mwinands

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Interactive tv (de rode knop) icm Sony KD-55AG8 - Quantis CI+ module werkt niet

de ‘rode knop’ funtie werkt niet op mijn Sony KD-55AG8 ivm met een CI+ Quatis module. 

de CI+ module is door Ziggo geleverd (januari 2020)

De tv draait op de laatste software versie. 

 

Contact gehad met Ziggo via chat en die komt niet verder dan:

“het zou moeten werken, probeer even je tv te downgraden naar de vorige software versie”……..

als het al zou kunnen wil ik dit uiteraard niet.

 

iemand een suggestie? 

14 Reacties 14
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je bent wel woonachtig in oud Ziggo gebied? (gezien de module lijkt me dat wel, maar toch..

Tv wel aangesloten op het Internet? 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Wat krijg je te zien als je het probeert?

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Misschien een instelling zoals hier ? Is een andere tv maar misschien hetzelfde principe  ?

https://community.sony.nl/t5/televisies/interactieve-tv-op-kdl48w605b/td-p/1847293/page/2

 

Interactieve TV op KDL48W605B

Ik heb nu een CI+ module v1.3.
Het werkt nu gewoon via de rode knop. Deze moet je nadat je de module hebt ge-update eerst actief maken.
Druk op "HOME" en kies dan bovenin "instellingen". Dan "Digitale Set-up" en daarna "instellen CA-module" daarna "On Demand (rode knop) instellingen" daar dan "Activeren/Deactiveren" dan kiezen voor "AAN" en "OK" drukken. Daarna met meerdere malen op "return" drukken terug gaan. Dan zou deze moeten werken

mwinands
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik woon in een oud Ziggo gebied, de tv hangt aan het internet en via het menu in de tv is interactieve tv geactiveerd. 
 

dank voor de snelle reacties

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Dolfff wrote:

Wat krijg je te zien als je het probeert?


?

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Vreemd…...heb je toevallig nog een andere tv om de module eens in te testen ?

 

Hier vond ik een oud topic met soortgelijk probleem en daar bleek het toch aan de module te liggen maar ben dus wel benieuwd wat de kaart in een andere tv doet.

 

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/rode-knop-functionaliteit-werkt-niet-quantis-ci-son...

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dolfff wrote:
Dolfff wrote:

Wat krijg je te zien als je het probeert?


?

Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar…. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Is de functie LNA ingeschakeld, wil wel eens problemen geven, staat ergens bij zenders zoeken.

 

 

mwinands
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

 

het indrukken van de rode knop op de ab heeft geen enkel effect.

het is ook mogelijk om in een menu van de tv op de rode knop te klikken maar ook dit heeft geen enkel effect. 

LNA (Low noise ampliefier) staat per default aan maar dit veroorzaakt blokkerig beeld, dit heb ik na een vraag op dit forum weer uitgezet

 

ik heb het nog niet op een andere tv geprobeerd, dat zal ik vanavond even doen

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je ziet dus ook geen foutmelding… Hmmm, haal de spanning eens even geheel van je Tv af en probeer het nogmaals. Bij helemaal geen reactie moet daarin iets fout gaan. 

 

Denk even mee @mguzz , @Schiksie , @Dolfff  en anderen… Het zou mooi zijn als het opgelost kan worden. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik denk me suf maar ben een beetje lost Willem. Toch enkele gedachtes:

Open deur: test es even of internet op je tv ook echt werkt? (Meld even het resultaat).

De activering staat goed zeg je. Daar gaan we dan vanuit.

Misschien tv een keer resetten (fabrieksinstellingen)?

Hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus  staat:

In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie te kijken via een CI+ Module.

Dit lijkt een strengere beperking dan alleen fZiggo gebied. Maar geen idee of die veronderstelling klopt. Misschien is het iets dat toch per adres ingesteld moet worden of per adres “kapot” kan zijn?

Misschien nog es klantenservice bellen of het op jouw adres zou moeten werken. Soms krijg je van 2 verschillende personen 2 verschillende antwoorden.

En ja, de module zelf zou nog stuk kunnen zijn.

Mooi dat je kunt testen in een andere tv, dat geeft meer duidelijkheid. Wel op hetzelfde adres of bij de buuf?

mwinands
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Goed om te zien dat hier zoveel behulpzame mensen zijn, top!

Ik heb een poging gedaan om het op een andere tv (samsung) te proberen, de module werkt prima alleen heeft de tv geen Internet aansluiting….. dat helpt dus niets. ik ga dit in het weekend nogmaals proberen op een tv met Internet. als dat wel succesvol is zal ik Sony bellen en zoniet, ga ik terug naar Ziggo.

volgens de postcode check zou het moeten werken, zo ook volgens de Ziggo medewerker. de TV draait op de laatste softwareversie en ik heb een reset procedure doorlopen op advies van Sony: 

Clear cash
Home, Instellingen, Opslag en Herstel, Interne gedeelde opslag, Gegevens in het cashgeheugen, OK

Gids instelling- UIT
Home, Instellingen, Zenders installatie, Digital Set up,

Gids instellingen, UIT
Bravia Sync-UIT
Home, Instellingen, Bravia Sync instellingen UIT

Soft reboot
Druk de aan/uit knop op uw afstandsbediening gedurende 10 seconden in terwijl deze op de televisie gericht is. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: u dient de 10 seconden vol te maken.

Fabrieksinstellingen herstellen
Ga naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel - Fabrieksinstelling - voer deze uit

Wanneer de software na een software-update niet meer naar behoren werkt of wanneer het home-menu van de gebruikelijke fabrieksreset om de een of andere reden niet bereikbaar is willen wij u verzoeken om de 'Forced data reset' uit te voeren.

Forced data reset
Haal de stekker uit het toestel en koppel alle externe apparaten los van de televisie. Wacht 60 seconden. Druk de volume (-) en de aan/uit-knop op het toestel (dus niet op de afstandsbediending) in en verbindt de televisie weer met het stroomnet. Houdt nu de knoppen tot 30 seconden ingedrukt tot het LED groen kleurt.

 

wordt vervolgd…...

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Mocht je in de buurt van Emmen wonen, dan kan je ook even bij ons in de winkel (Expert) een en ander tester.

 

Teun

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @mwinands , 

Welkom op de Community! 
Hoe staat er er momenteel voor? Is er al vooruitgang? 
Ik heb vanaf hier ook het 1 en ander gecontroleerd. Qua gebied waar je woonachtig bent moet het inderdaad gewoon mogelijk zijn om gebruik te maken van interactieve TV met een CI+ module. Ook is het TV toestel dat je gebruikt gecertificeerd en geschikt voor interactieve TV. Deze moet alleen wel minimaal softwareversie PKG6.2602 bevatten of hoger. Ik begrijp dat dit ook het geval is? En waar ik ook benieuwd naar ben is hoe de TV is verbonden met het internet? Dit is via een kabel of via de wifi verbinding? 

Op deze pagina worden ook een aantal stappen gedeeld over het inschakelen van de Rode knop functie op Sony TV. Wellicht dat dit de oplossing is? 



 

Uitgelicht topic