Beantwoord

Geluid schakelt terug van soundbar naar tv i.c.m de Mediabox Next

• 12 november 2019
  • 6 Reacties
  • 230x Bekeken

Hallo,

ik heb de volgende tv en soundbar Philips 55PUS7334/12 met een dht-s316 Denon.

aangesloten via HDMI al verschillende kabels gebruikt maar het geluid spring nog vaak terug naar tv geluid om na 10 seconde weer terug te gaan naar soundbar soms wel 5 keer in een uur.

ook na de laatste update geen verbetering merkbaar.

wie o wie kan mij helpen.

icon

Best beantwoord door simonlebon 13 november 2019, 02:50

Misschien een ander apparaat (bijv telefoon of tablet) die de speaker via Bluetooth aanspreekt? Heb zelf wel eens een soortgelijke situatie gehad met een paar PC-speakers.

Soundbar tijdelijk op een andere TV aansluiten, als het dan weer optreedt zal de oorzaak in niet in de aansluiting van de TV zitten. Gebeurt het op de andere TV niet, dan ligt het ws aan de Philips (of instelling).

De TV heeft ARC dus zou de soundbar prima zelf moeten kunnen besturen.

Als je via de instellingen van de Next de soundbar aan de Next hebt gekoppeld zou dat misschien ook een oorzaak kunnen zijn. Even experimenteren met het wel of niet koppelen.

Succes!

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Misschien een ander apparaat (bijv telefoon of tablet) die de speaker via Bluetooth aanspreekt? Heb zelf wel eens een soortgelijke situatie gehad met een paar PC-speakers.

Soundbar tijdelijk op een andere TV aansluiten, als het dan weer optreedt zal de oorzaak in niet in de aansluiting van de TV zitten. Gebeurt het op de andere TV niet, dan ligt het ws aan de Philips (of instelling).

De TV heeft ARC dus zou de soundbar prima zelf moeten kunnen besturen.

Als je via de instellingen van de Next de soundbar aan de Next hebt gekoppeld zou dat misschien ook een oorzaak kunnen zijn. Even experimenteren met het wel of niet koppelen.

Succes!

Goedemiddag @kregeltje

Welkom op de Community! :-D 

Flink vervelend dat je problemen met het geluid ervaart. Hebben de tips van @simonlebon voor een oplossing gezorgd? 

Ik ben ermee bezig als ik de soundbar rechtstreeks op de next wil aansluiten hoe moeten de instellingen van de next dan staan? krijg er geen geluid uit.

Reputatie 3

Hi @kregeltje 

Goed dat je er mee aan de slag bent gegaan! Vreemd dat je helemaal geen geluid krijgt op de soundbar. Met wat voor kabel heb je de soundbar nu aangesloten op de Next?

Ik heb het voor elkaar nu rechtstreeks aangesloten op de next via optische kabel nu goed geluid zonder onderbrekingen.

dan maar twee afstandsbedieningen is niet anders. Hoop wel dat het probleem met een volgende update kan worden opgelost want dit probleem hadden we niet met de horizon box.

bedankt voor de tips👍👍👌😀

Reputatie 3

Fijn dat het geluid in orde is, @kregeltje. Bedankt voor je terugkoppeling hier.