Arjan Verhoeve

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Harman Kardon set verliest koppeling met de Mediabox Next

Mijn Harman Kardon set gekoppeld aan ziggo mediabox next, na enkele dagen ontkoppeld deze zichzelf weer , iemand de oplossing , al met ziggo gebeld die weten het niet!!!
gr
arjan
11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe koppelt die in eerste instantie?
Automatisch of doe je dat zelf via Instellingen -> Beeld en geluid -> Koppel enz.?
Arjan Verhoeve
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bert heb de Harman kardon aangemeld via beeld/geluid met het serienummer en dan koppelt ie direct...
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi Arjan Verhoeve. Een warm welkom op de Ziggo Community.

Allesbehalve handig dat je om de zoveel dagen jouw Harman Kardon set opnieuw moet koppelen aan de Mediabox Next. Dit moet natuurlijk geen routine klusje worden.. Kun je ons iets meer vertellen over de wijze waarop je jouw Harman Kardon set hebt aangesloten op de Mediabox Next? Hoe ziet de volledig setup eruit? Hoe meer informatie, hoe beter! Mogelijk dat Be rt dan nog een gouden tip voor je heeft. We helpen je graag verder met puzzelen 🙂
Arjan Verhoeve
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, zoals hierboven al gemeld heb de harman kardon gewoon aangemeld via serienummer ook al met gewoon zoeken gedaan hij koppelt gewoon er werkt dan prima maar na tijdje - soms 1 dag- laatste tijd paar dagen ontkoppelt ziggo kast de harman kardon weer en moet je weer aanmelden!
wat gaat er fout en waar gaat het fout bij ziggo werd gezegd wij moet hier iets aanpassen, dat hebben ze gedaan als het dan nog niet werkte dan wist ziggo het ook niet meer, vind dat vreemd ... wie weet de oplossing???
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik mis nog steeds een hoop informatie en heb nog geen duidelijk beeld van de situatie. Wat me zo te binnen schiet:

Hoe is de HK aan de Next gekoppeld, loopt er een HDMI kabel van de Next naar de TV en dan een HDMI kabel van de TV naar de HK, of anders?
Welk volume wordt er aangepast als de koppeling goed is, van de TV of van de HK?
Zodra de koppeling wegvalt hoor je het geluid dan ook via de TV of blijft dat via de HK lopen?
Arjan Verhoeve
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Mark,allereerst Vriendelijk dank voor je reactie,
de HK is met HDMI kabel gekoppeld aan de TV, voor de rest niets, als de koppeling gelukt is werkt de volume van de HK via de afstandsbediening van de Next, helemaal goed totdat deze zichzelf weer ontkoppeld, het is aangesloten door en Ziggo monteur dus mag aannemen dat dit correct is gebeurd, hoor graag verder, hartelijke groet Arjan
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik weet niet welk mode HK je hebt maar als er een internet aansluiting op zit check dan eens of er een nieuwere firmware beschikbaar is, wil wel eens helpen ivm HDMI handshake problemen
JohnnyN

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds de update van de MEDIABOX NEXT naar 4.19 ook hier het probleem dat de Harman Kardon BDS580 niet meer aan gaat bij aanzetten van Mediabox via AB van Ziggo. Dat was voor de software-update wel het geval. Alles al hersteld en nieuw ingesteld maar niets helpt. Uit gaat wel. Geluid bedienen (van BDS580) werkt ook. TV (LG OLED Curved) gaat wel aan en uit.

Guill.

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik heb sinds de update naar 4.19 het probleem dat de harman kardon 580 niet meer aangaat met het aanzetten van de next.

De koppeling met de volume knoppen valt nu ook vaak weg sinds update 4.19. Is het mogelijl om een update terug te draaien?

iamjh

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid bedienen met Ab (naar BDS580) werkt niet. Alle knoppen werken echter niet de mute en volume knoppen. Het werkte wél voor de laatste update maar nu niet meer ná update versie 4.19 .

Alle optisch via Instellingen -> Beeld en geluid -> Koppel geprobeerd maar enkel deze volume optisch werken niet . Voor het volume dus telkens de ab van Kardon set gebruiken.  Lastig; wie herkent dit ook?

Thanks!

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Heb dit ook met mijn oudere Harman Kardon soms na een week soms na een paar dagen.

Ik meldt hem dan gewoon opnieuw aan en dan werkt het ook weer. Niet echt leuk maar in feite ook zo gebeurd. 

Uitgelicht topic