Beantwoord

humax 5200 schakelt geluid van soundbar uit.

• 29 maart 2018
  • 41 Reacties
  • 3622x Bekeken

Toon eerste bericht

41 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag @Teun,

ik gaf ook al aan dat het vaker speelt, en dan met name bij de Samsung. Maar dat het een toestel is met een losse connectbox staat er los van. Het gebeurt n.l. ook bij andere/oudere modellen zonder deze optie.

Ik had ook niets verwacht van een reset van de Humax, maar is de HDMI switch/splitter al
uitgeprobeerd? Anders eens kijken of het baat als je het toestel geheel spanningsloos zet. Maar een lastig issue is het...
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Willem

Allemaal al gedaan, maar helpt niet.(helaas)

Klant neemt mediabox xl en hopelijk gaat dat wel goed.

gr Teun (en alvast weer bedankt voor het meedenken)
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Teun,

ik ga dit toch nog eens bespreken met Humax. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men met een andere decoder moet gaan werken, als dat al een oplossing is.
Reputatie 7
Badge +19
O, ja, en wat de hulp betreft: graag gedaan. Ik had alleen gehoopt dat je er verder mee was gekomen. Maar ik ga het denk ik ook eens met Samsung overleggen. Ik heb daar al eerder iets aangekaart.

Weet ik wat hoor je het van me.
Reputatie 7
Badge +11
Oke.

Ik hoor het wel.

vr gr Teun
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Teun,

wat je nog kan proberen is dit:

-schakel de Tv voor het in stand-by zetten eens naar een andere ingang
-een HDMI splitter/switch kan werken, maar dan alleen als je daarop een andere ingang kan selecteren, ook als daarop niets is aangesloten.

Bij testen viel dan in mijn geval ook niet kortstondig weg, dus wellicht werkt het ook in ene dergelijke situatie. Maar het is lastig testen als je geen Tv hebt staan die dit verschijnsel vertoont. Kun je niet eens een Samsung met dit euvel mee jatten... eeuhh, lenen bij Expert? Want ik begrijp dat het bij de klant al is opgelost met een mediabox XL? Of beter: is het daar ook mee opgelost? Zo ja, dan lees ik het graag, want dan is het dus een samenwerking tussen Samsung en Humax die niet lekker kan verlopen.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Willem-A

Dat zou misschien wel kunnen, maar de klant heeft een model wat er niet meer is. Toestel is circa 1.5 jaar oud. De klant krijgt de mediabox-xl en ik ben dus ook benieuwd of dat werkt. De 5200 wil hij boven gaan gebruiken.
Denk persoonlijk dat het dus ook een issue is van de sSmsung met de losse box, waar men wat "kopieer elektronica " in heeft verbouwd.

Teun
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Teun,

Ik heb het ook wel gezien bij andere modellen van Samsung. Maar ik ben erg benieuwd of de XL wel goed samenwerkt met de Samsung.

Hou me even op de hoogte, oke?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Willem-A

Ga ik doen, je hoort van mij.

gr Teun
Reputatie 7
Badge +24
@Teun Even een aanvulling: Ik gaf al aan dat ik dit op mijn samsung tv dit niet heb.

Maar toch hier nog even als herinnering een paar tips voor de klant:

Ik verwacht eigenlijk geen probleem met de mbxl. Het wil natuurlijk niet veel zeggen, maar de mbxl is van origine ook een samsung product. ( bv ab is meteen gekoppeld aan de tv) Ik benoem dit omdat uit mijn ervaring bij het ene model van samsung wel de cec ondersteunt en dan weer bij de andere model niet met de mbxl. Vreemd maar waar. Dus laat de klant om alles uit te sluiten de cec op de tv uitzetten. Zodat als de klant naar de radio wil luisteren zonder tv aan dat ook niet de mbxl uitgaat, mocht het tv model van de klant wel de cec ondersteuning hebben met de mbxl.

Wellicht bekend bij jou maar dit ook even als herinnering: Bij sommige gebruikers kan het gebeuren als er naar de radio wordt geluisterd met de tv uit, en men weer tv wilt kijken dat de box vast loopt. Althans dat lijkt zo. Dit is in de meeste gevallen op te lossen om eerst NIET de tv aan te zetten, maar eerst naar bv npo1 te zappen en DAN PAS de tv aan te zetten.Geef dit ook even aan bij de klant.

Gr Rob
Reputatie 7
Badge +19
Ik ben ook zeer benieuwd wat de XL doet. Is het issue dan niet aanwezig moet ik toch nog eens met Humax om de tafel. Maar waarom het dan alleen met, voor zover mij bend, de Samsung Tv' s voorkomt? Misschien komt er nog een oplossing. Tot dusver nog geen antwoord van Samsung zelf.
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Willem en Rob.

Jullie horen van mij.

gr Teun
Reputatie 7
Badge +11
Kleine update
@robbo en @Willem-A

Ik heb de klant nog even gebeld en de monteur komt vanavond om de box te installeren. Hij belt mij dan even terug als alles werkt.

Teun.
Reputatie 7
Badge +11
Weer een update.

@robbo en @Willem-A

Klant heeft mij gebeld en alles werkt perfect met de box!

gr Teun
Reputatie 7
Badge +19
Dank @Teun,

ga ik ook even opnoemen bij Humax. Vreemde situatie is het wel he? Wat is het dan waar het misgaat... Als je zelf niet een dergelijke Tv hebt staan is het heel moeilijk, maar zo wel, weet je eigenlijk nog niet wat er precies gebeurt met het signaal. Gelukkig komt het niet zoveel langs, maar als dat aantal tot 0 gereduceerd kan worden zou het helemaal mooi zijn. Ik laat het dus nog niet los.

Dank Teun!
Reputatie 7
Badge +24
@TeunMooi!

Reageer