1
Vraag
2
Reacties
RobAmstelveen

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Langere opnames (van de Humax decoder) bewaren op de pc, danwel een alternatief hiervoor

Beste professionals, ik bewaar graag sommige opnames van de Humax decoder (i.h.b. de opera's van Mezzo) of eventueel van de samsung decoder. Maar ik kan deze alleen van de humax op een usb stick zetten, en dan nog alleen als deze fat32 is geformatteerd. Dit betekent dat ik geen opnamen langer dan circa 2 uur kan kopieren. Van de samsung decoder kan ik al helemaal niets op een stick zetten en als ik een harde schijf aan de samsung tv hang dan wordt de opname gecodeerd opgeslagen zodat ik die uitsluitend op de huidige tv kan afspelen. Is die laatste overleden dan zijn die opnamen waardeloos geworden. Iemand een idee hoe ik langere opnamen zou kunnen opslaan op pc of harde schijf in een format dat niet gecodeerd is? Dank voor alle tips
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes
Helaas weet ik niet welke humax het is. Ik ga maar uit van 5200c in dit geval.
Zie hier: https://sr-pc-hulp.nl/Humax 5200c.pdf

Je kunt je humax aan je netwerk hangen en gewoon benaderen met een ftp programma (zoals filezilla).
Als je dan met je laptop of pc op hetzelfde netwerk kijkt dan vind je de humax vlug terug.
Kijk maar eens hier naar: https://myhumax.info/thuisnetwerk/

Hier staat het ip adres waar je met filezilla heen kunt gaan. Bij jou kan het een ander nummer zijn.
Je kunt eenvoudig je films er gewoon afhalen. Let wel op dat je films best wel groot kunnen zijn (dus meer dan 4 G Bytes).

Bekijk in context

18 Reacties 18
piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes
Helaas weet ik niet welke humax het is. Ik ga maar uit van 5200c in dit geval.
Zie hier: https://sr-pc-hulp.nl/Humax 5200c.pdf

Je kunt je humax aan je netwerk hangen en gewoon benaderen met een ftp programma (zoals filezilla).
Als je dan met je laptop of pc op hetzelfde netwerk kijkt dan vind je de humax vlug terug.
Kijk maar eens hier naar: https://myhumax.info/thuisnetwerk/

Hier staat het ip adres waar je met filezilla heen kunt gaan. Bij jou kan het een ander nummer zijn.
Je kunt eenvoudig je films er gewoon afhalen. Let wel op dat je films best wel groot kunnen zijn (dus meer dan 4 G Bytes).
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met de 5200c is het inderdaad goed mogelijk een bestand naar de PC te halen. Er is echter dan wel een probleem: in dat geval is het bestandsformaat TTS en dat kan ik niet verder bewerken met een videobewerkingsprogramma (om einde en begin er af te knippen). Ik ben er ook niet in geslaagd het TTS format te converteren naar bijvoorbeeld ts. Wanneer ik het copieer via een usb stick en dat converteer met een lunix lezer dan krijg ik wel een ts bestand dat verder te gebruiken is. Of is er misschien toch een mogelijkheid het TTS bestand te converteren? Dan hoor ik dat graag
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volgens mij staan er ook "ts" bestanden op de humax 5200, die bevatten de video. Die spelen hier gewoon af met Windows Media Player,VLC video player en pot player.

Hernoem die bestanden eens. Gewoon " .mpg " erachter zetten.
Kun je er dan ook niets mee?
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Vreemd, ik heb net gekeken naar de opnames op mijn 5200c en ik heb gewoon .ts files.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Humax 5050 & 5200. De videobestanden zijn MPEG Transport Stream Containers.
Voor details over wat daar in zit zie plaatje 1.
Een beetje film in HD is zo'n 10 GB.
Dat reduceer ik tot iets minder dan 1 GB in een ander Format, met prima kwaliteit.
Zie 2e plaatje.
Uiteraard na kop/staart verwijdering en wegslopen van reklames.

Al doende een aardige catalogus opgebouwd van honderden Films en Series.
Je vraag je af: waarom doe je dit eigenlijk?
Maar verdomd, we kijken ook nog wel eens iets terug. Ondanks Netflix.

ToolBox
VideoRedo voor editing en reklame scanning.
https://www.videoredo.com/en/Products_TVSuite_V5.html
Any Video Converter voor conversie.
https://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja heren, inderdaad op de Humax staan ts bestanden. Maar vreemd genoeg worden het TTS bestanden als ik deze via het netwerk naar de pc haal. Zoals ik al schreef doet dat probleem zich niet voor als ik de bestanden via een USB stick verplaats. Maar via het netwerk is natuurlijk in beginsel meer praktisch. De extentie herbenoemen, daar trapt mijn video bewerkingsprogramma (Magix) niet in. Ook in de verkenner blijft het een TTS bestand heten. Ik zal het is met de video-converter die hanh noemt gaan proberen. In ieder geval dank voor alle reacties.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De file extensie is een pover truukje van Microsoft om een bestand te koppelen aan een aplikatie bij Open resp Double-Click. Je kunt een Word bestand de extensie .ts geven en dan gebeuren er natuurlijk rare dingen.
Waarom een .ts op de Humax op je PC ineens een .tts wordt, begrijp ik niet. Nooit gezien.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
RobAmstelveen wrote:
Ja heren, inderdaad op de Humax staan ts bestanden. Maar vreemd genoeg worden het TTS bestanden als ik deze via het netwerk naar de pc haal.



En hoe doe je dat dan? Als ik ze dmv FTP met filezilla naar mijn pc verplaats blijven het gewoon .ts bestanden.
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo hanh, zelf vermoed ik dat het te maken heeft met het feit dat de Humax op Lunix draait. Bij het overbrengen naar de PC via een usb stick wordt het Lunix bestand eerst op een Lunix geformateerde USB stick gezet en daarna eerst geconverteerd om in window gebruikt te kunnen worden. Helaas kan ik de lunix conversie niet rechtstreeks de Humax files laten inlezen (de Humax wordt niet gezien door de conversiesoftware) En deze soltware loslaten op de reeds opgehaalde humaxbestanden heeft geen resultaat.
N.B. De extentie van het via het netwerk ingelezen Humax bestand is welliswaar .ts, maar in de eigenschappen is te zien dat het (toch) als een TTS bestand wordt gezien (ook in de windowsverkenner)
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik haal ze gewoon binnen met de internet explorer, misschien voor jou ook een idee?

ftp://HumaxFTP:0000@192.168.178.38/


Wel even het ip adres veranderen.
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas, heren. Dank voor alle suggesties. Filezilla gaat mij boven de pet (ver). en ftp://HumaxFTP:0000@192.168.0.106 (in mijn geval) geeft geen resultaat.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RobAmstelveen
Hallo Rob,
Dat .tts zal inderdaad liggen aan dat de Files van de USB Stick afkomen.
Gebruik zelf ftp met FileZilla.
Wat is daar nou zo moeilijk aan. Zie plaatje.
Heb je gegevens ingevuld & dan Klik Quickconnect. Voor de rest is het pielen, spelen en wennen. Daarna ben je Expert en kun je iemand anders op weg helpen.
Wel dit.

  • Humax bekabeld aansluiten op je netwerk is het beste
  • FTP Server moet aan worden gezet op de Humax; het komt soms/zelden voor dat ie spontaan uit blijkt te zijn gegaan; dan opnieuw aanzetten.
  • als de Humax geen vast Ip heeft, dan kan dit op zeker moment anders worden; ff checken als de ftp connectie ineens niet meer lukt
Han
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als ik filezilla opstart krijg ik het volgende te zien.
FileZilla Server 0.9.60 beta
Copyright 2001-2016 by Tim Kosse (tim.kosse@filezilla-project.org)
https://filezilla-project.org/
Connecting to server localhost:14147...
Connected, waiting for authentication
Logged on
You appear to be behind a NAT router. Please configure the passive mode settings and forward a range of ports in your router.
Warning: FTP over TLS is not enabled, users cannot securely log in.
Dan kan ik vervolgens niets.
Ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Misschien heb ik de verkeerde Filezilla?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja de verkeerde FileZilla. Dit is de FileZilla Ftp Server. Je hebt de Client nodig.
https://filezilla-project.org/download.php?type=client

De Server is nodig als je van buiten je netwerk een ftp connectie wilt kunnen maken met een systeem in je netwerk.
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste hanh,
Het was even zoeken hoe e.e.a. moet maar het lukt! Bedankt! Ik weet alleen niet hoe ik kan zien dat een copieer opdracht daadwerkelijk wordt uitgevoerd, wat de voortgang ervan is en wanneer die klaar is. Of is het gewoon een kwestie van afwachten?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. We gaan de goede kant op.
Kijk naar mijn plaatje. Er is geen connectie gemaakt.
Onderaan staat Queued files. Daar kun je de voortgang bekijken.
Van een Download van 1 of meer Video bestanden tegelijk van Humax naar PC.
Sorry: Engels. NL versies van software gebruik ik niet. Voor mij zijn ze onbegrijpelijk door de rare vertalingen. Ieder zijn ding.

Vraag gerust verder over je avonturen.
RobAmstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste hanh, dank het werk perfect nu
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Natuurlijk, Rob. Gewoon ff wennen aan iets nieuws. Gaat altijd zo.
Bij mij ook. Al ben ik een Pro. Ha, ha.
Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic