Vraag

LG SK8 soundbar en tijdzone in Connectbox


Reputatie 7
Badge +25
Ik heb een LG SK8 soundbar, met ingebouwde Chromecast, geïnstalleerd. Deze is via het 5GHz netwerk verbonden met de booster via het stopcontact. Het geluid is erg goed, maar om spotify te kunnen gebruiken moet ik iedere ochtend de stekker van de soundbar uit het stopcontact halen en na enige seconden er weer in doen. Daarna werkt het de hele dag goed.
Ik heb contact opgenomen met LG. Die wijt het probleem aan een instabiele Wifi-verbinding, maar daar twijfel ik sterk aan omdat de sterkte die ik ter plaatse meet tussen de -55 en -50 dB is en tijdens het gebruik geen storingen worden gezien.
De leverancier gaat op een andere toer. Hij denkt aan de tijdsinstelling. De chromecast neemt de tijdsinstelling automatisch over van het netwerk. Dit staat standaard op CEST (Amsterdam). Ik heb de automatische instelling al eens uitgeschakeld en handmatig op CEST gezet, maar dat heeft niet geholpen.
Heet iemand een idee?

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
@Mark Ziggo Kan je in de titel Connector vervangen door Connectbox? Ik ben weer eens die stomme autocorrectie vergeten. En heb je een suggestie om mijn probleem op te lossen. Welke tijdzone is de basis van de tijd die weergegeven wordt door de Arris connectbox?
Reputatie 7
Badge +25
@Folkert Ziggo Zie jij een relatie met dit topic?
Reputatie 7
Hallo @Jan F.,

Het probleem wat in topic "Sonos: Arris Connect Box en Cisco EPC3925 crashen door bekabelde Sonos apparaten in thuisnetwerk" staat in mijn optiek los van wat je in hier ervaart. Het Sonos topic is dan ook specifiek gericht op Sonos apparatuur. De Sonos apparaten zetten een eigen wifi netwerk op wat loopback kan geven en uiteindelijk de genoemde modems laat crashen. (Helaas nog geen update over dat probleem).

Ik heb een LG SK8 soundbar, met ingebouwde Chromecast, geïnstalleerd. Deze is via het 5GHz netwerk verbonden met de booster via het stopcontact. Het geluid is erg goed, maar om spotify te kunnen gebruiken moet ik iedere ochtend de stekker van de soundbar uit het stopcontact halen en na enige seconden er weer in doen. Daarna werkt het de hele dag goed.
Je geeft hierboven aan dat je soundbar draadloos met teen Wifibooster via het stopcontact is verbonden. Alleen het herstarten van je soundbar zorgt ervoor dat hij weer een goede verbinding heeft. Het lijkt mij dat er dan iets mis gaat met het aanvragen van actief houden van internetverbinding. Dit kan bijvoorbeeld liggen aan een ip-lease, de verbinding tussen booster A en B, of puur de wifi verbinding van de Sonos naar booster B. Hieronder je aansluiting uitgeschreven zodat ik hier een visueel beeld bij heb.

Connectbox Arris TG2492 > Wifibooster A > stroomnetwerk > Wifibooster B (met wifi) > draadloos 5 GHz > LG SK8 Soundbar

Ik heb nog wat vragen om het storingsbeeld compleet te maken. Dan kunnen we gerichter zoeken naar een mogelijke oorzaak. Mogelijk heb je alles al uitgesloten, maar even double checken kan geen kwaad.
  1. Als de soundbar geen verbinding meer heeft en je verbindt een ander apparaat op booster B, maakt deze dan wel verbinding? Zo ja, als je daarna even wacht, lukt het afspelen van muziek dan wel weer?
  2. In welke stand-by stand staat je soundbar? En helpt het door de soundbar handmatig uit stand-by te halen? (dus niet herstarten).
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb nog wat vragen om het storingsbeeld compleet te maken. Dan kunnen we gerichter zoeken naar een mogelijke oorzaak. Mogelijk heb je alles al uitgesloten, maar even double checken kan geen kwaad.
  1. Als de soundbar geen verbinding meer heeft en je verbindt een ander apparaat op booster B, maakt deze dan wel verbinding? Zo ja, als je daarna even wacht, lukt het afspelen van muziek dan wel weer?
  2. In welke stand-by stand staat je soundbar? En helpt het door de soundbar handmatig uit stand-by te halen? (dus niet herstarten).



@Folkert Ziggo
  1. Het maken van een verbinding met booster B in het algemeen is geen probleem, onze iPads en iPhones schakelen zonder problemen over van de Connectbox die in de buurt van onze slaapkamer staat naar de booster in de woonkamer. De soundbar behoudt ook keurig het IPv4 adres 192.168.178.25 en een IPv6 adres.
  2. De soundbar gaat automatisch naar stand-by. Handmatig aanzetten helpt niet. Overigens zien mijn iPad en iPhone de soundbar wel, maar er komt geen verbinding tot stand.
Ik lees verder op het internet dat er meer mensen met problemen zijn en dat het probleem niet beperkt is tot LG. Mogelijk een issue van de versie van Chromecast, in mijn geval 1.21.75965. Volgens de LG Wifi speaker app is dit de laatste versie. Er is in ieder geval geen update.
Reputatie 7
Badge +25
@Folkert Ziggo Heb je al tijd gehad om over mijn probleem na te denken? Als ik de soundbar met bluetooth aanstuur is er geen enkel probleem, maar dat heeft wat nadelen omdat ook geluid van andere toepassingen die op de achtergrond draaien soms ook worden doorgegeven.
De lijst van verbonden apparaten laat de Soundbar met het IP-adres gewoon zien, maar er is echter kennelijk geen internetverbinding mogelijk. Een issue van de Connectbox of van de SK8 of de chromecast module daarin?
Als workaround ga ik maar een schakelklok installeren om de soundbar om 06.00 uit en weer aan zet.
Reputatie 7
Hallo Jan F.

