1
Vraag
2
Reacties
Prins Frederik

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Koppeling Sony Soundbar en Samsung TV

Ik ben in het bezit van een Samsung TV Model UE55KU66100 welke via HDMI aansluiting 1 gekoppeld is aan de Mediabox Next. Aan de TV is via HDMI2 (ARC) een Sony soundbar model HTCT390 aangesloten.
Koppelen gaat goed, zowel de TV als de soundbar maar na een paar minuten krijg ik een melding op de TV dat ik mijn Sony TV via de afstandsbediening van de Mediabox next kan gebruiken. Hierna kan ik het volume van de soundbar niet meer regelen en valt regelmatig helemaal uit. Als ik in het systeem menu kijk naar afstandbediening koppelen is de TV veranderd van Samsung naar Sony. Opnieuw instellen helpt niet, alleen een systeem reset, en dan nog voor een paar minuten en dan begint de ellende weer. Iemand een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Probeer de Soundbar eens van de Soundbar naar de TV te koppelen, dan kan je als alles goed gaat wel de AB gebruiken en inregelen.

Je kan ook een optische audio kabel gebruiken, dan ben je wel van het probleem af als je de HDMI er tussen uit haalt.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Probeer de Soundbar eens van de Soundbar naar de TV te koppelen, dan kan je als alles goed gaat wel de AB gebruiken en inregelen.

Je kan ook een optische audio kabel gebruiken, dan ben je wel van het probleem af als je de HDMI er tussen uit haalt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik heb hier de soundbar met een glasvezel kabeltje rechtstreeks aan de Next gekoppeld en de Next met een HDMI naar de TV.

Geluid via via via kan op dit moment ook nog een sync probleem opleveren.

Mogelijk dat dat voor nu de oplossing is.
Ziggo moderators lezen alles en nemen alles mee wat niet goed gaat met de Next en leggen dit op de juiste plek om opgelost te worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic