1
Vraag
2
Reacties
Fred1956

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internetradio installeren - DHCP server?

Ik heb een Medion internet radio MD87248 V2 gekocht. Ik wil deze koppelen met het internet, maar krijg steeds de melding "Netwerkverb. mislukt" De handleiding geeft aan DHCP server inschakelen, maar Deze staat aan. Wie weet wat hiervan de oorzaak is.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fred1956
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een DNS adres ingevuld in een van de lege kaders en toen werd de internetverbinding gemaakt. De radio werkt nu dus. Dank je wel voor de tips en voorstellen. 

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Fred1956 Verbind je dat apparaat via Wifi of via een netwerkkabel?

Wifi, dan kunnen er nog een aantal zaken zijn waarom je apparaat niet met Wifi contact maakt.
Welke beveligingssleutel kan je apparaat aan?
b.v. WPA of WPA2 of anders, kijk dan in je modem hoe dit nu staat.

Meer tips voor een wifiverbinding: Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
Fred1956
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer via wifi een draadloze verbinding te maken. De beveiligingssleutel is WPA2.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat zou hij wel moeten kunnen zie ik nu in de gebruiksaanwijzing.

Dan kan er mogelijk nog iets anders spelen, Wifi verbinding kan een lastige zijn tussen verschillende apparaten.
Loop het topic eens door, mogelijk helpt het je op weg: Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Fred1956 Heb je wat aan de links van Be rt? Heb je het inmiddels al voor elkaar gekregen deze twee te koppelen?
Fred1956
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de links van Be rt bekeken, maar ik heb er geen passende oplossingen gevonden.

Bij IPv4 DNS staan drie kaders waar niets ingevuld staat. Zou ik hier iets moeten invullen.

De handleiding geeft bij foutmeldingen aan: geen IP adres gevonden - geen antwoord van de DNS - controleer de DNS instellingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de mogelijke oplossingen geprobeerd? @Fred1956 

Fred1956
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een DNS adres ingevuld in een van de lege kaders en toen werd de internetverbinding gemaakt. De radio werkt nu dus. Dank je wel voor de tips en voorstellen. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dank voor je bericht met oplossing, dat kan anderen ook weer de juiste weg op helpen.

Veel luisterplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic