1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jzwaans

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg geen Surround sound met tv zenders

Hallo,

Gister mijn HTS met 360c geluid geinstaleerd en aangesloten op de tv, nu krijg ik wel geluid uit de voor speakers + sub maar helaas niks van achter.

De instelling mogelijkheden op de reciever zijn:

nachtmodus;
automatisch - activeert alleen bij afspelen van dolby truehd audio

aan - schakeld zachte geluiden in alleen voor dolby digital audio

uit - schakeld volledige dynamisch bereik van surround sound in

HDMI audio;
bitstream - selecteert de originele audio indeling als uitvoer voor de beste orginele hd audio

automatisch - selecteert de beste audio indeling voor het aangesloten hdmi apparaat

uit - schakelt audio uitvoer via hdmi uit

momenteel staat alles op automatisch, zijn er instellingen die ik boj de mediabox xl nog moet wijzigen?!

hoor graag,
9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Er zijn nogal wat geluidsinstellingen in uitgebreide instellingen op de Mediabox XL, het hangt ervan af welke uitgang je gebruikt.
Loop even alles na.
Jzwaans
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij zit momente (zowel tv als reciever / hts) op hdmi arc
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Het kan ook nog zijn dat je TV geen Dolby doorgeeft aan je receiver, niet alle TV's gaat dat evengoed mee.

Probeer de box eens direct aan te sluiten op je receiver?
Dan kun je horen of het wel goed gaat.
Jzwaans
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie,

Ik zal hier donderdag even naar kijken eerder ben ik helaas niet in de gelegenheid.

Als ik u dus goed begrijp (sorry ben een leek op dit gebied) moet ik de media xl op de HTS aansluiten en de HTS al op de tv? Hoe kijk ik dan tv? Of gaat dat automatisch?

De HTS is een Philips HTS9520 en de tv is een Philips 46PFL7605H
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
De Mediabox XL geeft het geluid door naar Digitale optische ingang met een optische kabel van de HTS of met een coaxial kabel en de HDMI van de Mediabox XLgeeft het beeld door naar de TV.

Ben benieuwd of het nu wel werkt.
Maar meer weet ik er ook niet van.

Er komen waarschijnlijk ook wel anderen langs die er nog meer kaas van hebben gegeten, als ze online zijn, zoals robbo
Jzwaans
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke dat maakt het al iets duidelijker haha. Dan (mocht dit werken) heb ik probleem één getekkeld maar dan zit ik waarschijnlijk nog met probleem 2 en dat is hoe krijg ik mijn ps4 op surround. Want als ik de mediabox met een coax aansluit op de HTS dan heeft de ps4 hier geen nut bij. Moet zeggen dat ik de ps4 nog niet getest heb met surround sound dit zal ik ook donderdag doen.

De mediabox heb ik wel even snel doorgespit maar die instellingen lijken mij wel goed te staan al staat dolby digital uit maar als ik die aan zer word het geluid van voor minder maar krijg ik achter nog niks helaas.

Als er meer mensen verstand hebben van deze questie dan lees ik dit graag. Hoe meer er over brain stormen hoe beter.

Bedankt voor de hulp tot dusver
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/ziggo-mediabox-xl-aansluiten-op-een-geluidsset-24251 bij deze een link
Jzwaans
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga hier donderdag even voor zitten bedankt voor de link iig,

Hoe gaat dit te zamen met een game console bijv ps4? Heb je daar ook kaas van gegeten toevallig? ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ps4 heb ik nou net geen kijk op? maar qua audio is vlgns mij idem als elk apparatuur die ook geluid moet weergeven?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic