Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hulp bij eigen apparatuur

 

Weet jij wat je televisie allemaal te bieden heeft? Is je geluidsinstallatie perfect ingesteld?

Praat elkaar bij over de nieuwste geluidsinstallaties, tablets, telefoons of bijvoorbeeld de nieuwste 4k televisies.

Verbonden met je netwerk
Toegang op je NAS, connectie met je thermostaat of verbinding maken met een game server; het kan allemaal met de juiste instellingen! Elk huishouden kent weer andere apparatuur en niet iedereen gebruikt dezelfde modems. Nieuwe apparatuur aangeschaft of wil je instellingen optimaliseren? Stel je vraag en onze Community denkt graag met je mee!

Op de Community ben je welkom om te kletsen over de nieuwste televisies, de verbinding met je geluidsinstallatie of voor tips voor de beste game console.

9 Reacties 9
Meneer Wisse

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb weinig ruimte in mijn TV meubel naast de Ziggo Box. Ik wil toch graag een versterker of receiver met bluetooth en boxen naast de TV. De ruimte is maximaal 10 hoog en 38 breed. Diepte is niet zo'n probleem. Heeft iemand een tip voor een apparaat dat hier in past?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Meneer Wisse Welkom op de community.

Je kan eventueel een versterker of receiver op het meubel neerzetten en de TV er boven op tenzij de TV aan de muur hangt. De ruimte is zeer klein en kan je beste toch misschien een ander meubel aanschaffen of kijken of dit past in het huidige meubel, met beetje passen en meten.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Meneer Wisse wrote:
Ik heb weinig ruimte in mijn TV meubel naast de Ziggo Box. Ik wil toch graag een versterker of receiver met bluetooth en boxen naast de TV. De ruimte is maximaal 10 hoog en 38 breed. Diepte is niet zo'n probleem. Heeft iemand een tip voor een apparaat dat hier in past?

Je hebt momenteel een Ziggo Mediabox XL, die is best groot. Als ik jou was zou ik nog even wachten op de nieuwe Mediabox Next, die is een stuk kleiner en daarmee heb je ineens een hoop meer ruimte!
Rene1968

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Je zou eens kunnen denken aan een slimline receiver deze zijn niet te hoog en je hebt er met goede boxen goed geluid uit.
j.vaal0913

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
ik heb led tv Philips 40PFK5509/12 van 2014
nu heb ik ook JVC compact systeem NX-F7 zie vb nu wil deze koppelen met mijn tv zelf lukt het mijn niet ik 79 jr hopelijk kan iemand mijn voorbeeld geven dat ik het kan aansluiten
Hans de Vaal
Jef

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een sonos connect en twee sonos play 5 boxen. Heb deze gekoppeld aan mijn Samsung TV, echter het geluid via de boxen heeft een lichte vertraging t.o.v. het beeld hetgeen zeer vervelend is. Iemand een oplossing daarvoor?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
j.vaal0913 - Ik vrees dat ik geen ervaring heb met het aansluiten van Home Cinema sets, daar zijn anderen veel beter in! robbo bijvoorbeeld. Nog wel belangrijk, heb je naast de TV en de JVC ook nog een Mediabox van Ziggo waarmee je tv kijkt?
Specs van de TV: tweakers
Handleiding van de JVC: gebruikershandleiding

Jef - Ik heb even gezocht op internet naar audio vertraging op Samsung tv's, zie bijvoorbeeld deze pagina. Staat er momenteel audio delay ingesteld? Dan kun je de delay verkleinen om hopelijk de audio weer synchroon te laten lopen. Samsung waarschuwt wel voor speakers die via Bluetooth of wifi zijn verbonden, daarbij kan vertraging optreden in de overdracht van de data. Zijn de speakers inderdaad draadloos verbonden?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb het vandaag erg druk, Wellicht kan Willem-A >> j.vaal0913 even verder helpen. Anders wordt het pas morgen dat ik meer actief ben. Hier anders even alvast een link: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/ziggo-mediabox-xl-aansluiten-op-een-geluidsset-24251
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
j.vaal0913
Ik heb even zitten bladeren in de gebruiksaanwijzing en je kunt op meerdere manieren externe bronnen aansluiten op de JVC-set.

Het hangt een beetje van de TV of de mediabox af wat de makkelijkste methode is.

Analoog: met tulpkabel (rood en wit) de TV verbinden met audio in.
Digitaal: met een optische kabel de TV verbinden met digital in.

Als je het typenummer van de TV doorgeeft dan kunnen we ook in de handleiding van de TV kijken en je een advies op maat geven.

Uitgelicht topic