Sjors891

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet verbinden met Philips smart server

Beste leden,

Ik heb vorige week een Philips 7300 serie 55PUS7303/12 aangeschaft. Dit gebruik ik in combinatie met een Ziggo XL box en Ziggo modem.

Bij de installatie/achteraf is er de optie om te verbinden met de Philips TV smart server. Wat ik ook probeer dit krijg ik niet voor elkaar.

De televisie heeft een goede Wi-Fi verbinding, YouTube, Pathe thuis ect functioneert gewoon.

De datum en klok instellingen kloppen, ik heb de televisie en het modem al meerdere malen gereset en opnieuw geïnstalleerd, een bekabelde verbinding geprobeerd, de televisie in een andere taal geïnstalleerd zodat de klok en datum instelling wel op manueel zijn te zetten, (als je de televisie in het Nederlands installeert kan dit schijnbaar niet) de internet geschiedenis gewist, en eigenlijk alles wat ik nog op internet kon vinden. Ziggo kan me niet helpen, en Philips zegt dat het probleem aan de datum en tijdinstelling ligt, maar daar boek ik dus ook geen vooruitgang mee.

Ohja ik heb via USB de nieuwste software geïnstalleerd, welke nieuwer was dan de tv zelf kan vinden...

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Mijn dank is groot!
4 Reacties 4
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Sjors,

Ik heb zelf geen Philips TV, maar misschien heb je toch wat aan deze tips:
https://www.philips.nl/c-f/XC000012768/wat-te-doen-als-smart-tv-niet-toegankelijk-is

Verder, heb je de 2.4Ghz en 5Ghz band van de wifi verschillende namen gegeven? Zo niet, probeer dit dan ook eens 🙂 En zet voor de zekerheid (tijdelijk) geen vreemde tekens (zoals *&^%$#@) in het wachtwoord/de naam
Hoe dat moet, kun je hier vinden.

Groet,
Evert
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hallo Sjors891,

Leuk dat je de Community hebt gevonden om een oplossing te vinden! In hoeverre heb je de tips van Evert al kunnen testen?
Sjors891
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het idee van Evert geprobeerd gisteren, port forwarding nogmaals geprobeerd, de televisie via een telefoon netwerk laten verbinden, maar niks werkt. Philips weet het ook niet meer, en daarom gaat de televisie vandaag terug. Ben er helemaal klaar mee. Ik ga nu voor een ander type, dus hopelijk is het daarmee opgelost!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
port forwarding nogmaals geprobeerd

Dat is nieuwe info.
Waarvoor zou Port Forwarding nodig zijn ivm een TV?
Of wil je iets heel anders daarmee bereiken?

Uitgelicht topic