Kejareli

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heos by Denon kan geen verbinding maken

Goede avond!

Sinds afgelopen weekend heb ik een fantastische soundbar plus subwoofer gekocht van het merk Denon, volledige draadloze verbinding (hetzij via wifi dus). In de meterkast heb ik een connect box staan (merk even onbekend, kan ik vanavond opzoeken) die de wifi beneden verzorgd op zowel 2.4 Ghz en 5 Ghz plus een vaste internetkabel naar de eerste verdieping, direct in de TP-Link C7 (wifibooster) die vervolgens een apart wifi netwerk heeft gemaakt.

De eerste installatie van mijn soundbar en subwoofer ging vlekkeloos, kon eindeloos genieten van mijn nieuwe aankoop. Echter wilde ik gister via Spotify wat muziek luisteren en zag ik dat de subwoofer niet meer connected stond met het netwerk. Na een aantal frustrerende uren proberen dat ding weer verbonden te krijgen via wifi zonder resultaat de boel laten liggen....

De connect box heb ik volledig gereset net zoals de subwoofer maar ik krijg hem op geen mogelijkheid meer gekoppeld op het wifi. Ik merkte de laatste tijd dat de wifi verbinding in huis wel kuren vertoonde, maar zo erg dat mijn apparatuur niet meer kan verbinden dus niet..

Kan iemand mij te woord staan met raad? Wat doe ik verkeerd en/of welke tips hebben jullie voor mij om het weer werkend te krijgen?

Groeten,
Kevin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JordiStrormann

Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hier de HEOS HomeCinema verbonden met de kabel. Maar ook die verdwijnt wel eens zomaar uit de app. M'n 2x HEOS 1 HS2 die over de wifi verbonden zijn eigenlijk nooit.

Even de stroom van de HomeCinema af en erop en hij staat er gewoon weer tussen. Overigens is hij nog wel gewoon verbonden, want ik kan wel via Spotify Connect er muziek op afspelen, maar in de HEOS app is hij dus verdwenen. Ook hier het probleem begonnen toen de connectbox in huis kwam.

Kejareli : kan je je sub niet permanent bekabeld verbinden? Als dat je probleem oplost is het wellicht het overwegen waard.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Even terzijde, maar de sub zit niet op het wifi netwerk, alleen de soundbar. Ik zou alles gewoon een fabrieksherstel geven ( resetten ) en het weer opnieuw installeren. Dit soort "geintjes"wil nog eens voorkomen bij de heos homecinemaset. vaak genoeg meegemaakt bij onze klanten.

Teun
Laurens73

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kejareli wrote:
Goede avond!

Sinds afgelopen weekend heb ik een fantastische soundbar plus subwoofer gekocht van het merk Denon, volledige draadloze verbinding (hetzij via wifi dus). In de meterkast heb ik een connect box staan (merk even onbekend, kan ik vanavond opzoeken) die de wifi beneden verzorgd op zowel 2.4 Ghz en 5 Ghz plus een vaste internetkabel naar de eerste verdieping, direct in de TP-Link C7 (wifibooster) die vervolgens een apart wifi netwerk heeft gemaakt.

De eerste installatie van mijn soundbar en subwoofer ging vlekkeloos, kon eindeloos genieten van mijn nieuwe aankoop. Echter wilde ik gister via Spotify wat muziek luisteren en zag ik dat de subwoofer niet meer connected stond met het netwerk. Na een aantal frustrerende uren proberen dat ding weer verbonden te krijgen via wifi zonder resultaat de boel laten liggen....

De connect box heb ik volledig gereset net zoals de subwoofer maar ik krijg hem op geen mogelijkheid meer gekoppeld op het wifi. Ik merkte de laatste tijd dat de wifi verbinding in huis wel kuren vertoonde, maar zo erg dat mijn apparatuur niet meer kan verbinden dus niet..

Kan iemand mij te woord staan met raad? Wat doe ik verkeerd en/of welke tips hebben jullie voor mij om het weer werkend te krijgen?

Groeten,
Kevin

Hallo Kevin, ik ervaar precies hetzelfde probleem. Heb jij al een oplossing gevonden?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Kejareli, welkom op onze Community.

Nieuwe apparatuur.. goed bezig! In de aansluitvreugde zit je dan niet te wachten op connectiviteit issues.

Heb je het inmiddels al voor elkaar gekregen? Werkt de sub - bij wijze van test - wel bedraad?

Wij hebben door de jaren ervaren dat wifi een slecht idee is in de buurt van magneten.. en laat in een sub nou de sterkste magneet in huis zitten. Dat is al een lastige basis (misschien heeft Denon dit slim opgelost trouwens) die misschien vraagt voor een sterkere wifi bron dan een modem in de meterkast; misschien helpt een bedraad aangesloten accesspoint in de woonkamer.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je ook een update voor ons Kejareli .

benieuwd wat de status is.

Teun.
Kejareli
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag allen,

De volgende zaken heb ik geprobeerd en getest en daarmee de nodige zaken kunnen uitsluiten.

  • De sub heb ik met een netwerkkabel op het netwerk aangesloten. Daarmee maakt hij wél connectie, echter bij het koppelen met de bar vereist de installatie guide een draadloze verbinding. Als ik vervolgens de internetkabel uit de sub trek, naja, je kan het eigenlijk al raden.... Verbinding én installatie guide afgebroken.
  • Ik heb de wifibooster die wij in huis hebben verplaatst naar beneden en aangesloten met de internetkabel. Hierdoor stond deze praktisch naast de bar en sub waardoor je zou denken dat hij wel verbinding zou kunnen krijgen. Niet dus....
  • Factory reset gedaan op zowel de bar als sub en het hele riedeltje van updaten en installatie herhaald. Ook dit heeft niet het gewenste resultaat gebracht.

