1
Vraag
2
Reacties
Boris48

Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Led Lampen....... Storen deze op de wifi?

Goedemiddag Forum,

Las en/of hoordeenige tijd geleden dat bepaalde met name goedkope led lampen zouden storen op o.a. wifi enz.
Zou dit ook een probleem kunnen zijn bij de vele vragen over storingen met o.a. wifi ontvangst.
Ik bedoel is dit een serieus probleem of een storm in een glas water.

Groet, Boris
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alle elektronica kan op andere electronica interfereren als het niet goed is afgeschermd.
Het kan wel, maar dan kost een apparaat een stuk meer.
Ik las pas dat een Powerline die vlak bij het modem geplaatst was al storingen veroorzaakte.
Powerline een stuk verder geplaatst en storing was weg.

Dan is het stappenplan alles uit en één voor één aanzetten en kijken wanneer het fout gaat.

Alle zenders, babyfoons, dect telefoons, mobiele telefoons, Powerlines, Wifiboosters, repeaters, laptops. tablets, oftewel alles wat zend of alleen maar aanstaat met elektronica erin kan storen en zeker als het niet voldoet aan bepaalde standaarden, zoals nu veel producten via Ali en anderen hier binnenkomen.
Ik zie dit in de laatste 15 jaar steeds meer worden in de dagelijkse praktijk.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alle elektronica kan op andere electronica interfereren als het niet goed is afgeschermd.
Het kan wel, maar dan kost een apparaat een stuk meer.
Ik las pas dat een Powerline die vlak bij het modem geplaatst was al storingen veroorzaakte.
Powerline een stuk verder geplaatst en storing was weg.

Dan is het stappenplan alles uit en één voor één aanzetten en kijken wanneer het fout gaat.

Alle zenders, babyfoons, dect telefoons, mobiele telefoons, Powerlines, Wifiboosters, repeaters, laptops. tablets, oftewel alles wat zend of alleen maar aanstaat met elektronica erin kan storen en zeker als het niet voldoet aan bepaalde standaarden, zoals nu veel producten via Ali en anderen hier binnenkomen.
Ik zie dit in de laatste 15 jaar steeds meer worden in de dagelijkse praktijk.
Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Dat bedoel ik B ert,

Is dit dan ook niet een reden om dit advies mee te nemen in de antwoorden die jij en vele andere techneuten geven op de vele vragen die over dit soort problemen gaan met o.a. slechte internet verbindingen.
Of gaat dat te ver.

Groet, Boris
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
De Philips hue bridge (Zigbee) kan bijvoorbeeld ook in de 2,4 GHz band zitten, om met de lampen te communiceren LED lampen zelf kunnen zeker ook storing geven. Maar ik dacht vooral in lagere frequenties in het gebied tussen 30-300MHz, maar dat weet ik niet zeker. Marifonie kan in elk geval gestoord worden door LED lampen. Dat is wel een heel ander frequentie-gebied dan WiFi.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je kan vrij simpel zien of je led lampen hebt welke het signaal kunnen verstoren: Camera van je smartphone erop en kijken of het licht in de camera gaat flikkeren. Zo ja, dan heb je led lampen van mindere kwaliteit, wat overigens nog niet wil zeggen dat dit dan een probleem moet zijn. Heb hier ook wat goedkopere lampen, maar, afkloppen, nooit problemen met de Wifi.

Maar let op: er is nog iets dat men vaak vergeet bij 'slechte' led lampen: Blindstroom. Zoek er eens op.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Boris48 Dit fenomeen zie ik pas de laatste tijd voorbijkomen.

Meestal begin je met de bekabeling, dat tackelt al 75% van de problemen blijkt uit de praktijk, hierna ga je verder zoeken, stap voor stap en uitsluiten of vinden, anders overvoer je iedereen met informatie die niet relevant is.

Soms is het heel lastig, het kan zoveel zijn, helaas.
F.L.A.G.Network

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Draai eens een wifi scannertje op je smartphone , met de lampen uit … en de lampen aan.. een gateway (bv hue bridge) zal het probleem niet zijn , eerder de schakeling in de lampen zelf. Het knipper fenomeen, komt zelfs bij de duurste lampen voor, vaak door beroerde schakelingen ( ook al tel je 40 euro voor een lampje neer).

In relatie tot je wifi issues, zou ik , als je toch die wifi scanner open hebt staan, eens kijken of er alternatieve kanalen wellicht beter bij je omgeving passen en daar je infra ook naar bijstellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic