1
Vraag
2
Reacties
jjeroeeen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Google home assistent connecten met Ziggo Mediabox XL

Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Google home assistent. Mijn vraag is of het mogelijk is om deze te verbinden met de ziggo media box xl zodat ik spraak gestuurd van zender kan wisselen.

Groet,

Jeroen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michel1973

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
]Ik heb dit wel werkend gekregen ?

de mediabox zelf lukt idd niet ivm ontbreken Google home support maar als je de Logitech HarmonyHub hebt en die koppel je aan Google home dan lukt het wel ☺️

Je moet natuurlijk wel alle apparaten toevoegen aan de universele afstandsbediening maar de ziggo box is gewoon een Samsung en wordt ondersteund ....

[video]https://youtu.be/z-2dqjeIr2I[/video]

Bekijk in context

10 Reacties 10
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
jjeroeeen Nee dat is niet mogelijk. Als dit mogelijk zou zijn, dan zou je de media box moeten opnemen in een thuisnetwerk, wat op dit moment af te raden is. Er kan dan storingen optreden inz. ondemand apps etc. ( vooral als er een losse modem wordt aangesloten op de mediabox)
Michel1973

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
]Ik heb dit wel werkend gekregen ?

de mediabox zelf lukt idd niet ivm ontbreken Google home support maar als je de Logitech HarmonyHub hebt en die koppel je aan Google home dan lukt het wel ☺️

Je moet natuurlijk wel alle apparaten toevoegen aan de universele afstandsbediening maar de ziggo box is gewoon een Samsung en wordt ondersteund ....

[video]https://youtu.be/z-2dqjeIr2I[/video]
jeroen79S

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michel1973 wrote:
Ik heb dit wel werkend gekregen ?

de mediabox zelf lukt idd niet ivm ontbreken Google home support maar als je de Logitech HarmonyHub hebt en die koppel je aan Google home dan lukt het wel ☺️

Je moet natuurlijk wel alle apparaten toevoegen aan de universele afstandsbediening maar de ziggo box is gewoon een Samsung en wordt ondersteund .


Kan je ook een printscreen van de hub posten?
Ik probeer het ook maar lukt mij niet
Moet je activiteiten maken of enkel de apparaten toevoegen?
Michel1973

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
jeroen79S wrote:

Michel1973 wrote:
Ik heb dit wel werkend gekregen ?

de mediabox zelf lukt idd niet ivm ontbreken Google home support maar als je de Logitech HarmonyHub hebt en die koppel je aan Google home dan lukt het wel ☺️

Je moet natuurlijk wel alle apparaten toevoegen aan de universele afstandsbediening maar de ziggo box is gewoon een Samsung en wordt ondersteund .
Kan je ook een printscreen van de hub posten?
Ik probeer het ook maar lukt mij niet
Moet je activiteiten maken of enkel de apparaten toevoegen?


Ik zal vanavond effe voor je kijken maar ik heb er wel activiteiten achter ja zodra ik met afstandsbediening tv aan zet gaat de rest mee aan

mocht je dit niet voor elkaar krijgen kun je ook gewoon Logitech support bellen ze helpen echt super goed en kunnen dit instellen voor je

zodra je dit goed werkend heb wel effe de HarmonyHub unlinken in home maar werken doet het zoals je kunt zien

en commando aan / uit pikt hij alleen in Engels schakelen tussen zenders gaat wel in NL
jeroen79S

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top

ik ga het uit proberen
gaat vast lukken

bedankt!
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Michel1973 .
Ik had ergens gelezen dat je je Harmony-account naar een US-account moet omzetten als je hem gaat koppelen, omdat Nederland nog niet officieel wordt ondersteund, klopt dat?
Nadat je de koppeling gemaakt hebt, zou je hem weer terug kunnen zetten naar Nederlands.

jeroen79S
https://androidworld.nl/tips/logitech-harmony-google-assistent-instellen/
Hier staat een redelijk goede beschrijving. In de commentaren staat ook het gedeelte over het omzetten naar een US-account.
jeroen79S

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tanks voor de link

ga het 1 deze dagen uitproberen
Michel1973

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
acoster wrote:
Michel1973 .
Ik had ergens gelezen dat je je Harmony-account naar een US-account moet omzetten als je hem gaat koppelen, omdat Nederland nog niet officieel wordt ondersteund, klopt dat?
Nadat je de koppeling gemaakt hebt, zou je hem weer terug kunnen zetten naar Nederlands.

jeroen79S
https://androidworld.nl/tips/logitech-harmony-google-assistent-instellen/
Hier staat een redelijk goede beschrijving. In de commentaren staat ook het gedeelte over het omzetten naar een US-account.


Dat klopt taal en tijdzone naar Amerika zetten daarna weer terug zetten

ik heb wel paar keet moeten unlinken nadat ik wijzigingen had gesynchroniseerd maar uiteindelijk werkt het mooi
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mooi om te horen dat ea WEL kan. Gr Rob
edcoleda

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
komt er binnenkort wel een update waarmee de box Google home ondersteund.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic