wpols45

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HDMI splitter werkt niet

Ik heb pas geleden een tvbox gekocht en deze aangesloten op de HDMI op de tv .
Werkt perfect .
Maar ik heb helaas 1 aansluiting op me tv zitten en daar zit ook de horizonbox op .
Nou heb ik de afgelopen week steeds moeten wisselen ( niet ideaal) .
Vandaag dus een HDMI splitter gekocht en hoopte dat dit opgelost was .
Dus niet .
Als ik de tv box op de splitter zet dan doet ie t gewoon maar zodra ik de HB erop bij zet doet de tv box niks .
De HB staat dan gewoon uit .
Wat kan ik hier aan doen om het werkend te krijgen ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat je de HDMI splitter terug kan brengen. Welke heb je gekocht?

Volgens mij wat je wil kan niet met een hdmi-splitter maar met een hdmi-switch.

Bij de splitter wordt het signaal verdeeld naar 2 signalen.

Bij een switch heb je 2 inkomende kabels (apparaten) en je switched (schakelt handmatig) welke aktief is. Dus TV-box of Horizon.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat je de HDMI splitter terug kan brengen. Welke heb je gekocht?

Volgens mij wat je wil kan niet met een hdmi-splitter maar met een hdmi-switch.

Bij de splitter wordt het signaal verdeeld naar 2 signalen.

Bij een switch heb je 2 inkomende kabels (apparaten) en je switched (schakelt handmatig) welke aktief is. Dus TV-box of Horizon.
wpols45
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke , Dank je Bosje .
Dacht namelijk dat als de een gewoon uitstond dat de signaal dan ook werd doorgeven .
Maar dan ga ik op zoek naar een switch 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Men noemt ene HDMI switch ook wel een HDMI splitter en dat zorgt wellicht voor verwarring. Maar wat je nodig hebt is simpelweg een kastje met meerdere ingangen en 1 of 2 uitgangen. De 2 uitgangen kun je b.v. gebruiken voor een Tv en een beamer, indien aanwezig.

Gebruik je alleen de Tv is een uitgang voldoende. Let wel even op het ondersteunde HDMI formaat.
Greddymx5

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Deze lijkt het ook te doen. Best goede prijs met pip.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Greddymx5 wrote:
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Deze lijkt het ook te doen. Best goede prijs met pip.


Hee, die heb ik al 3 keer gezien 😉 moet vast goed zijn:$
BakkerB

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vraag en begrijp half wat hier boven sta
Ik heb 2 hdmi stekkers 1 van de tv en 1 van de beamer dus ik kijk of tv of beamer met 1 ziggo box
nu verwissel ik steeds de stekkers met de hand maar wil hier van af door een splitter te plaatsen
of een switch ??
maar de ziggo box is beveiligt en niet alle apparaten werken
kan iemand mijn vertellen hoe ik dit kan oplossen met welk kassje en waar zijn ze te koop
ben al bij allekabels.nl geweest daar is genoeg te koop maar daar staat soms bij niet geschikt voor ziggo box
wat kan ik doen ?
mvg BB
iFix

Level 1
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@BakkerB
de prijzen hierboven zijn wat aan de dure kant er zijn ook goedkopere variaties
de link beneden variëren van € 7,31 tot duurder kijk zelf voor de switch die bij je past

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/hdmi%2Bswitch%2Bziggo/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html
BakkerB

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oké
maar moet het bij mijn niet andersom 1 in (ziggo box) en 2 uit ( tv en de beamer )
Dus 1 in naar 2 Uit
iFix

Level 1
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dat kan ook je moet wel drukken op de swich voor je keuze van de uitgang in jouw geval tv of beamer
of een duurdere variatie kopen met afstandsbediening....
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tip: even toch maar reclame maken:$ de hdmi switch van de action 4.99 euro met ab . Is ook zeer goed!
BakkerB

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oké
kan je mijn ook helpen welke ik dan het beste kan kopen
ik heb nodig 1x in & 2x uit dat werkt op een ziggo media box
al vast bedank
gr BB
BakkerB

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
deze van de action is die 1x in & 2x uit en werkt voor de ziggo box
iFix

Level 1
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
zolang je maar een switch gebruikt zet je de switch ingang in ziggo en in de switch out 1 je tv en switch out 2 in je beamer en switch out 3 laat je leeg
dan switch selecteren 1,2 hoe je wil kijken dus op je tv of beamer en 3 houdt je over voor uitbreiding 🙂

de keuze voor hdmi switch is lastig uit te leggen of het werkt legt aan de aantal kabeltjes die aangesloten zijn 19 stuks daarom werken sommige hdmi switch niet omdat sommige niet alle kabeltjes gebruiken.... heb ik ooit ergens gelezen

de uitgang hdmi ziggo is niet beveiligt

de tip van robbo moet werken
of lees topic Probleem met hdmi switch
https://community.ziggo.nl/televisiegadgets-benodigdheden-97/probleem-hdmi-switch-8434
BakkerB

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top bedankt voor de uitleg allemaal ik ga een switch bestellen met 1 ingang & 2 uitgangen en hoop dat die dan is aan gesloten met die 19 kabeltjes en dat die dan werkt bij ziggo
als alles werkt laat ik het weten

gr BB
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Waarom bestellen? Bij jou een action in de buurt? Voor 4,99 euro zou ik eerst dat proberen. Qua financieen lijk mij dat geen risico toch? Mocht deze ook niet werken bij jou. En dan gewoon terug brengen ... Hij doet het niet. :cool:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Die van de Action werkt hier prima en een buil kun je jezelf daar nooit aan vallen. Maar... deze heeft slechts 1 uitgang!! Wel meerdere ingangen, maar daar kom jij niet mee verder. Jij hebt er juist een nodig welke wellicht wel meerdere ingangen ondersteund, maar 2 uitgangen heeft.

Aan die van de Action, of andere modellen met 1 uitgang, heb je dus inderdaad niets. Je moet dus echt op zoek naar een ander model.

En pas op met het steeds omwisselen van HDMI stekkers, want daar zijn deze aansluitingen eigenlijk niet voor geschikt. En wissel zeker geen stekkers om, of sluit deze aan als de apparaten ingeschakeld staan, want de kans dat je dan de HDMI boards opblaast is groots aanwezig.

Mvg Willem
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Waarom bestellen? Bij jou een action in de buurt? Voor 4,99 euro zou ik eerst dat proberen. Qua financieen lijk mij dat geen risico toch? Mocht deze ook niet werken bij jou. En dan gewoon terug brengen ... Hij doet het niet. :cool:


Is voor bakker b niet aan de orde. Deze switch heeft immers maar 1 uitgang?!...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Oeps yep....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kan gebeuren toch... misschien een tip voor de Action ook switches te gaan verkopen met 2 uitgangen. Voor 6 euro...:8

Uitgelicht topic