Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Sinds Ziggo op 7 september jl. bij mij in de buurt werkzaamheden heeft verricht, geven enkele zenders op mijn LG 55LE8500 de melding 'Geen signaal'. Gaat o.a. om SBS6 HD (6), Ziggo tv HD (13) en BBC First HD (22). Monteur is langs geweest en heeft eea vervangen en gecontroleerd. Signaal is goed. Zou aan TV liggen. Horizon XL box en andere tv geven wel beeld op betreffende zenders.
Herkent iemand dit en wellicht een oplossing gevonden?
Dank voor de info. Ben even benieuwd als je de tv op poort 1 of 2 zet wat er dan gebeurt. ze zitten nu op de hoogste versterking namelijk. gewoon even voor de test.
Wel bijzonder dat tweakers dat aangeeft. Zit nml. gewoon een ci+ module in met ziggo smartcard. Dus wel degelijk digitaal. Heb anders ook geen HD zenders. En die heb ik toch echt. Heb bv. ook Spike HD.
Rot om te lezen dat je nog steeds niet alle zenders kunt ontvangen, ik lees hier in de notitie van de monteur de volgende notitie: ‘Na diverse testen met de klant bijkt dat de LG tv HF kanalen niet meer goed opvangt, want op alle andere tv's en ci+ module doet de bijv SBS6 wel’. Ik zie niet staan wat er precies is getest, kun je je dat nog herinneren?
Als het probleem nog steeds blijft bestaan, voeg dan bij je volgende bericht ook foto's toe van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken en denken, wie weet kunnen we toch nog wat testen Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de coax kabel van deze televisie rechtstreeks aansluit in de hoofdaansluiting zonder splitter(s)/versterker ertussen. Zie je dan wel alle kanalen?
Rot om te lezen dat je nog steeds niet alle zenders kunt ontvangen, ik lees hier in de notitie van de monteur de volgende notitie: ‘Na diverse testen met de klant bijkt dat de LG tv HF kanalen niet meer goed opvangt, want op alle andere tv's en ci+ module doet de bijv SBS6 wel’. Ik zie niet staan wat er precies is getest, kun je je dat nog herinneren?
Als het probleem nog steeds blijft bestaan, voeg dan bij je volgende bericht ook foto's toe van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken en denken, wie weet kunnen we toch nog wat testen Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de coax kabel van deze televisie rechtstreeks aansluit in de hoofdaansluiting zonder splitter(s)/versterker ertussen. Zie je dan wel alle kanalen?
Hoi Mariska,
De monteur heeft het signaal met zijn meetapparatuur getest en was prima. Zowel de hoofdaansluiting als de doos bij de betreffende tv zijn vervangen. Ook heeft hij een kabel vanaf de hoofdaansluiting direct op de tv aangesloten. Ook dan geen beeld op eerder gemelde zenders. Dus de monteur heeft wel zo’n beetje alles gedaan wat hij kon.
Dus grote kans dat het aan de TV ligt. Echter nog niet scherp of het een defect is of dat de TV eenvoudigweg niet om kan gaan met het signaal, ondanks dat de TV Ziggo gecertificeerd is.
Dus de post aangemaakt of een mede LG eigenaar dit wellicht herkent en toch nog een oplossing heeft gevonden.
Is het signaal niet te hoog?? Wat geeft je signaalsterkte aan bij de mediabox xl?? Deze zenders zitten op de 730mhz, dus hoog in het bereik.
En even een foto van je aansluiting als het kan.
Teun.
@Teun, het signaal is niet te sterk, als je dat met te hoog bedoelt. Geeft bij de mediabox xl iets voorbij goed aan. De kwaliteit is uitmuntend.
Foto van waar de kabel het huis binnen komt. Is dus recent vervangen door de Ziggo monteur.
En gaat door naar de kelderkast (kabel ong. 8m). Doos ook recent vervangen door Ziggo monteur.
Een kabel naar het modem en een kabel naar de versterker.
Vanaf de versterker naar een doos in de muur. De doos is ook recent vervangen door de Ziggo monteur. En op die doos zijn dus de mediabox xl en betreffende tv aangesloten.
Dank voor de info. Ben even benieuwd als je de tv op poort 1 of 2 zet wat er dan gebeurt. ze zitten nu op de hoogste versterking namelijk. gewoon even voor de test.
Dank voor de info. Ben even benieuwd als je de tv op poort 1 of 2 zet wat er dan gebeurt. ze zitten nu op de hoogste versterking namelijk. gewoon even voor de test.
Teun
@Teun, begrijp er niets van, maar heeft geholpen. Heb de kabel die naar de doos van de tv loopt van poort 3 naar poort 2 verhuisd en heb nu wel beeld op sbs6 hd en ziggo tv HD.
Je had het er over dat mogelijk het signaal te sterk was, maar de signaal sterkte op de mediabox xl was goed, niet uitmuntend. Dus lijkt dan toch mee te vallen.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...