Beantwoord

Instelling Arris Connectbox zijn verloren gegaan

  • 24 mei 2019
  • 5 Reacties
  • 161x Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Mediabox next besteld met het abonnement TV en 250/50.
Niet veel later heeft Ziggo de snelheden terecht naar beneden bijgesteld.
Wat mij daarna opviel is dat de Connectbox alleen nog het installatiewachtwoord te benaderen was en dat alle door reeds mij doorgevoerde wijzigingen opnieuw moesten worden ingevoerd.
Is dat de normale procedure bij het wijzigen van snelheden of is er iets fout gegaan?
icon

Best beantwoord door Be rt 24 mei 2019, 21:25

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
De Arris verliest bij een update of van de stroom geweest te zijn verschillende instellingen zoals DHCP reservering en MAC filter.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/connectbox-mac-filter-op-tijden-schakelt-na-inschakeling-vanzelf-weer-uit-38651

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-problemen-op-dhcp-pagina-40148

Het is inmiddels in onderzoek.
Reputatie 3
Badge +1
@Be rt Bedankt voor de info.
Wel wijzer, maar niet gelukkiger geworden na het lezen van de door jou aangeven links.
Hopelijk worden de problemen voortvarend aangepakt.
Reputatie 7
Badge +35
@Mark Ziggo houd hier zich mee bezig en moderators komen ook hier langs op werkdagen.
Reputatie 7
Wat mij daarna opviel is dat de Connectbox alleen nog het installatiewachtwoord te benaderen was en dat alle door reeds mij doorgevoerde wijzigingen opnieuw moesten worden ingevoerd.
Is dat de normale procedure bij het wijzigen van snelheden of is er iets fout gegaan?

Nee, dat is niet de normale procedure. 😥

Bert heeft in zijn glazen bol correct voorspeld dat jij een Arris Connectbox hebt en ook een Full-DS profiel, dus beide topics waar hij naar linkt zijn inderdaad storingen waar jij ook last van zou hebben. Echter wordt er momenteel ook nieuwe firmware uitgerold (6.13) waarbij deze problemen opgelost moeten zijn. Deze staat al op jouw modem dus ik vraag me af of je nu nog problemen ervaart!
Reputatie 3
Badge +1

Wat mij daarna opviel is dat de Connectbox alleen nog het installatiewachtwoord te benaderen was en dat alle door reeds mij doorgevoerde wijzigingen opnieuw moesten worden ingevoerd.
Is dat de normale procedure bij het wijzigen van snelheden of is er iets fout gegaan?
Nee, dat is niet de normale procedure. 😥


Bert heeft in zijn glazen bol correct voorspeld dat jij een Arris Connectbox hebt en ook een Full-DS profiel, dus beide topics waar hij naar linkt zijn inderdaad storingen waar jij ook last van zou hebben. Echter wordt er momenteel ook nieuwe firmware uitgerold (6.13) waarbij deze problemen opgelost moeten zijn. Deze staat al op jouw modem dus ik vraag me af of je nu nog problemen ervaart!

@Mark Ziggo De update naar versie 613 heeft geen gegevens verlies opgeleverd.
Voor het onverhoopt toch weer opnieuw moeten configureren van het modem heb ik deze niet stroomloos gemaakt wegens tijdgebrek.

Reageer