er precies is getest, kun je je dat nog herinneren? 

Als het probleem nog steeds blijft bestaan, voeg dan bij je volgende bericht ook foto's toe van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken en denken, wie weet kunnen we toch nog wat testen  Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de coax kabel van deze televisie rechtstreeks aansluit in de hoofdaansluiting zonder splitter(s)/versterker ertussen. Zie je dan wel alle kanalen? 

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey @erikj

Rot om te lezen dat je nog steeds niet alle zenders kunt ontvangen, ik lees hier in de notitie van de monteur de volgende notitie: ‘Na diverse testen met de klant bijkt dat de LG tv HF kanalen niet meer goed opvangt, want op alle andere tv's en ci+ module doet de bijv SBS6 wel’. Ik zie niet staan wat er precies is getest, kun je je dat nog herinneren? 

Als het probleem nog steeds blijft bestaan, voeg dan bij je volgende bericht ook foto's toe van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken en denken, wie weet kunnen we toch nog wat testen  Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de coax kabel van deze televisie rechtstreeks aansluit in de hoofdaansluiting zonder splitter(s)/versterker ertussen. Zie je dan wel alle kanalen? 

Hoi Mariska,

De monteur heeft het signaal met zijn meetapparatuur getest en was prima. Zowel de hoofdaansluiting als de doos bij de betreffende tv zijn vervangen. Ook heeft hij een kabel vanaf de hoofdaansluiting direct op de tv aangesloten. Ook dan geen beeld op eerder gemelde zenders. Dus de monteur heeft wel zo’n beetje alles gedaan wat hij kon.

Dus grote kans dat het aan de TV ligt. Echter nog niet scherp of het een defect is of dat de TV eenvoudigweg niet om kan gaan met het signaal, ondanks dat de TV Ziggo gecertificeerd is.

Dus de post aangemaakt of een mede LG eigenaar dit wellicht herkent en toch nog een oplossing heeft gevonden.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Is het signaal niet te hoog?? Wat geeft je signaalsterkte aan bij de mediabox xl?? Deze zenders zitten op de 730mhz, dus hoog in het bereik.

 

En even een foto van je aansluiting als het kan.

 

Teun.

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Teun wrote:

Is het signaal niet te hoog?? Wat geeft je signaalsterkte aan bij de mediabox xl?? Deze zenders zitten op de 730mhz, dus hoog in het bereik.

 

En even een foto van je aansluiting als het kan.

 

Teun.

@Teun, het signaal is niet te sterk, als je dat met te hoog bedoelt. Geeft bij de mediabox xl iets voorbij goed aan. De kwaliteit is uitmuntend.

Foto van waar de kabel het huis binnen komt. Is dus recent vervangen door de Ziggo monteur.

En gaat door naar de kelderkast (kabel ong. 8m). Doos ook recent vervangen door Ziggo monteur.

Een kabel naar het modem en een kabel naar de versterker.

Vanaf de versterker naar een doos in de muur. De doos is ook recent vervangen door de Ziggo monteur. En op die doos zijn dus de mediabox xl en betreffende tv aangesloten.

Erik

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dank voor de info. Ben even benieuwd als je de tv op poort 1 of 2 zet wat er dan gebeurt. ze zitten nu op de hoogste versterking namelijk. gewoon even voor de test.

 

Teun

erikj
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Teun wrote:

Dank voor de info. Ben even benieuwd als je de tv op poort 1 of 2 zet wat er dan gebeurt. ze zitten nu op de hoogste versterking namelijk. gewoon even voor de test.

 

Teun

@Teun, begrijp er niets van, maar heeft geholpen. Heb de kabel die naar de doos van de tv loopt van poort 3 naar poort 2 verhuisd en heb nu wel beeld op sbs6 hd en ziggo tv HD.

Je had het er over dat mogelijk het signaal te sterk was, maar de signaal sterkte op de mediabox xl was goed, niet uitmuntend. Dus lijkt dan toch mee te vallen.

Maar goed. Probleem is opgelost. Bedankt! 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@erikj. Mooi dat het is opgelost.!

 

gr Teun.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @erikj 

Wat een mooie uitkomst! Bedankt voor je update. 

Uitgelicht topic