Vraag

Keuzemogelijkheid Next tussen geluid via HDMI of Optische kabel

• 9 oktober 2019
  • 59 Reacties
  • 2080x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

59 Reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Dolfff Zie mijn posts omtrent de app.. Het is hopeloos.. Ziggo heeft weinig belang bij het snel uitbrengen denk ik zo ( 2 jaar in ontwikkeling), aangezien het inderdaad de mediabox overbodig maakt in veel gevallen. Denk dat het niets te maken heeft met technische problemen, maar alles met return of investment. 

Apps zijn natuurlijk moeilijker te 'beheren' dan fysieke boxen. Anders gezegd, app gebruikers zijn waarschijnlijk minder 'honkvast' dan iemand die een box heeft.

Ziggo heeft eigenlijk helemaal geen belang bij apps. Met boxen houdt je klanten vast ( behalve bij de Next dan ).

Reputatie 2
Badge

@Dolfff Exactly my point, de uitrol van de next ( en daarmee gemoeide investering) gaat niet helpen voor versnellen app uitbreng. Het technische argument is erg onwaarschijnlijk, en indien dit wel waar is, geeft aan dat men serieus tekort schiet in innovatie en capability. 

Reputatie 7
Badge +12

Ja, gevoelsmatig. Maar is dat wel zo? Uiteindelijk is toch het abo leidend, de app of de Next zijn maar doorgeefluikjes. De Next is ook een app, alleen wel met wat chippies ernaast en een behuizing erom. En een crappy ventilator.

Oei we gaan wel lekker off topic….

Reputatie 2
Badge

Klopt maar de next is alleen bij de duurdere abonnementen. Ziggo go is voor elke abonnement beschikbaar. De aanschaf en uitrol van zo’n device is geen kleine investering denk ik zo. In de toekomst zijn dit soort kastjes obsoleet denk, tv’s kunnen het al aan qua processing power. De app maakt ip het nut van de mediabox tot helemaal niets, echter zit men nog wel met een investering die moet worden afgeschreven. Tevens is app gebruik op andere locaties amper tegen te gaan, aangezien men dit al met ziggo go heeft vrij gegeven. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoe dan ook, ik en velen met mij vinden dit een interessante ontwikkeling. Of Ziggo ooit helemaal overstapt op iptv via apps valt te bezien en als het gebeurt zal dat nog jaren op zich laten wachten. Ik vind het lastig in te schatten wat de overwegingen daarbij zijn. Één ervan zal toch zijn dat het hele netwerk nu is gebouwd op DVB-C. Dat zou dan uitgefaseerd moeten worden lijkt me en dat is natuurlijk een giga operatie. Ze kunnen niet alle zenders maar gewoon dubbel versturen (via DVB-C en via iptv). Dat zal de bandbreedte niet aankunnen.

Reputatie 2
Badge

Goed argument, ik ben niet zo in dept over dit. Echter denk ik dat de mediabox on demand ook deels via data verkeer verloopt en niet via DVB-C. Tevens, kan ik met nog herinner dat ik 1.5Mbit als max kon krijgen via coax connectie, we zitten nu op 1Gb :-)

Reputatie 7
Badge +12

Ook zeker waar. Replay en M&S is zelfs 100% internet. Ik ben evenmin “in depth”, speculeer ook maar wat in het wilde weg.

Reputatie 2
Badge

Tevens is er geen enkele functie van de next, wat mijn tv niet kan, of zou kunnen met app.

Reputatie 7
Badge +12

Qua functionaliteit heb je gelijk maar de Next “mixt” nu DVB-C met iptv bijna naadloos, dat kan een tv NIET.