Beantwoord

Is een wifi versterker een goed idee? Ik krijg mijn wifi repeater niet aan de praat.

• 27 november 2018
  • 5 Reacties
  • 848x Bekeken

ik wil een extra wifi versterker aansluiten via de Horizon de Dymond WR03, iemand wie me kan helpen het lukt me niet
icon

Best beantwoord door hanh 27 november 2018, 11:14

Een Wifi repeater is af te raden.
De Wifi snelheid wordt met 50% verlaagd t.o.v de vaak door de plaatsing van de Repeater ook al matig presterende Wireless verbinding met het hoofd Wireless Access Point van, in jouw geval, de HorizonBox.

Google 'Dymond WR03' om te zien dat dit ding sowieso een probleemkind lijkt te zijn.

Gebruik voor verbetering van je Wifi dekking een extra Access Point.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Die via een UTP/Internetkabel heeft sterk de voorkeur. Die via het stopkontakt kan problemen geven tgv de groepen-opbouw van je electrische installatie.
Je kunt hoe dan ook ze beide gaan uitproberen.

Gr Han
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Een Wifi repeater is af te raden.
De Wifi snelheid wordt met 50% verlaagd t.o.v de vaak door de plaatsing van de Repeater ook al matig presterende Wireless verbinding met het hoofd Wireless Access Point van, in jouw geval, de HorizonBox.

Google 'Dymond WR03' om te zien dat dit ding sowieso een probleemkind lijkt te zijn.

Gebruik voor verbetering van je Wifi dekking een extra Access Point.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Die via een UTP/Internetkabel heeft sterk de voorkeur. Die via het stopkontakt kan problemen geven tgv de groepen-opbouw van je electrische installatie.
Je kunt hoe dan ook ze beide gaan uitproberen.

Gr Han
Oke bedankt Han, maar de Ziggo wifibooster heb ik er al tussen zitten maar ik wou achter het huis ook wifi hebben en daar is de Ziggo wifibooster net niet sterk genoeg voor, vandaar dat ik de Dymond er tussen wou zetten.

Gr. Rob
Hallo Rob,
Ah, andere koek.
Het is natuurlijk altijd het proberen waard.
Begin met het instellen van de Repeater dichtbij de Booster of de HorizonBox.
Het is maar net, welke van de twee je als hoofd Wifi punt wilt gaan versterken.

Zorg er ook voor dat de Wireless SSIDs van HorizonBox en Booster niet gelijk zijn.
Anders kan de Repeater het verschil tussen de twee wellicht niet maken om de juiste verbinding te kunnen leggen. Het zwakste/verste signaal kan immers overlappen met het sterkste/dichtsbijzijnde.

Pas als dit goed gaat, kun je de Repeater op de plek zetten waar je hem eigenlijk wilt hebben.

Etc, etc. Hoop gedoe, hoor.

By the way: een extra Booster bekabeld aansluiten op de Booster die je al hebt, kan ook een optie zijn. Dat gaat eenvoudig als je al een Booster hebt via een UTP-kabel.
Is ie via het stopkontakt dan zijn er ingewikkelder andere keuzen te maken, die zouden kunnen werken. Bv uitbreiden met een derde Adaptor die koppelt met de eerste twee.
Details ken ik niet over dit soort dingen. Ben meer van 'zoveel mogelijk bekabelen met UTP-kabels'. Dat werkt altijd het beste & geeft de minste kans op gezeur.
Ik hou niet van gezeur, anders dan (met mate!) van mijn vriendinnen en vrienden.

Gr Han
Reputatie 7
Hallo Rob Heurnink, welkom op onze Community.

Zoals je hebt gemerkt is het goed instellen (en plaatsen) van een wifi repeater best lastig. Veel mensen hebben de neiging om deze te installeren op de plek waar ze wifi nodig hebben, maar daar was het bereik immers al slecht. De tips van hanh slaan de spijker op zijn kop, daarmee moet het te doen zijn :)

Met de lange termijn in het achterhoofd raad ik je een wifi repeater af. Vroeg of laat ontstaan er altijd gekke wifi situaties met die dingen, je blijft er altijd mee bezig. Een 2e bedrade accesspoint is het beste. Een andere optie is een wifi adapter via het stopcontact.
Reputatie 7
Hi Rob, heb je wat aan onze verhalen gehad? 🙂