joschantal

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Humax afstandsbediening TV Portal knop functioneert niet

Op onze Humax afstandsbediening werkt de groene knop “ TV Portal”  niet.

hoe kan ik dit verhelpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
joschantal
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Box van stroom gehaald en knop op "uit" gezet. Na 2 min. weer aangesloten en zie daar... de groene knop "TV Portal" werk weer.

 

Allen bedankt voor de info! 

Bekijk in context

16 Reacties 16
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@joschantal Ik heb zelf een Humax 5200. Op mijn afstandsbediening hebben de knoppen 'TV Portal’ en de rode knop boven 'Media’ dezelfde functie. Wellicht dat je het eens met die rode knop kunt proberen?

Piet.

joschantal
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben zo,n afstandsbediening. onderaan links zit de groene “ TV Portal” knop.

Deze werkt dus niet!

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Jup, rode knop of via ‘MEnu - TV Portal’.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Wat staat er onder het menu LAN configureren? Krijg je wel een ip-adres?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Mocht de internet instelling goed zijn en “inderdaad de rode knop “ functioneert niet> Zet de box uit via knopje achterzijde *****als de box gewoon aanstaat. **** dus niet in standby stand.

 

Mocht dit niet helpen een fabriek herstel uitvoeren .

joschantal
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Via de "Menu" knop naar TV-Portal werkt niet.

Onder instellingen LAN staat IDD een IP-Adres. Dit is dus goed ingesteld.

Kan het zijn dat de afstandsbediening gewoon defect is?

Zo ja, kan ik een nieuwe krijgen? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
joschantal wrote:

Via de "Menu" knop naar TV-Portal werkt niet.

Onder instellingen LAN staat IDD een IP-Adres. Dit is dus goed ingesteld.

Kan het zijn dat de afstandsbediening gewoon defect is?

Zo ja, kan ik een nieuwe krijgen? 

@joschantal Lees mijn vorig bericht even. verder deze toets vv door de RODE nogmaals

Verwijderd account
Niet van toepassing

Of de batterijen er ff uithalen

joschantal
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Box van stroom gehaald en knop op "uit" gezet. Na 2 min. weer aangesloten en zie daar... de groene knop "TV Portal" werk weer.

 

Allen bedankt voor de info! 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
joschantal wrote:

Box van stroom gehaald en knop op "uit" gezet. Na 2 min. weer aangesloten en zie daar... de groene knop "TV Portal" werk weer.

 

Allen bedankt voor de info! 

 

Normaal gesproken gebruik je de Tv portal toets niet meer. Daar is al heel lang terug de rode toets voor terug gekomen. Soms kwam het in het verleden echter voor dat de rode toets niet meer werkte na een stroomuitval. Nu zie ik dat echter soms nog gebeuren, en laatst speelde het ook hier, maar dat zou eigenlijk niet meer mogen voorkomen.

Destijds raadde men bij Humax altijd een fabrieksreset aan bij dit issue en toen ben ik eens gaan uitzoeken of dat niet anders kon. Temeer omdat er mensen waren bij wie de rode toets niet meer werkte na een spanningsuitval, terwijl dat bij anderen wel het geval was. Na enig testen merkte ik op dat de rode toets niet meer werkte als de spanning wegviel als het apparaat in stand-bij stond, maar dat wel deed als het apparaat nog in gebruik was bij een spanningswegval.

Daar heb ik een ticket voor aangemaakt en dit is destijds met een software update meegenomen en verholpen. Kijk dus eens in het menu of je bij ‘software update’ de mogelijkheid hebt nieuwe software te laden. De laatste versie is alweer van een tijd geleden, maar kan dit wellicht verhelpen, al geeft de Humax het doorgaans wel zelf aan als je nieuwe software kan laden. 

Anders bij dit euvel: Even de spanning (nogmaals) geheel van het apparaat halen als deze ingeschakeld is. Een fabrieksreset is zelden nog nodig voor dit probleem.

Je dacht dat wellicht de afstandsbediening een defect had, maar dat is prettig aan de PVR toets; deze licht op als je een andere toets indrukt om de Humax PVR te bedienen. Dus als de PVR toets nog oplicht is er doorgaans niets aan de hand met de afstandsbediening. Maar let wel op dat je voor de bediening van de Humax eerst even op de PVR toets drukt, of dat deze oplicht als er op een toets word gedrukt. Anders reageert het apparaat er niet op. Onder de Tv toets kun je codes vastleggen voor een Tv (de meeste, alleen de basisfuncties) om zo de Tv te kunnen bedienen. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:

Of de batterijen er ff uithalen

 

Dat is het issue niet. De toetsen werken gewoon, maar de Humax reageert er niet meer op. Ik zie het nog weinig gebeuren gelukkig, want het nog eens benoemen is niet meer zo zinvol omdat Ziggo geen nieuwe software meer uitrolt. We moeten het dus doen met wat er nog is. Jammer, want ook bij de 5500c/5550c zijn wat kleine issues die eigenlijk ook aandacht verdienden. Dat heb ik ook doorgegeven, maar ook dat neemt Ziggo niet meer mee. Een van de redenen waarom er geen vervolger lijkt te komen voor de 5200c, omdat Ziggo klanten toch diegenen zijn die daar het meest gebruik van maken. Dat is sowieso het geval met de Humax boxen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@robbo achterop de 5300c zit geen aan/uit knop. Hier geld dus gewoon de adapter uit de wandcontactdoos te nemen. (afstandsbediening is van een 5300c).

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Willem-A Ach als de stroom maar uit wordt gezet.. tijdens aan staan.. via knopje of adapter... het heeft geholpen toch?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik noemde het even als aanvulling @robbo Je weet zelf ook hoe dat gaat; als men geen aan/uit knop vindt, zal men al snel zeggen: “En nu?” Dat geld wellicht niet voor TS, maar er zullen er meer zijn die dit lezen. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het is trouwens alweer langer geleden dan ik dacht dat het issue met de rode toets speelde: zie hier En volgens mij is het alweer in 2016 geweest dat het is opgelost middels een software update. Het lijkt er een beetje op dat er apparaten zijn die een tijd op de plank hebben gestaan, maar dan moeten updates alsnog uitgevoerd kunnen worden, óf het gaat soms toch nog even mis in bepaalde gevallen. Ik zal eens kijken of ik daarvan een reden kan vinden. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ja ome @Willem-A maak jij  je even nuttig om ea uit te zoeken. ???

Uitgelicht topic