Puntje bij paaltje heeft de sub het wel gedaan, slechts 2 dagen dus de oorzaak moet ergens zitten. Waar durf ik niet te zeggen en qua router instellingen kom ik ook niet wijzer uit, daar ga ik ook niet meer mee rommelen. Heb internet fora afgezocht en kom geen steek verder, begin de hoop toch wel aardig te verliezen...

Hebben jullie nog ideeën wat ik kan proberen? Nogmaals, de connect box in de meterkast zend het WiFi signaal uit en haal 'gewoon' 200MB per seconde als ik een speedtest doe op de plaats van de sub. Daarnaast zit de wifibooster met een kabel aangesloten op deze zelfde connect box en heeft deze een eigen netwerk die uitgezonden wordt, dus niet een versterking van het WiFi signaal in de meterkast.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Als je de heos installeert en gebruikt zit je dan wel op hetzelfde netwerk, omdat je 2 netwerken gebruikt.

Heb al veel heos en sonos geinstalleerd, maar deze heb ik nog niet ondervonden.

Teun.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Kejareli wrote:
Goedemiddag allen,

De volgende zaken heb ik geprobeerd en getest en daarmee de nodige zaken kunnen uitsluiten.

  • De sub heb ik met een netwerkkabel op het netwerk aangesloten. Daarmee maakt hij wél connectie, echter bij het koppelen met de bar vereist de installatie guide een draadloze verbinding. Als ik vervolgens de internetkabel uit de sub trek, naja, je kan het eigenlijk al raden.... Verbinding én installatie guide afgebroken.
  • Ik heb de wifibooster die wij in huis hebben verplaatst naar beneden en aangesloten met de internetkabel. Hierdoor stond deze praktisch naast de bar en sub waardoor je zou denken dat hij wel verbinding zou kunnen krijgen. Niet dus....
  • Factory reset gedaan op zowel de bar als sub en het hele riedeltje van updaten en installatie herhaald. Ook dit heeft niet het gewenste resultaat gebracht.

Puntje bij paaltje heeft de sub het wel gedaan, slechts 2 dagen dus de oorzaak moet ergens zitten. Waar durf ik niet te zeggen en qua router instellingen kom ik ook niet wijzer uit, daar ga ik ook niet meer mee rommelen. Heb internet fora afgezocht en kom geen steek verder, begin de hoop toch wel aardig te verliezen...

Hebben jullie nog ideeën wat ik kan proberen? Nogmaals, de connect box in de meterkast zend het WiFi signaal uit en haal 'gewoon' 200MB per seconde als ik een speedtest doe op de plaats van de sub. Daarnaast zit de wifibooster met een kabel aangesloten op deze zelfde connect box en heeft deze een eigen netwerk die uitgezonden wordt, dus niet een versterking van het WiFi signaal in de meterkast.
Dit is grondig uitgezocht. Bedraad werkt het dus, maar het device forceert je via wifi te koppelen. Op de plek waar de sub staat hebben andere devices wel een goede wifi verbinding, dus wifi lijkt in orde op die plek. Kan je dealer je hier misschien ook bij helpen? Misschien kunnen zij checken of wifi op de sub wel in orde is en of het ook bedraad te koppelen is? Misschien kun je ook kijken of de Bar en Sub beide op het zelfde wifi netwerk zijn aangemeld, dat kan verschil maken.
Robertvanarkel

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Keljareli

Even een vraag. Is het probleem bij jou nu op gelost zit namelijk met het zelfde probleem.
Hoor het graag
Raysanity

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Allen

Ik ondervind dit probleem ook al enige maanden. Ik heb een Heos Link en Heos 1 staan. Regelmatig is de verbinding tussen deze apparaten en Spotify app of zelfs ook tussen de apparaten en de Heos app weg. Dit probleem is begonnen toen ik de Connectbox kreeg enkele maanden geleden.
Voorheen geen enkel probleem met de cisco modem/router.

De Heos 1 neem ik ook regelmatig mee naar mijn vakantiewoning. Daar heb ik een TP link modem (niet van ziggo). Daar ondervind ik ook geen enkel probleem.

Ik denk namelijk ook dat het probleem gezocht moet worden in de Connectbox.

Meestal als ik de stroom van de apparaten afhaal, dan komen ze wel weer overeind. Maar het blijft voor mij onbegrijpelijk dat die verbindingen soms out of the bleu verdwenen zijn.

Ik heb de connectbox al op IP4 laten zetten, maar dat biedt helaas geen oplossing.

Als iemand een oplossing heeft dan houd ik mij ook zeker aanbevolen.

Groet,

Raymond
JordiStrormann

Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hier de HEOS HomeCinema verbonden met de kabel. Maar ook die verdwijnt wel eens zomaar uit de app. M'n 2x HEOS 1 HS2 die over de wifi verbonden zijn eigenlijk nooit.

Even de stroom van de HomeCinema af en erop en hij staat er gewoon weer tussen. Overigens is hij nog wel gewoon verbonden, want ik kan wel via Spotify Connect er muziek op afspelen, maar in de HEOS app is hij dus verdwenen. Ook hier het probleem begonnen toen de connectbox in huis kwam.

Kejareli : kan je je sub niet permanent bekabeld verbinden? Als dat je probleem oplost is het wellicht het overwegen waard.

Uitgelicht topic