Hallo
Jan F.,
Het probleem wat in topic
"Sonos: Arris Connect Box en Cisco EPC3925 crashen door bekabelde Sonos apparaten in thuisnetwerk" staat in mijn optiek los van wat je in hier ervaart. Het Sonos topic is dan ook specifiek gericht op Sonos apparatuur. De Sonos apparaten zetten een eigen wifi netwerk op wat loopback kan geven en uiteindelijk de genoemde modems laat crashen.
(Helaas nog geen update over dat probleem).Jan F. wrote:
Ik heb een LG SK8 soundbar, met ingebouwde Chromecast, geïnstalleerd. Deze is via het 5GHz netwerk verbonden met de booster via het stopcontact. Het geluid is erg goed, maar om spotify te kunnen gebruiken moet ik iedere ochtend de stekker van de soundbar uit het stopcontact halen en na enige seconden er weer in doen. Daarna werkt het de hele dag goed.
Je geeft hierboven aan dat je soundbar draadloos met teen Wifibooster via het stopcontact is verbonden. Alleen het herstarten van je soundbar zorgt ervoor dat hij weer een goede verbinding heeft. Het lijkt mij dat er dan iets mis gaat met het aanvragen van actief houden van internetverbinding. Dit kan bijvoorbeeld liggen aan een ip-lease, de verbinding tussen booster A en B, of puur de wifi verbinding van de Sonos naar booster B. Hieronder je aansluiting uitgeschreven zodat ik hier een visueel beeld bij heb.
Connectbox Arris TG2492 > Wifibooster A > stroomnetwerk > Wifibooster B (met wifi) > draadloos 5 GHz > LG SK8 SoundbarIk heb nog wat vragen om het storingsbeeld compleet te maken. Dan kunnen we gerichter zoeken naar een mogelijke oorzaak. Mogelijk heb je alles al uitgesloten, maar even double checken kan geen kwaad.
- Als de soundbar geen verbinding meer heeft en je verbindt een ander apparaat op booster B, maakt deze dan wel verbinding? Zo ja, als je daarna even wacht, lukt het afspelen van muziek dan wel weer?
- In welke stand-by stand staat je soundbar? En helpt het door de soundbar handmatig uit stand-by te halen? (dus niet herstarten).