Rickderacer26

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er een alternatief voor de Chromecast

Beste medewerker van Ziggo,

 

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de Chromecast. Zelf heb ik die nog maar kort maar omdat die aangesloten moet zijn met je Ipad of tablet en het bij mij nog wel eens kan gebeuren dat apps er zomaar mee kunnen stoppen wil ik weten wat de alternatieven zijn. Graag zie ik dan ook een antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet,

 

Rickderacer26

35 Reacties 35
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@MaxH Dit zijn goeie alternatieven om te streamen.
Maar ik wil een goed alternatief om niet te streamen maar gewoon te kunnen kijken via mijn tv.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Tja, dan of een mediabox/ci+, of via de apps op je tv. Je bent dan wel afhankelijk van de fabrikant.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Rickderacer26 wrote:

@MaxH Dit zijn goeie alternatieven om te streamen.
Maar ik wil een goed alternatief om niet te streamen maar gewoon te kunnen kijken via mijn tv.

 

Wat dacht u van een coaxkabel die verbonden is met het Ziggo kabelnet?

Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat ben ik kwijt voor een mediabox/ci+ en moet ik daar een ander soort abonnement voor nemen?
En hoe zit het in elkaar met het aansluiten van een coaxkabel? 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hier vindt u alle mogelijkheden die er zijn voor een abonnement. Kies een pakket dat u wilt. U ziet dan ook de prijs. En kunt u niet alles zelf aansluiten, dan kunt u gratis een monteur bestellen. Overigens heeft u voor streamen ook een abonnement nodig; u kunt op uw tablet of smartphone alleen het zenderpakket krijgen waarop u geabonneerd bent.

Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is een CI+ module en ben ik dan nog steeds verplicht om te streamen via mijn Ipad?
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een CI+ module met smartcard past in een TV die deze mogelijkheid heeft en die ook een DVB-C tuner in zich heeft.

Dit zijn vrijwel alle nieuwe TV's die geschikt zijn voor de Nederlandse markt.

Je kunt dan alle zenders zien die in je abonnement zitten en on-demand als je TV hiervoor geschikt is en ook een internet verbinding heeft en je in oud-Ziggo gebied woont.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Scrol naar beneden naar Test je TV en je kunt zien wat de mogelijkheden zijn van je TV.

Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar dan moet ik dus nog steeds streamen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee niet streamen, de CI+ module zit in je TV, meestal achterin of opzij in de TV en alles gaat via de afstandsbediening van je TV.

Live beeld komt via de coax kabel en alles wordt gedecodeerd door de CI+ module en als on-demand mogelijk is met TV en in je regio, gaat dit via de internet verbinding.

Heb je alleen Kabel TV als abonnement, dan kun je met een TV met een DVB-C tuner ook de Free To Air zenders digitaal ontvangen.
https://www.ziggo.nl/installeren/schakel-mee-instellen/

Met een CI+ met smartcard, dan kun je verder alle zenders ontvangen van het TV Star abonnement en verdere abonnement en pakket uitbreidingen.

 

 

Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

Nee niet streamen, de CI+ module zit in je TV, meestal achterin of opzij in de TV en alles gaat via de afstandsbediening van je TV.

Live beeld komt via de coax kabel en alles wordt gedecodeerd door de CI+ module en als on-demand mogelijk is met TV en in je regio, gaat dit via de internet verbinding.

Heb je alleen Kabel TV als abonnement, dan kun je met een TV met een DVB-C tuner ook de Free To Air zenders digitaal ontvangen.
https://www.ziggo.nl/installeren/schakel-mee-instellen/

Met een CI+ met smartcard, dan kun je verder alle zenders ontvangen van het TV Star abonnement en verdere abonnement en pakket uitbreidingen.

 

 

Dus met een CI+ kaart kan ik zonder Ipad naar Videoland en Netflix kijken als ik dat wil.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nee. Wel mbv Apps op een Smart TV, als die Apps beschikbaar zijn, tenminste, of een Web Browser App waarmee je dit via het Web voor elkaar kunt krijgen..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee, ik schreef: “Live beeld komt via de coax kabel en alles wordt gedecodeerd door de CI+ module en als on-demand mogelijk is met TV en in je regio, gaat dit via de internet verbinding.”

Netflix en Videoland kun je met een Mediabox XL of mediabox Next kijken.

Of met een Smart TV die deze apps in zich heeft, maar voor hoelang deze TV's de apps in zich hebben is altijd een verrassing, dat hangt van de updates van de fabrikant af.
Er zijn fabrikanten die stoppen na 3 jaar al met de updates en dan zijn deze apps iet meer te gebruiken op je Smart TV.

Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus het beste zou zijn om het bij het oude te laten?

Zoals ik het nu doe bedoel ik dan.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Rickderacer26 wrote:

Dus het beste zou zijn om het bij het oude te laten?

Zoals ik het nu doe bedoel ik dan.

Als u nu eens zou vertellen hoe u het nu doet, kunnen we u advies geven. Tot nu toe zijn uw vragen niet helder.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:
Rickderacer26 wrote:

Dus het beste zou zijn om het bij het oude te laten?

Zoals ik het nu doe bedoel ik dan.

Als u nu eens zou vertellen hoe u het nu doet, kunnen we u advies geven. Tot nu toe zijn uw vragen niet helder.

 

Ik zie wel een beeldbuis in Tv bij @Rickderacer26 dus veel mogelijkheden heeft deze niet. Maar als je niet wilt streamen, en geen Chromecast wil, is dit misschien nog een optie:
https://myhumax.info/humax-tv-h3/

Maar je hebt dan wel een Tv met HDMI nodig, of een omvormer van HDMI naar scart, maar aan dat laatste zou ik niet beginnen. 

Rickderacer26
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een Chromecast die dus is ingeplugd in mijn TV die weer is verbonden met een Mediabox van Ziggo die bij het basisabonnement zit, welke weet ik niet helaas.

Nu is het al een paar keer voorgekomen dat als ik aan het streamen was de connectie met de Chromecast wegviel waardoor de Ipad er wel mee stopte maar de film of serie die ik op de TV aan het streamen was ermee stopte.

Hoe kan ik dit voorkomen?

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Wat voor Tv heb je dan @Rickderacer26 ? Ik zie een beeldbuis in je profiel… 

De standaard decoder die je krijgt als je van het analoge signaal af gaat in de Humax 5500c. Maar of dat klopt weet ik dit geval niet. Daarvoor zie ik te weinig info. 

 

Maar de oorspronkelijke vraag wijzigt zich nu, en dat maakt het niet makkelijker. Vraag is nu dus of je een oplossing wil voor je problemen, waar anderen zich vaak mee bezig hoeden, of dat je echt een alternatief zoekt voor de Chromecast, zoals eerst de opzet was. 

 

Om je issue op te lossen, kunnen we de raad inroepen van @Be rt , @hanh , @Jan F. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Waarom streamen naar een tv die met een mediabox is verbonden?

Uitgelicht topic