1
Vraag
2
Reacties
WPS

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen tv signaal met Samsung Smart tv en CI+ module

Hallo,

Sinds een aantal weken geeft mijn Samsung smart tv geen tv signaal meer door op alle zenders. De zenders worden wel opgehaald maar niet weergegeven (melding ‘geen signaal’). Acties ondernomen:


  • nieuwe coax kabel van Ziggo: geen verschil
  • tv herstart naar fabrieksinstellingen: geen verschil
  • ci+ module opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
  • ci+ module laten checken in de winkel: werkt goed

data werk goed, WiFi matig (maar dat is altijd zo geweest). TV werkt verder ook prima. Alle functies/bronnen/smart hub werken.

Wat zou het probleem kunnen zijn? AOP kapot?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
WPS wrote:
wat betreft de coax: zelfs een gloednieuwe van jullie werkt niet 😉

Ik ben geen Ziggo medewerker, zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

WPS wrote:
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd de coax direct op het AOP aan te sluiten. Dan werk de tv inderdaad wil. Het lijkt dus in de verdeler te zitten...

Als de verdeler defect is, wat zomaar zou kunnen, dan kun je contact opnemen met Ziggo en om een splitter vragen, vraag gelijk een andere kabel voor je modem, want de huidige past dan niet in je splitter.
Ze worden gratis thuisgestuurd.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als je modem werkt is er met de AOP niets mis.

Wat bedoel je overigens met tv werkt via ook prima? Via een mediabox?
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De HDMI kanalen (Stream nu via de ziggo go app icm chromecast), smart tv etc. Zo het dan in de TV zitten?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey WPS . Welkom hier!

Het is me niet geheel duidelijk wat er nu precies aan de hand is.
Op welke manier kijk je TV? En wat is de exacte melding op de tv?
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
startpost!
groet,
wouter
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Zijn er daarna nog meer splitters en wandcontactdozen, dan ook graag een foto hiervan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Is de melding enkel "geen signaal", meer niet?
Kan je wel de vrije zenders (zonder CI+ module) kijken?
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Alleen de melding geen signaal. Geen enkele zender wordt weergegeven ook niet zonder CI module. Zenders worden wel opgehaald maar dus niet weergegeven.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dan lijkt het er op dat je geen signaal binnenkrijgt op de tv. Kan je ons laten zien (door midden van foto's) hoe de TV aangesloten is?
En welke instellingen heb je precies gebruikt, op de tv?
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Be rt wrote:
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Zijn er daarna nog meer splitters en wandcontactdozen, dan ook graag een foto hiervan.
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bert,
groene kabel komt in de woonkamer binnen, televisie staat op ongeveer 10 meter afstand. Verder geen splitters of versterkers

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hangt die AOP zo los in de ruimte?

Wat gebeurt er als je de splitter van het AOP afhaalt, een beetje naar links draaien en hij komt er van af en de TV rechtstreeks aansluit op het AOP.
Heb je dan wel TV?

Ik zou ook even goed kijken of de kabel naar de TV nog wel in goede staat is, zit de kern nog goed vast en maakt de mantel nog wel goed contact met de binnenkant van de stakker.
Een coax kern kan zomaar afbreken of er kunnen draadjes van de buitenmantel de kern raken en dan is je signaal weg.
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bert,
dat klopt, niet zo geweldig gemonteerd door de monteur een paar jaar terug. Hij zit in een kast en lastig van voren te bereiken, uiteraard heb ik hem al eens los geklikt. Kabel zit er stevig in en als dat niet het geval zou zijn, zou ik dan wel radio ontvangst en internet hebben denk je? Dat werkt namelijk prima (bekabeld dan, WiFi is weer een hele ander discussie)
groet,
wouter
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat betreft de coax: zelfs een gloednieuwe van jullie werkt niet 😉
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd de coax direct op het AOP aan te sluiten. Dan werk de tv inderdaad wil. Het lijkt dus in de verdeler te zitten...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
WPS wrote:
wat betreft de coax: zelfs een gloednieuwe van jullie werkt niet 😉

Ik ben geen Ziggo medewerker, zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

WPS wrote:
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd de coax direct op het AOP aan te sluiten. Dan werk de tv inderdaad wil. Het lijkt dus in de verdeler te zitten...

Als de verdeler defect is, wat zomaar zou kunnen, dan kun je contact opnemen met Ziggo en om een splitter vragen, vraag gelijk een andere kabel voor je modem, want de huidige past dan niet in je splitter.
Ze worden gratis thuisgestuurd.
WPS
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Hangt die AOP zo los in de ruimte?

Wat gebeurt er als je de splitter van het AOP afhaalt, een beetje naar links draaien en hij komt er van af en de TV rechtstreeks aansluit op het AOP.
Heb je dan wel TV?

Ik zou ook even goed kijken of de kabel naar de TV nog wel in goede staat is, zit de kern nog goed vast en maakt de mantel nog wel goed contact met de binnenkant van de stakker.
Een coax kern kan zomaar afbreken of er kunnen draadjes van de buitenmantel de kern raken en dan is je signaal weg.


het bleek uiteindelijk de splitter te zijn, dank voor de gouden tip, Be rt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic