biarritz

Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Geluid onderbrekingen Netflix, Prime Video, niet met Ziggo Go

Bij het gebruik van Netflix en Prime Video op mijn Amazon Fire TV merk ik dat het geluid af en toe even weg valt. Vooral bij drukke actie scenes gebeurt dit om de paar seconden.

Ik heb mijn netwerk verkeer in de gaten gehouden, maar ik zit op nog geen 20% van mijn bandbreedte.

Het gekke is dat de Ziggo Go app hier geen last van heeft. 

Op Internet is er het een en ander over te vinden, maar vooral mensen die er ook last van hebben, geen oplossing. De enige oplossing is door niet gebruik te maken van 5.1 maar gewoon stereo audio.

Ben benieuwd of andere mensen dit ook hebben en wel een oplossing hebben gevonden? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @biarritz en welkom op de Community,

Fijn dat je dit kanaal gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Helaas ben ik niet zo thuis in de instellingsmogelijkheden van Amazon Firestick Tv. Maar heb je om dit probleem op te lossen de Amazon Firestick al eens gereset?
Mogelijk dat je ook iets hebt aan de info op deze pagina. Ik lees dat het in sommige gevallen noodzakelijk is om Dolby Digital Plus uit te zetten via het Firestick menu onder: Settings > Display & Sounds > Audio > Dolby Digital Plus >  OFF
Laat onder dit topic maar weten of het hiermee lukt. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @biarritz en welkom op de Community,

Fijn dat je dit kanaal gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Helaas ben ik niet zo thuis in de instellingsmogelijkheden van Amazon Firestick Tv. Maar heb je om dit probleem op te lossen de Amazon Firestick al eens gereset?
Mogelijk dat je ook iets hebt aan de info op deze pagina. Ik lees dat het in sommige gevallen noodzakelijk is om Dolby Digital Plus uit te zetten via het Firestick menu onder: Settings > Display & Sounds > Audio > Dolby Digital Plus >  OFF
Laat onder dit topic maar weten of het hiermee lukt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @biarritz . Is het gelukt? 🙂 

biarritz
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb nog niets aangepast. Ik heb een Fire TV en geen Firestick TV. De settings komen niet helemaal overeen.

Waarschijnlijk zal dit het probleem wel oplossen, maar ik heb niet een 5.1 systeem om naar Stereo te luisteren.

Het probleem doet zich met name 's avonds voor. Het lijkt dat als veel mensen hiervan gebruik maken er ergens bandbreedte wordt ingeperkt.

Gisteren avond een Netflix film gekeken en geen last gehad van het probleem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@biarritz Helder. Het probleem kan ook nog worden veroorzaakt door gelimiteerde bandbreedte, zoals je zelf ook al aangeeft. Heb je jouw Fire TV via wifi of een bekabelde verbinding verbonden met het modem?
Als je dat momenteel via wifi doet, raad ik aan een netwerkkabel aan te sluiten tussen je tv en het modem. Kijk dan of je nog steeds last hebt van storing. 

biarritz
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Alleen mijn laptops en telefoons gebruiken wifi. Voor de rest is alles bedraad in mijn huis.

Ik heb 50Mbit internet, maar op mijn router zie ik dat de limiet zeker niet behaald wordt. 

Ik heb de Fire TV terug gezet naar Dolby Digital, maar gisteren avond weer last van het probleem gehad.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@biarritz Goed dat je dit nog gecontroleerd hebt. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik je hier nog bij kan helpen. Fijn wel om te lezen dat het met Ziggo Go juist goed gaat. Ik hoop dat er nog iemand langskomt met de gouden tip.

Uitgelicht topic