Beantwoord

HP printer vindt mijn draadloze netwerk niet

• 15 december 2018
  • 6 Reacties
  • 692x Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Hallo,

Sinds deze week heb ik een HP Color LaserJet Pro M452nw. Deze wil ik graag verbinden met mijn draadloze netwerk. Echter, tijdens de installatie worden er wel draadloze (Ziggo) verbindingen gevonden, behalve die van mij.

Inmiddels heb ik al 2 uur met HP aan de telefoon gezeten, die mij uiterst vakkundig te woord hebben gestaan en zelfs mijn laptop op afstand hebben overgenomen om alles te checken. Zij zeggen dat vanuit de printer alles naar behoren werkt en dat het probleem aan de kant van het modem moet liggen (Technicolor TC7210 wifi-modem).

Heb al contact gehad met Ziggo en mij werd geadviseerd om mijn Horizon XL uit het netwerk te halen en tevens om de SSID te wijzigen naar een naam zonder spaties. Ik heb deze adviezen opgevolgd (gewoon de standaard SSID gedaan via fabrieksinstellingen). Helaas zonder resultaat. Terwijl alle andere draadloze apparaten wel mijn netwerk kunnen vinden.

Graag tips wat ik nu nog kan proberen om mijn printer met het draadloze netwerk te kunnen verbinden.

icon

Best beantwoord door nielsp83 15 december 2018, 13:56

• Je kan de firewall eens op uit, low of medium zetten
  • maak je gebruik van een VPN?
  • probeer eens andere kanalen 1, 6 en 11
  • nieuwste driver van de printer downloaden

Kijk, dat zijn tips waar ik iets aan heb!

Firewall (tijdelijk) uitgeschakeld en kanaal 1 ingesteld, en warempel, mijn draadloze netwerk wordt gevonden en kan worden verbonden.

Dank @mguzz!!
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Hoi, printers hebben soms moeite met de 5 GHz-frequentieband, je zou 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband verschillende SSID namen moeten geven
Reputatie 3
Badge +3
Hoi, printers hebben soms moeite met de 5 GHz-frequentieband, je zou 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband verschillende SSID namen moeten geven
De 5 GHz frequentieband heb ik in de SSID de toevoeging -5G gegeven.
Reputatie 7
Reputatie 3
Badge +3

Kijk, dat zijn tips waar ik iets aan heb!

Firewall (tijdelijk) uitgeschakeld en kanaal 1 ingesteld, en warempel, mijn draadloze netwerk wordt gevonden en kan worden verbonden.

Dank @mguzz!!
Reputatie 7
Bedankt voor de terugkoppeling, printen maar!!
Reputatie 7
@mguzz,
Je bent een topper!

#LekkerBezig

Reageer