Sorry voor mijn late reactie. Begin deze week ben ik met hevige hoofdpijn ziek naar huis gegaan. Ik was even afgezonderd van beeldschermen en mobiele apparaten. Gelukkig gaat het nu weer goed 😊

Ik heb zojuist samen met @Serkan Ziggo je probleem doorgenomen. Het is ons nog niet duidelijk of het specifiek een issue met de soundbar is of dat er toch nog iets tussen de Wifibooster en Connectbox mis gaat. We willen graag weten of je hetzelfde ervaart als je jouw soundbar direct met de Connectbox verbindt, zonder de Wifibooster.

Heb je de mogelijkheid om dit te testen? Dan kunnen we namelijk vaststellen wat de mogelijke boosdoener is.
Reputatie 7
Badge +25
@Folkert Ziggo Het Wifi signaal van de Connectbox is ter plaatse van de soundbar waarschijnlijk niet voldoende. De afstand is ongeveer 18 meter. Ik meet daar een snelheid in de 2.4 GHz band van 6 down/5 up.
Reputatie 7
Dat is inderdaad een flinke afstand. Logisch dat je dan ook een wifibooster gebruikt. Het wordt dan inderdaad een stuk lastiger om dit uit te sluiten.

Het is mogelijk dat bepaalde instellingen van het wifi-netwerk invloed hebben. Kun je nagaan of het 5GHz netwerk van de Wifibooster is afgesteld met het advies van LG?

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product-ondersteuning/CT20182025-1432886344644-others
Reputatie 7
Badge +25
De soundbar is verbonden met het 5 GHz netwerk van de booster en de instellingen zijn conform de aanbevelingen van LG. Het werkt verder zonder problemen. Het enige is dat iedere dag de soundbar opnieuw moet opstarten, ondanks het feit dat die normaal verbonden lijkt te zijn en een IP-adres heeft.
Reputatie 7
Badge +12
De soundbar is verbonden met het 5 GHz netwerk van de booster en de instellingen zijn conform de aanbevelingen van LG. Het werkt verder zonder problemen. Het enige is dat iedere dag de soundbar opnieuw moet opstarten, ondanks het feit dat die normaal verbonden lijkt te zijn en een IP-adres heeft.

Is de soundbar het enige apparaat wat met de booster contact heeft/maakt ? ,mogelijk dat je in de gui van de booster nog iets kan instellen ? zodat die beter verbonden blijft ?

Het feit dat ziet dat ie verbonden is en een ip adres heeft wil niet zeggen dat het ook zo is......
Reputatie 7
Badge +25
@Ronihd
iPads en iPhones maken zonder problemen verbinding. De soundbar is ook gewoon pingbaar.

Reputatie 7
Badge +12
@Ronihd
iPads en iPhones maken zonder problemen verbinding. De soundbar is ook gewoon pingbaar.



aha oke tja dan is het een lastige , kan je de soundbar ook updaten ? firmware ? misschien dat ,dat een oplossing is ?
Reputatie 7
Badge +25
@Ronihd
Voor zover ik kan nagaan heb ik de laatste firmware. Ik heb om mijn probleem op te lossen maar een investering gedaan. Bij de Action 2 tijdschakelklokken gekocht, ze zijn niet apart te koop, voor €3.99. Ik heb er een geplaatst die nu iedere morgen de stroom uitschakelt tussen 06.30 en 07.00 uur. Dat werkt, ik kan nu direct spotify opstarten vanaf mijn iPhone of iPad.
Reputatie 7
Badge +12
@Ronihd
Voor zover ik kan nagaan heb ik de laatste firmware. Ik heb om mijn probleem op te lossen maar een investering gedaan. Bij de Action 2 tijdschakelklokken gekocht, ze zijn niet apart te koop, voor €3.99. Ik heb er een geplaatst die nu iedere morgen de stroom uitschakelt tussen 06.30 en 07.00 uur. Dat werkt, ik kan nu direct spotify opstarten vanaf mijn iPhone of iPad.


Ik blijf het vreemd vinden maar als dit een voor jou werkbare oplossing is dan voldoet het toch ?
Reputatie 7
Badge +25
Ik lees op Tweakers LG Soundbar Chromecast dat je niet de enige bent met een probleem.

Is het niet mogelijk met een losse repeater je signaal te verlengen en dan misschien een optie tot spelen. Is een idee en een optische audiokabel er tussen.

Of misschien met Gastennetwerk proberen als die afstand het haalt.
Reputatie 7
Badge +25
@Dave- Ik ben nog in discussie met LG en heb daar ook gemeld dat ik niet de enige ben.

Mijn soundbar is verbonden met een booster en de verbinding is goed en stabiel.
Reputatie 7
Badge +25
Dan heb ik niks gezegd @Jan F. laten we hopen dat LG een oplossing weet.

Reageer