MauriceE77

Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kan geluid harder Humax 5300C?

Kan het geluid wat harder van de Humax 5300C? Ik kan met de bediening niet verder komen dan 20. Het staat nu elke keer op maximum, ligt het aan de afstandsbediening?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Als het ‘volume’ van de Humax op maximaal staat, stuurt deze net zo luid uit als bv. een CD speler. Ik zet volume tussen aanhalingstekens, omdat het niet echt een volumeregeling is, maar een uitgangssterkteregeling. Verder dien je het volume te regelen op de Tv of andere weergever, zoals een versterker/receiver. Luister je via de Tv, zet dan daarop het volume iets hoger en dat van de Humax iets lager. Dan kun je het altijd nog bij regelen via de Humax. Het ligt dus niet aan de afstandsbediening. Als die goed werkt is het goed. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Als het ‘volume’ van de Humax op maximaal staat, stuurt deze net zo luid uit als bv. een CD speler. Ik zet volume tussen aanhalingstekens, omdat het niet echt een volumeregeling is, maar een uitgangssterkteregeling. Verder dien je het volume te regelen op de Tv of andere weergever, zoals een versterker/receiver. Luister je via de Tv, zet dan daarop het volume iets hoger en dat van de Humax iets lager. Dan kun je het altijd nog bij regelen via de Humax. Het ligt dus niet aan de afstandsbediening. Als die goed werkt is het goed. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MauriceE77 Is het gelukt met de uitleg van @Willem-A ? 🙂 

MauriceE77
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het geluid is beter, maar ik blijf het vreemd vinden, de bediening die ik heb.

Een volumeknop die geen volumeknop is, en tv knop die geen tv knop is, geen uitgangsknop erop en de rest nog niet eens toegekomen. Ik blijf het een onding vinden die Humax bediening. Ik zoek toch een betere alles in 1 afstandsbediening.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je regelt het geluid van een CD speler toch ook via een versterker o.i.d.? Zo moet je het zien. Je regelt gewoon het volume op de Tv of versterker o.i.d. Is volstrekt normaal. Ik zie daar nooit issues mee. En als je het geluid op bv. de Tv wat harde zet dan normaal, dan kun je het volume gewoon via de Humax regelen. Maar doorgaans raden we aan het volume op de Humax voluit te zetten en het volume verder te regelen op Tv of versterker. In sommige gevallen, is het geluid op de Humax niets eens te regelen. Ook dat is heel gewoon. De XL en en de Next hebben ook geen eigen volumeregeling. 

En de Tv knop is wel degelijk een Tv knop, maar je moet dan wel de code van je Tv erin zetten. Dat heb ik ook aangegeven. Humax kan immers niet weten welke Tv je gebruikt…? 

Wat bedoel je met “de rest nog niet eens toegekomen'? Het is een standaard PVR/Decoder waarover ik weinig klachten zie. Het kon je ook nog weleens tegenvallen een universele afstandsbediening te gaan gebruiken. Ook dat kan lastig zijn, maar wellicht ervaar jij dat anders. Maar echt, er komen zelden klachten als deze langs. 

MauriceE77
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dit valt mij gewoon op dit dit niet kan met een afstandsbediening. Het is natuurlijk pas een week dat ik Ziggo heb, dus dingen zijn anders en aan sommige dingen zal ik moeten wennen, maar gemak dient de mens. De laatste jaren heb ik één afstandsbediening nodig gehad voor de tv en ontvanger, en heel af en toe de afstandsbediening van de bluray. De rest ja, ik drukte op de herhaalknop en TV Portal, en er gebeurde niks.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Wat bedoel je precies met de herhaal knop? Je kan geen gebruik maken van Time shift zonder harde schijf, mocht je dat bedoelen. En de Tv portal toets is al heel lang vervangen door de rode toets. Maar dan moet er wel Internet op de decoder zijn geïnstalleerd. Hetzij bedraad, hetzij met een/de Humax dongel. 

Maar bepaalde dingen zullen niet werken zonder harde schijf. De afstandsbediening is daarvoor wel uitgerust en dus zijn er nu toetsen die je niet kan gebruiken/niet werken. 

MauriceE77
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zal het eens proberen, de rode knop, maar ik ben nieuw, dus moet ik alles uitzoeken. Herhaalknop is de knop met bijna een hele cirkel. Staat bij knoppen voor afspelen. Zijn er verschillende Humax ontvanger 5300C met of zonder harde schijf? Ik heb een dongle erop zitten.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
MauriceE77 wrote:

Ik zal het eens proberen, de rode knop, maar ik ben nieuw, dus moet ik alles uitzoeken. Herhaalknop is de knop met bijna een hele cirkel. Staat bij knoppen voor afspelen. Zijn er verschillende Humax ontvanger 5300C met of zonder harde schijf? Ik heb een dongle erop zitten.

 

De rode toets is voor Interactieve Tv, ofwel I-TV. Je kan op de Humax 5300c een harde schijf aansluiten. Ik zal dat even opzoeken en een link plaatsen, maar maak het jezelf eerst even niet te moeilijk, nu je nog wat moet wennen aan het apparaat. Er is tijdelijk een 5300c uitgegeven met interne harde schijf, maar die levert Ziggo niet, en die is, zoals gezegd, ook beperkt  leverbaar. Meestal levert Ziggo er inderdaad een dongel bij, maar zoals gezegd moet de 5300c wel correct ingesteld staan. Maar dat is heel eenvoudig te doen, als dat nog niet is gedaan. 

 

MauriceE77
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De dongle zit erin, de monteur heeft de instellingen van wifi nog nagekeken.

Een harde schijf hoef ik ook niet, ik hoef niks op te nemen. Werkt I-TV alleen met harde schijf?

De knop die ik bedoel is de Replay TV en de knop Portal is dus nutteloos?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Oké, dus de instellingen moeten in orde zijn. Dat is mooi. 

Als je niets opneemt is geen harde schijf nodig. I-TV werkt ook zonder die schijf. Maar wil je pauzeren etc dan is een schijf wel nodig (Time Shift).

Replay TV is niet aanwezig op een Humax. Je zal dus iets anders bedoelen. 

Bij mij werkt de TV Portal toets nog steeds (Humax 5400c), maar in principe is deze ‘vervangen’ voor de rode toets. 

Uitgelicht topic